Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja towaru

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2013-07-18 10:22 Reklamacja towaru Maciek
Witam

Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację i
procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
akcji. Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
umowy w przypadku przeciągających się napraw (przypominam, że chodzi o
działalność gospodarczą, a nie zakup konsumencki)? Wygląda na to, że
naprawy będą trwały łącznie 2 miesiące, zakładając, że tym razem uda się
naprawić :-/

--
Pozdrawiam
Maciek
2013-07-18 11:17 Re: Reklamacja towaru Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:

> Witam
>
> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał
> urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt
> wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację
> i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem
> żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu
> akcji.
> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
> umowy w przypadku przeciągających się napraw

Będzie kłopot.
Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
by się powołać.
Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia
rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia
jest "wyłączalna".
Sprawdź sobie przepis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r- kodeks-cywilny1.html

pzdr, Gotfryd
2013-07-20 23:00 Re: Reklamacja towaru Marek Dyjor
Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote:
>
>> Witam
>>
>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
>> tego typu akcji.
>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
>> umowy w przypadku przeciągających się napraw
>
> Będzie kłopot.
> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
> by się powołać.

Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...

podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z umową,
też termin nieokreslony.

Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.
2013-07-20 23:36 Re: Reklamacja towaru m
W dniu 20.07.2013 23:00, Marek Dyjor pisze:
>>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność
>>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację -
>>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu
>>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną
>>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze
>>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania
>>> tego typu akcji.
>>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od
>>> umowy w przypadku przeciągających się napraw
>>
>> Będzie kłopot.
>> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
>> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
>> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można
>> by się powołać.
>
> Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów...
>
> podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z
> umową, też termin nieokreslony.
>
> Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec.

Wpisać to i 1 dzień bardzo łatwo.

p. m.
2013-07-22 11:01 Re: Reklamacja towaru Maciek
W dniu 2013-07-18 11:17, Gotfryd Smolik news pisze:
> Będzie kłopot.
> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie".
> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :>
Dzięki wielkie, czyli pewnie będę się bujał od naprawy do naprawy :-/

--
Pozdrawiam
Maciek
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu

Ferne Oleane 2006-02-20 10:57

reklamacja towaru

PaRaDzIqS 2007-02-12 14:19

Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon

Daniel Chlodzinski 2007-06-14 11:42

reklamacja towaru trwającą już grubo ponad rok - pomóżcie

Bartosz B. 2007-09-17 09:35

reklamacja, naprawa towaru, odmowa

iwonkapio 2009-04-14 18:40

Nieuznana reklamacja i brak zwrotu towaru

Arek 2009-12-13 13:12

reklamacja sprawnego towaru

krzysiek82 2010-08-06 12:13

Reklamacja?

Waldek 2010-11-07 19:49

reklamacja towaru montowanego w domu

Michał_Pysz 2011-03-28 10:01

Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

MIX-NET 2012-03-30 20:05