poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-01-29 08:13 | Reklamacja z tytułu niezgodności towaru | mz |
Witam Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności towaru z umową ? Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim wypadku opłaca koszty przesyłki ? 1 Ja w obie strony ? 2. Sprzedawca w obie strony ? 3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ? Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ? |
2014-01-29 10:53 | Re: Reklamacja z tytułu niezgodności towaru | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 29 Jan 2014, mz wrote: > Witam > Proszę o informację jak jest to teraz z reklamacją z tytułu niezgodności > towaru z umową ? Nic AFAIK się nie zmieniło. > Zakupiłem towar przez Allegro od firmy i towar okazał się od samego początku > niesprawny. Chcę go wysłać do naprawy/wymiany na sprawny. Kto w takim wypadku > opłaca koszty przesyłki ? > 1 Ja w obie strony ? > 2. Sprzedawca w obie strony ? "2. Nieodpłatnoć naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowišzek zwrotu kosztów poniesionych przez kupujšcego, w szczególnoci kosztów demontażu, dostarczenia[...]" > 3. Ja do sprzedawcy i sprzedawca do mnie ? Primo, sam fakt złożenia reklamacji nie dowodzi, że sprzedawca reklamację uzna. Twoje przekonanie o "niesprawności" może i jest dla Ciebie uzasadnione, ale zważ, że obiektywnie rzecz biorąc, może być tak, że np. przeoczyłeś jakąś czynność z instrukcji obsługi (dajmy na to, wymontowanie mechanicznej blokady bębna z pralki). Secundo, natychmiast pojawi się sprawa sporna, jak poślesz np. kartę SD kurierem, a sprzedawca na to, że spokojnie wystarczyła polecona pocztą i więcej nie zapłaci. Skądinąd słusznie. Nadto, sekwencją "chcę wysłać [...] płaci sprzedawca" może sugerować zamiar wysyłki za pobraniem, a to ma spore szanse skończyć się odesłaniem (przez sprzedawcę) na drzewo. Co bardziej doświadczeni sprzedawcy na allegro to wyraźnie zastrzegają, ale tak to wygląda i bez zastrzeżenia: wg przepisu sprzedawa "ma obowiązek zwrotu". Sprzedawca, *po uznaniu reklamacji*, ma obowiązek zwrócić koszt wysyłki i potem odesłać na własny koszt. Ale IMO nie ma podstaw aby nadinter- pretować jego obowiązki :) > Proszę o informację i podanie jeśli to możliwe jakiś paragrafów na to ? http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/160753-ustawa-o-szczegolnych-warunkach-s przedazy-konsumenckiej-oraz-o-zmianie-kodeks-cywilny.html pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Ustawa o niezgodności towaru z umową |
X | 2006-05-09 20:29 |
reklamacja towaru |
PaRaDzIqS | 2007-02-12 14:19 |
Niezgodności towaru z |
Adramelech | 2007-06-12 11:51 |
Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon |
Daniel Chlodzinski | 2007-06-14 11:42 |
reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru... |
2007-09-26 19:44 | |
reklamacja, naprawa towaru, odmowa |
iwonkapio | 2009-04-14 18:40 |
Nieuznana reklamacja i brak zwrotu towaru |
Arek | 2009-12-13 13:12 |
reklamacja sprawnego towaru |
krzysiek82 | 2010-08-06 12:13 |
reklamacja towaru montowanego w domu |
Michał_Pysz | 2011-03-28 10:01 |
Reklamacja towaru |
Maciek | 2013-07-18 10:22 |