poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-04-14 18:40 | reklamacja, naprawa towaru, odmowa | iwonkapio |
Szanowni Panstwo, Jakis czas temu zakupilem kilka sztuk dzrzwi do domu. Towar zostal przywieziony, a ja zabrale sie za czynnosci montazowe. Drzwi zaczalem rozpakowywac dopiero po wywierceniu otworow na klamki - zeby ich nie porysowac itd. Po rozpakowanie ostatniej sztuki, okazalo sie ze jest wada - brakuje listewki. Zaczalem baczniej przygladac sie drzwiom i odkrylem jeszcze dwie dodatkowe wady - pekniecia. Drzwi nie zawiesilem, spakowalem, zawiozlem do firmy, spisano protokol reklamacyjny i cierpliwie czekalem na odpowiedz. Reklamacji na podstawie gwarancji nie uwzgledniono, poniewaz lamala punkt umowy, mowiacy o tym, ze nie podlegaja gwarancji drzwi, gdzie przystapiono do czynnosci montazowych (wywiercone otwory na klamki). Napisalem pismo, w ktorym powolalem sie na art. 8.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego zadajac naprawy drzwi, a gdyby bylo to niemozliwe, wymiany na nowe. Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko, zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na magazynie i jesli nie odbiore go w wyznaczonym przez nich terminie, przyjma to jako rezygnacje z towaru. Drodzy panstwo, czy moje roszczenie o wymiane drzwi, ktore przyszly do mnie uszkodzone i nie sa zgodne z umowa, jest zasadne? Czy fakt przyjecia uszkodzonych dzrzwi i przystapienia do montazu, kiedy domniemuje sie ze towar ktory otrzymuje jest bez wad, bo tak stanowi umowa, powoduje ze walka o nieuszkodzony towar jest bezcelowa? Gdzie poszukac informacji o ich prawie do zabrania mojego towaru, gdybym nie odebral towaru w terminie? W jakim kierunku powinienem zmierzyc dochodzac dalszych swoich praw, jesli mi przysluguja? Z gory dziekuje za odpowiedzi od Panstwa. |
2009-04-14 23:46 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Marcin Debowski |
Dnia 14.04.2009 iwonkapio@gmail.com > Napisalem pismo, w ktorym powolalem sie na art. 8.1 ustawy o > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu > cywilnego zadajac naprawy drzwi, a gdyby bylo to niemozliwe, wymiany > na nowe. > > Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko, > zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna > akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na Nie jest czyli rację masz Ty. Problem byłby jedynie gdybyś zrobił coś co dotyczyłoby tej usterki (np. zaszpachlował to pęknięcie). 1. Zakup prywatny na cele prywatne? 2. Wyrobili się z odpowiedzią w 14dni? -- Marcin |
||
2009-04-15 03:06 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Błażej_Kucz |
> > Dostalem odpowiedz, ze podtrzymuja swoje odmowne stanowisko, > > zaznaczajac ze przystapienie do czynnosci montazowych jest rownoczesna > > akceptacja danego towaru. Aktualnie towar znajduje sie u nich na > > Nie jest czyli rację masz Ty. Problem byłby jedynie gdybyś zrobił coś co > dotyczyłoby tej usterki (np. zaszpachlował to pęknięcie). > 1. Zakup prywatny na cele prywatne? > 2. Wyrobili się z odpowiedzią w 14dni? Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zażądałeś naprawy/wymiany w ramach gwarancji (tak przynajmniej piszesz). W związku z tym, żebyśmy mogli Ci udzielić pewnej odpowiedzi, musiałbyś nam podać treść umowy gwarancyjnej. Producent drzwi - z tego, co się orientuję, nie ma obowiązku udzielania na nie gwarancji, a jeśli już udzieli to tylko w takim zakresie, w jakim ma ochotę. Sprawdź co jest napisane w gwarancji na temat takiej wady drzwi. Jeśli stwierdzisz, że mają rację odmawiając naprawy gwarancyjnej, to trzeba uznać, że wyczerpałeś drogę dochodzenia roszczeń w ramach gwarancji. Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj do sprzedawcy. Pozdr bk |
||
2009-04-15 08:34 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Gan |
>Sprawdź co jest napisane w gwarancji na temat takiej wady drzwi. Jeśli >stwierdzisz, że mają rację odmawiając naprawy gwarancyjnej, to trzeba >uznać, że wyczerpałeś drogę dochodzenia roszczeń w ramach gwarancji. Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że jeżeli ktoś sie zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale nigdzie nie mogę znaleźć uzasadnienia - czy takie było stanowisko SN? (bo z przepisów raczej to nie wynika) >Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj >do sprzedawcy. Rękojmia? Ale on jest chyba konsumentem. Jak już to właśnie niezgodność z umową z ustay o sprzedaży konsumenckiej Gan |
||
2009-04-15 08:55 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Marcin Debowski |
Dnia 15.04.2009 Błażej Kucz > Trzeba też zwrócić uwagę na to, że zażądałeś naprawy/wymiany w ramach Wyraznie napisał, ze drugaa reklamacje zlożył z tyt. niezgodności. > Pozostaje Ci więc rękojmia za wady rzeczy sprzedanej. Żądania kieruj > do sprzedawcy. skad wiesz, ze kupil na firme? -- Marcin |
||
2009-04-15 08:59 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Marcin Debowski |
Dnia 15.04.2009 Gan > Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że jeżeli ktoś sie > zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale > nigdzie nie mogę znaleźć uzasadnienia - czy takie było stanowisko SN? (bo z > przepisów raczej to nie wynika) Dotyczyło MZ wczesniejszych przepisów. Po wejsciu nowych nie słyszałem, a wręcz z przepisu wynika coś innego. Problem jedynie mógłby się pojawić jesli dokonał wczesniej naprawy tej samej usterki z tyt. gwarancji. Nb. wzcesniej tez dotyczylo to tej samej usterki a i to bylo kwestionowane w pewnych przypadkach. -- Marcin |
||
2009-04-15 09:40 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Błażej_Kucz |
> skad wiesz, ze kupil na firme? Nie wiem, czy kupił na firmę. Skąd wiesz, że wiem? Pozdr bk |
||
2009-04-15 09:45 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | iwonkapio |
On 15 Kwi, 09:40, Błażej Kucz > > skad wiesz, ze kupil na firme? > > Nie wiem, czy kupił na firmę. > > Skąd wiesz, że wiem? > > Pozdr > bk Kupiłem do celów prywatnych. |
||
2009-04-15 09:45 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Błażej_Kucz |
> > Gdzieś już się spotkałem z takim stwierdzeniem, że jeżeli ktoś sie > > zdecydował reklamować z tytulu gwarancji to nie może zmienić żądania. Ale Owszem, nie może - ale do czasu wyczerpania wszystkich roszczeń w danym reżimie. Nie można dochodzić roszczeń z tytułu wady na podstawie gwarancji i na podstawie rękojmi JEDNOCZEŚNIE. Albo jedno, albo drugie. Kupujący może zresztą wybrać reżim, z którego dochodzi roszczeń. Idąc do sklepu z wadliwym towarem sprzedawca nie może odmówić przyjęcia zgłoszenia rękojmianego zasłaniając się tym, że na dany towar jest gwarancja. Jeśli kupujący nie chce korzystać z gwarancji, a z rękojmi, to może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi. Więc jeśli na podstawie gwarancji (której źródłem zawsze jest umowa) nie udało się usunąć wady, kupujący może żądać naprawy na podstawie rękojmi (której źródłem jest ustawa). pozdr bk |
||
2009-04-15 09:53 | Re: reklamacja, naprawa towaru, odmowa | Gan |
>Więc jeśli na podstawie gwarancji (której źródłem zawsze jest umowa) >nie udało się usunąć wady, kupujący może żądać naprawy na podstawie >rękojmi (której źródłem jest ustawa). No i tak myślałem. Tylko dlaczego ty ciąglwe o tej rękojmi? Zakładasz, że nie jest konsumentem? |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Naprawa gwarancyjna |
Tomasz Maleski | 2005-10-10 14:34 |
reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu |
Ferne Oleane | 2006-02-20 10:57 |
Naprawa a czyszczenie towaru. |
lesiu | 2006-06-05 13:48 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
reklamacja towaru |
PaRaDzIqS | 2007-02-12 14:19 |
Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon |
Daniel Chlodzinski | 2007-06-14 11:42 |
Naprawa samochodu z AC a reklamacja |
Artur | 2007-07-03 14:44 |
reklamacja towaru trwającą już grubo ponad rok - pomóżcie |
Bartosz B. | 2007-09-17 09:35 |
naprawa gwarancyjna |
A-Geo | 2008-12-04 11:44 |
Naprawa laptopa? |
Jacek23 | 2009-04-01 15:18 |