poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-05-05 10:19 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | szerszen |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" wiadomości grup dyskusyjnych:hrr908$isj$1@news.onet.pl... > Wg takiej wykładni po autostradzie powinniśmy jeździć z maksymalną > prędkością 50 km na godzinę, bo przecież, ktos może udać się na spacer po > niej... masz zachowac szczegona ostroznosc, to ze to autostrada, nie oznacza, ze w czasie deszczu, czy mgly, mozesz tam jechac 130 > Widocznie nic nie wskazywało na odmienne zachowanie... Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie. chcesz sie tak jeszcze paragrafami pozabawiac? skrecajacy jak widzisz nie zachowal szczegolnej ostroznosci i spowodowal zagrozenie bezpieczenstwa |
2010-05-05 10:18 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Robert Tomasik |
Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" w wiadomości news:hrr908$isj$1@news.onet.pl... > szerszen pisze: >> gdyby skrecajacy zachowal szczegolna ostroznosc, puscilby barana >> wyprzedzajacego na podwojnej ciaglej, nie mial by teraz problemu, a >> poniewaz jej nie zachowal, rowniez zlamal przepisy i z duzym >> prawdopodobienstwem doprowadzil do kolizji > Widocznie nic nie wskazywało na odmienne zachowanie... Co do zasady nie można wykluczyć, że policjant nie zauważył tych objawów odmiennego zachowania - bądźmy uczciwi tu, jest tylko człowiekiem i może popełnić błąd. Od strony prawnej jednak przyjęta przez niego wersja samochodu stojącego na awaryjnych światłach jest spójna, sensowna, prawdopodobna i trudna do obalenia bez dodatkowych dowodów. A jednocześnie zrzuca winę na tego skręcającego. |
||
2010-05-05 10:20 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Robert Tomasik |
Użytkownik "MadMan" news:1ugtr76hn0c9d$.dlg@rower.power.pl... > Dnia Wed, 5 May 2010 09:35:29 +0200, szerszen napisał(a): > >>> Gdyby tak zacząć interpretować przepisy byłoby bezpieczniej. >> >> moze tak, moze nie, a na razie masz bardzo wyrazny przepis >> >> Art. 22. 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany >> pas >> ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. >> Art. 22. 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest >> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na >> który >> zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej >> strony. > > W opisywanej sytuacji nie było zmiany zajmowanego pasa, więc po co > podajesz ten drugi paragraf? Sugerujesz, że do kolizji doszło na tym samym pasie ruchu, na którym stał uprzednio skręcający w bramę? |
||
2010-05-05 10:54 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Big Jack |
W wiadomości news://news-archive.icm.edu.pl/hrr7qv$48j$1@news.task.gda.pl *szerszen* napisał(-a): > wiec zachowal szczegolna ostroznosc, predkosci byly niewielkie, a > skrecajacy zajechal mu droge doprowadzajac do kolizji ;) Przekraczając podwójną ciągłą i zachowując przy tym szczególną ostrożność doprowadził do kolizji. Wszystko w majestacie prawa :/ Chyba nikt nie ma wątpliwości, że gdyby policjant nie zabrał się za wyprzedzanie (omijanie) to dzwonu by nie było. Może ta podwójna ciągła z jednej i drugiej strony bramy jest właśnie po to, żeby na jej wysokości właśnie jej nie przekraczać i nie doprowadzać do podobnych sytuacji? Wypisz, wymaluj podobny przypadek był parę lat temu koło mojego bloku, z tą różnicą że zjazd w przerwie podwójnej ciągłej był nie do bramy, a do oddalonej posesji. Policja nie miała wątpliwości, że winien jest ten co wyprzedzał skręcającego. Tutaj mamy za mało szczegółów skutkiem czego dyskutujący popuszczają wodze fantazji i każdy broni zdania jakie wykoncypował z niedomówień. Mnie też wolno, co niniejszym czynię. Twierdzę, że wyprzedzający policjant jest winny spowodowania kolizji i póki wątkotwórca nie poda szczegółów, kóre rysowałyby inny obraz sytuacji to będę się przy swoim zdaniu upierał, bo nie ma żadnych dowodów, na to że skręcający stał w miejscu albo że cały czas jechał choćby powoli, że miał włączone/wyłaczone światła awaryjne, włączony/wyłaczony kierunkowskaz, kto pierwszy zaczął wykonywać manewr, etc. -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P |
||
2010-05-05 11:07 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Herald |
Dnia Wed, 5 May 2010 10:18:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a): > Od strony prawnej jednak przyjęta przez niego wersja > samochodu stojącego na awaryjnych światłach jest spójna, sensowna, > prawdopodobna i trudna do obalenia bez dodatkowych dowodów. A jednocześnie > zrzuca winę na tego skręcającego. I to świadczy że ów policjant po prostu potrafi się bronić :) Odrobił zadanie domowe z wykładów :) Rutyna zawodowa :) Np. skręcający mógł być lekarzem jakiejś specjalizacji i wówczas w jakimś tam zdarzeniu policjant by był "w plecy" bo lekarz wiedziałby co i jak powiedzieć, napisać, zasymulować :) Po prostu - life is brutal :) |
||
2010-05-05 11:11 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | pmlb |
> Ale skręcanie w lewo w miejscu dozwolonym jest dozwolone :) Natomiast > wyprzedzanie (z lewej strony) na podwójnej ciągłej i to pojazdu > sygnalizującego zamiar skrętu w lewo nie jest dozwolone. Zastanów się, czy > wyprzedzasz z lewej strony pojazd z włączonym lewym kierunkowskazem. Wlaczenie kierunku nie jest manewrem a jedynie sygnalizacja zamiaru dokonania manewru, ba mozna sie rozmyslic... Kierunkowska jest tylko informacja. Jesli jedziesz za furmanka i decydujesz sie na wyprzedzanie, to bez wzgledu na to czy to podwojna ciagla czy nie, masz obowiazek sie upewnic, ze ktos juz tego nie robi i nie zajedziesz mu drogi! Nazywa sie to zmiana kierunku jazdy, zawsze jak zmieniasz kierunek jazdy musisz sie upewnic, czy mozesz to bezpiecznie dokonac. Wjezdzajac w brame tez zmieniasz kierunek jazdy, glina sie upewnil, ze nikomu nie zajezdzal i zacza wyprzedzac, gosc jadacy w brame sie nie upewnil czy moze zmienic kierunek jazdy i dlatego dostanie mandat. |
||
2010-05-05 11:14 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | szerszen |
Użytkownik "Big Jack" dyskusyjnych:4be13258$1@news.home.net.pl... > Chyba nikt nie ma wątpliwości, że gdyby policjant nie zabrał się za > wyprzedzanie (omijanie) to dzwonu by nie było. mam nadzieje ze zdajesz sobie sprawe z tego, ze gdyby skrecajacy zerknal w lusterko, dzwona by nie bylo > sytuacji to będę się przy swoim zdaniu upierał, bo nie ma żadnych dowodów, > na to że skręcający stał w miejscu albo że cały czas jechał choćby powoli, alez upieraj sie, natomiast jak juz pisalem, z opisu uszkodzen mozna wsnioskowac, ze to jednak wyprzedzajacy byl tam pierwszy, a co za tym idzie, bezposrednim sprawca kolizji byl skrecajacy |
||
2010-05-05 11:17 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | pmlb |
"Big Jack" news:4be110d6$1@news.home.net.pl... > W wiadomości > news://news-archive.icm.edu.pl/yn0En.363496$1j3.14045@newsfe10.ams2 > *pmlb* napisał(-a): > >> W tym przypadku skrecajacy zmienil kierunek jazdy nie upewniajac sie, ze >> taki manewr wykona bezpiecznie. > > Upewnił się, włączył kierunkek, a ślepy polucjant tego nie zobaczył i > zaczął wyprzedzać skutkiem czego przydzwonił. A ślepy, bo nie widział i > kierunkowskazu i podwójnej ciągłej. To, czy tamten pojazd przekorczyl linie czy jechal za szybko nie ma tu znaczenia, bo przyczyna kolizji bylo niezachowanie nalezytej uwagi przez zmieniajacego kierunek jazdy. Nie popatrzyl w lusterko... >> Ewidentna wina skrecajacego. > > >> Kazda zmiana kierunku jazdy wymaga upewnienia sie czy mozna ja wykonac. >> Wlaczony kierunkowzkaz jest jedynie informacja dla innych o zamiarze a >> nie o wykonaywaniu manewru. > > Jasne. Ale skręt w lewo wykonuje się kiedy nie jedzie nic z przeciwka, a > nie wtedy kiedy wszyscy za skręcającym ominą go. Nie masz Prawa Jazdy - ? Prawda?/ Nie mozesz miec... inaczej bys tak nie pisal. Nie, skrecic w lewo mozna po uprzednim upewnieniu sie, ze zmiana kierunku jazdy nie spowoduje zagorzenia, nie tylko z naprzeciwka ale z tylu tez, bo mozesz byc wyprzedzanym. A wowczas juz ci skrecic nie wolno! Nawet jesli wyprzedzajacy przekorczyl linie, i jechal 200km/h w miejscu z ograniczeniem do 30. Koniec kropka. |
||
2010-05-05 11:20 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Michał_Gut |
> to ze ktos lamie przepisy nie upowaznia cie do powodowania kolizji czy > wypadkow ale jako kierowca masz prawo zakladac, ze inni uczestnicy ruchu jada zgodnie z przepisami |
||
2010-05-05 11:20 | Re: [pord] kolizja, jak się bronić | Gray |
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości news:hrq2i2$iop$2@inews.gazeta.pl... > > > Niestety o ile mówi prawdę. Po prostu wersja policjanta jest sensowna i > spójna. Nie można wykluczyć, że tak było. A zajechanie drogi oczywiste, > niezależnie od tego, jak on na tej drodze stał. I to prawdopodobnie stanie się wersją oficjalną. Ale nie dlatego, że to prawda i stan faktyczny. To zwykła ignorancja wobec przepisów prawa i "polskie" widzimisie. Nie bierz tego Robercie osobiście absolutnie. Piszę ogólnie o manipulacji przepisami przez policję i sądy. Ty postępujesz dokładnie tak samo, pewnie nieświadomie. Dużo w wątku jest właśnie tego "widzimisię" i zero konkretu. Wystarczy przeczytać to: "Art. 22. Pord 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności. 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: 1.. do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo; 2.. do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo. 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru." i przestać mylić zmianę kierunku jazdy ze zmianą pasa (kto ma z tym problem definicje są w art.2 pord). Następnie wyłonić czynności które zobowiązany jest wykonać kierowca zmieniający kierunek jazdy (czyli skręcający) i ewentualnie wskazać którego nie dopełnił. Można też sprawdzić w art.24. jakich obowiązków nie dopełnił wyprzedający. Z prawnego punktu widzenia powinno być po sprawie. Całe dywagacje kto pierwszy itd. wprowadzają tylko dezinformację która odwróci winę i dostanie jak zwykle szarak który chciał skorzystać z regulacji prawnych które podobno w Polsce obowiązują. Zaraz powoła się biegłego bo sędzia nie wie co o przytoczonych przepisach sądzić i biegły orzeknie,że to bardziej prawdopodobne, iż to wina skręcającego. Dodatkowo opinia Policji czyli notatka urzędowa ma domyślną wartość rzetelności. To wystarczy, żeby winnym stał się kierujący, któremu oprócz kary dołożą koszt biegłego (co najmniej połowę rachunku). Pzdr. -- Gray |
nowsze | 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Jak się zabezpieczyć |
Nuworysz | 2006-01-10 20:37 |
Jak się bronić przed niesprawiedliwym mandatem.. ? !! |
Krzysztof Winnicki | 2006-01-14 18:41 |
Jak zwracamy się do notariusza? |
BSz | 2006-09-19 23:23 |
Jak się ubrać do sądu? |
T.A.M. | 2006-10-19 06:44 |
[PoRD] Chodnik - a zakaz zatrzymywania się i postoju (B-35, B-36). |
SDD | 2006-11-26 12:01 |
Przepisy pord - włączanie się do ruchu |
ludwik16 | 2007-05-25 08:46 |
jak zrzec się mieszkania? |
soludo300 | 2008-03-15 16:09 |
weksel - nakaz zaplaty, jak sę bronić? |
Włodzimierz | 2008-12-05 12:13 |
Jak udowodnić że się pracowało? |
Marek Kieronczyk | 2010-02-13 17:44 |
jak zrzec się spadku |
dziadek0351 | 2010-03-24 07:55 |