poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2013-07-18 10:22 | Reklamacja towaru | Maciek |
Witam Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu akcji. Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od umowy w przypadku przeciągających się napraw (przypominam, że chodzi o działalność gospodarczą, a nie zakup konsumencki)? Wygląda na to, że naprawy będą trwały łącznie 2 miesiące, zakładając, że tym razem uda się naprawić :-/ -- Pozdrawiam Maciek |
2013-07-18 11:17 | Re: Reklamacja towaru | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote: > Witam > > Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność > gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - wysłał > urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu sprzęt > wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną reklamację > i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze sprzętem > żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania tego typu > akcji. > Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od > umowy w przypadku przeciągających się napraw Będzie kłopot. Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie". Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można by się powołać. Jeszcze trzeba pięć razy sprawdzić, czy gdzieś nie ma wyłączenia rękojmi (w regulaminie, w ofercie, na fakturze...) bo rękojmia jest "wyłączalna". Sprawdź sobie przepis: http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r- kodeks-cywilny1.html pzdr, Gotfryd |
||
2013-07-20 23:00 | Re: Reklamacja towaru | Marek Dyjor |
Gotfryd Smolik news wrote: > On Thu, 18 Jul 2013, Maciek wrote: > >> Witam >> >> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność >> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - >> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu >> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną >> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze >> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania >> tego typu akcji. >> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od >> umowy w przypadku przeciągających się napraw > > Będzie kłopot. > Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie". > Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :> > Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można > by się powołać. Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów... podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z umową, też termin nieokreslony. Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec. |
||
2013-07-20 23:36 | Re: Reklamacja towaru | m |
W dniu 20.07.2013 23:00, Marek Dyjor pisze: >>> Sprawa dotyczy elektroniki kupionej w hipermarkecie na działalność >>> gospodarczą. Sprzęt się popsuł i hipermarket przyjął reklamację - >>> wysłał urządzenie do producenta do naprawy gwarancyjnej. Po miesiącu >>> sprzęt wrócił, ale nadal nie do końca działał. Przyjęto kolejną >>> reklamację i procedura się powtarza. Oczywiście market nie dostarczył ze >>> sprzętem żadnych ogólnych warunków określających np. czas trwania >>> tego typu akcji. >>> Czy istnieją jakieś ogólne warunki, pozwalające np. odstąpić od >>> umowy w przypadku przeciągających się napraw >> >> Będzie kłopot. >> Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie". >> Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :> >> Ale w zasadzie jest to jedyna "zasad ogólna" na którą można >> by się powołać. > > Powiedz mi kurcze czemu takie gówno sie wstawia do przepisów... > > podobnie jest przeciez przy konsumenkim korzystaniu z niezgodnosci z > umową, też termin nieokreslony. > > Czy tak cieżko wpisać 14 dni i koniec. Wpisać to i 1 dzień bardzo łatwo. p. m. |
||
2013-07-22 11:01 | Re: Reklamacja towaru | Maciek |
W dniu 2013-07-18 11:17, Gotfryd Smolik news pisze: > Będzie kłopot. > Przysługuje rękojmia, w art.560 KC jest "niezwłocznie". > Sprzedawca będzie twierdził że te 2 m-ce to "niezwłocznie" :> Dzięki wielkie, czyli pewnie będę się bujał od naprawy do naprawy :-/ -- Pozdrawiam Maciek |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja towaru gdy juz nie ma sklepu |
Ferne Oleane | 2006-02-20 10:57 |
reklamacja towaru |
PaRaDzIqS | 2007-02-12 14:19 |
Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon |
Daniel Chlodzinski | 2007-06-14 11:42 |
reklamacja towaru trwającą już grubo ponad rok - pomóżcie |
Bartosz B. | 2007-09-17 09:35 |
reklamacja, naprawa towaru, odmowa |
iwonkapio | 2009-04-14 18:40 |
Nieuznana reklamacja i brak zwrotu towaru |
Arek | 2009-12-13 13:12 |
reklamacja sprawnego towaru |
krzysiek82 | 2010-08-06 12:13 |
Reklamacja? |
Waldek | 2010-11-07 19:49 |
reklamacja towaru montowanego w domu |
Michał_Pysz | 2011-03-28 10:01 |
Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. |
MIX-NET | 2012-03-30 20:05 |