poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-04-04 15:08 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Wojciech Bancer |
On 2014-04-04, Ajgul [...] >> Nie. Jest przekomplikowane i biurokratyczne. Dla wszystkich. >> Poza tym sprawdzałoby się tylko na "zużyciu", nie zaś na elementach >> pozostałych, czyli np. cenie samochodu. > > Ty w ogóle nie słuchasz. > Co jest biurokratyczne? Skoro mam prowadzić kilometrówkę dla samochodu na > 100% używanego w firmie, to czemu nie mogę go rozliczyć w jakimkolwiek % i > rozliczyć tylko ten procent? Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? > Czyja to biurokracja? > To jest FAKT, a nasi urzędasy zakładają fikcje. Ty zakładasz jakąś fikcję pod tytułem "szacuję". > Ja mam tramwajem jechać do tesco mając samochód pod domem? Tak, dokładnie. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
2014-04-05 11:58 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 4 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote: > On 2014-04-04, Ajgul > >> Ja mam tramwajem jechać do tesco mając samochód pod domem? > > Tak, dokładnie. Błąd leży w założeniu - jakby nie miał DG, to by miał "osobiste" auto. Prawie na pewno nie jeździłby tramwajem. Niech więc tym "osobistym" autem jedzie, zostawiając "służbowe" w spokoju :> (tak, wiem, i tak użycie pompek do przelewania paliwa by wzrosło, ale co począć, część kosztów jednak zostałaby na właściwym miejscu, bo "osobowego" nijak zamortyzować, a i trudniej naprawić na koszt "służbowego" :>) pzdr, Gotfryd |
||
2014-04-05 14:14 | Re: samochody frmowe od 1.04 | poreba |
Dnia Fri, 4 Apr 2014 15:08:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a): >> Ty w ogóle nie słuchasz. >> Co jest biurokratyczne? Skoro mam prowadzić kilometrówkę dla samochodu na >> 100% używanego w firmie, to czemu nie mogę go rozliczyć w jakimkolwiek % i >> rozliczyć tylko ten procent? > > Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. > I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać > i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? Dobrze że wcześniej zryczałtowany przywołałeś. Prostym i 'sprawiedliwym' rozwiązaniem byłoby gdyby ustalono, że kto chce 'dokladnie' od/roz/liczyć koszty auta firmowego musi się potrudzić ze szczegółową dokumentacją. Kto nie chce - ma ryczałt. Oweż 50%. BTW zamierzam przyjrzeć się nowym przepisom, może wreszcie będzie się mi opłacać uwzględnienie w kosztach działalności auta. Specyfika jest taka, że mam malo udokumentowanych kosztów. A dojazdy stanowią ich sporą część. -- pozdro poreba |
||
2014-04-05 17:41 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "Wojciech Bancer" news:slrnljtbng.6t3.proteus@pl-test.org... > On 2014-04-04, Ajgul > > [...] > >>> Nie. Jest przekomplikowane i biurokratyczne. Dla wszystkich. >>> Poza tym sprawdzałoby się tylko na "zużyciu", nie zaś na elementach >>> pozostałych, czyli np. cenie samochodu. >> >> Ty w ogóle nie słuchasz. >> Co jest biurokratyczne? Skoro mam prowadzić kilometrówkę dla samochodu na >> 100% używanego w firmie, to czemu nie mogę go rozliczyć w jakimkolwiek % >> i >> rozliczyć tylko ten procent? > > Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. > I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać > i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? Podstawą jest przebieg i tyle. Jak masz na liczniku 20000 a rozliczone 18 000 to masz 90%. Z czegokolwiek, z każdego wydatku związanego z autem, a i z odliczeniem VATu. I tyle odliczysz, co wy kurde, jacyś analfabeci? Jak oszacowałeś 95% to przy PITcie oddasz, w końcu rozlicza cię ktoś z podatków, chyba? Mam ja i tysiące innych dopłacać do tych paru cwaniaczków co używają w biznesie 5%, a dostają wciąż 50% i zacierają ręce bo nic nie muszą robić? A ci, używający muszą się pieprzyć w papiery i tramwajem jechać po dziecko ze szkoły? Logika zaiste PeOwska. A |
||
2014-04-05 17:45 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "poreba" news:2nitmer8k6s7.wtxp7vkql5f2$.dlg@40tude.net... > Dnia Fri, 4 Apr 2014 15:08:42 +0200, Wojciech Bancer napisał(a): > >>> Ty w ogóle nie słuchasz. >>> Co jest biurokratyczne? Skoro mam prowadzić kilometrówkę dla samochodu >>> na >>> 100% używanego w firmie, to czemu nie mogę go rozliczyć w jakimkolwiek % >>> i >>> rozliczyć tylko ten procent? >> >> Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. >> I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać >> i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? > Dobrze że wcześniej zryczałtowany przywołałeś. > Prostym i 'sprawiedliwym' rozwiązaniem byłoby gdyby ustalono, że kto chce > 'dokladnie' od/roz/liczyć koszty auta firmowego musi się potrudzić ze > szczegółową dokumentacją. Kto nie chce - ma ryczałt. Oweż 50%. No właśnie, o to chodzi. Co w tym trudnego, zwłaszcza, że to jest tylko spisywanie licznika? 50%, a 100% - kiedy niektórzy robią 3-4 tysiące km miesięcznie - to kasa, którą zabiera rząd ludziom, którzy muszą zapieprzać w pracy długie godziny. A. |
||
2014-04-05 18:13 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Wojciech Bancer |
On 2014-04-05, Ajgul [...] >> Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. >> I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać >> i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? > > Podstawą jest przebieg i tyle. CZEGO przebieg przy zakupie? Skąd magicznie wiesz jaki będziesz miał ten przebieg? Więc pytam: skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy: - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do sprzedaży/złomowania_) - zakupie "części" Bo nadal drzesz szaty tylko i wyłącznie o przebieg, bez wskazania jak rozliczyć pozostałe punkty problemu. Chyba że postulujesz "rozliczenie" całościowe na koniec, przy złomowaniu, ale to w praktyce jest b. niebezpieczne rozwiązanie. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-05 18:25 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "Wojciech Bancer" news:slrnlk0at9.o29.proteus@pl-test.org... > On 2014-04-05, Ajgul > > [...] > >>> Bo rozliczasz ten procent także ______przy >>>>> zakupie <<<< auta_____. >>> I różniste części. A nie tylko przy paliwie. Więc co Ty chcesz wyliczać >>> i szacować, skoro nie jesteś w stanie tego podać? >> >> Podstawą jest przebieg i tyle. > > CZEGO przebieg przy zakupie? > Skąd magicznie wiesz jaki będziesz miał ten przebieg? > > Więc pytam: > skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy: > - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do > sprzedaży/złomowania_) > - zakupie "części" przy zakupie szacujesz % użycia na wydatki firmowe, czyli przebieg; nie potrafisz? Co w tym trudnego. > Bo nadal drzesz szaty tylko i wyłącznie o przebieg, bez wskazania jak > rozliczyć > pozostałe punkty problemu. Jakie "pozostałe" punkty? Każda rzecz związana z użytkowaniem, naprawy, ubezpieczenia, mycie, cokolwiek to jakiś procent, ustalony przez przebieg. > Chyba że postulujesz "rozliczenie" całościowe na koniec, przy złomowaniu, > ale to w praktyce jest b. niebezpieczne rozwiązanie. rozliczasz pit co roku, odpisy z vat też ci księgowa robi i rozlicza w roku. Niedoszacujesz - trudno, dopłacisz, przeszacujesz - trochę stracisz. Nie rozumiem co tu trudnego i czemu rozliczanie fikcyjne 50/50 jest łatwe, a faktyczne, np. 80/20 jest trudne??? A jak myślisz, jak to się rozlicza w innych krajach? W USA szacuje się zużycie nawet na rocznym PiT i tylko w razie kwestii tamtejszy urząd może cię zapytać o udowodnienie. A. |
||
2014-04-05 20:03 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Wojciech Bancer |
On 2014-04-05, Ajgul [...] >> CZEGO przebieg przy zakupie? >> Skąd magicznie wiesz jaki będziesz miał ten przebieg? >> >> Więc pytam: >> skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy: >> - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do >> sprzedaży/złomowania_) >> - zakupie "części" > > przy zakupie szacujesz % użycia na wydatki firmowe, czyli przebieg; O jasne. I numery totka też znasz? > nie potrafisz? Co w tym trudnego. Życie. >> Bo nadal drzesz szaty tylko i wyłącznie o przebieg, bez wskazania jak >> rozliczyć pozostałe punkty problemu. > > Jakie "pozostałe" punkty? Każda rzecz związana z użytkowaniem, naprawy, > ubezpieczenia, mycie, cokolwiek to jakiś procent, ustalony przez przebieg. Czyli: - kupuję auto (dla uproszczenia "za 100 tys netto"), szacując (z tyłka) że będę jeździł nim przez 85% czasu "firmowo" W pierwszym roku przejechałem 80% "na DG" ("peszek" no, niezbyt trafnie oszacowałem). Oblicz ile mam oddać z VAT wcześniej odliczonego na samochód (oraz odsetki) W drugim roku przejechałem 60% "na DG". Dodatkowo naprawa pochłonęła 5 tys. netto. Proszę o podobne wyliczenia w kwestii VAT. W trzecim roku przejechałem 95% "na DG". Oblicz ile mam "odzyskać" (i czy w ogóle), oczywiście już tym razem od ceny "samochód + naprawa". :) Bardzo bym chciał zobaczyć te Twoje proste obliczenia. :) >> Chyba że postulujesz "rozliczenie" całościowe na koniec, przy złomowaniu, >> ale to w praktyce jest b. niebezpieczne rozwiązanie. > > rozliczasz pit co roku, odpisy z vat też ci księgowa robi i rozlicza w roku. VAT się płaci miesięcznie/kwartalnie. Zmiana wartości przeszłych to się nazywa korekta. > Nie rozumiem co tu trudnego i czemu rozliczanie fikcyjne 50/50 jest łatwe Bo nie wymaga papierkologii, liczenia i niczego. > a faktyczne, np. 80/20 jest trudne??? Bo wymaga papierkologii, jakiś dziwnych roszad z odliczaniem/naliczaniem A "średnie" zużycie może (i będzie) zmieniać się w czasie. Jak Ty sobie wyobrażasz ciągłą roszadkę ze zwrotem i odliczaniem VAT z wartości kupionego auta i napraw? > A jak myślisz, jak to się rozlicza w innych krajach? W USA szacuje się > zużycie nawet na rocznym PiT i tylko w razie kwestii tamtejszy urząd może > cię zapytać o udowodnienie. Chwilowo nie interesuje mnie "PIT" w innym kraju. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-05 21:44 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "Wojciech Bancer" news:slrnlk0hcr.o29.proteus@pl-test.org... > On 2014-04-05, Ajgul > > [...] > >>> CZEGO przebieg przy zakupie? >>> Skąd magicznie wiesz jaki będziesz miał ten przebieg? >>> >>> Więc pytam: >>> skąd będziesz miał ________rzetelny przebieg_________ przy: >>> - zakupie samochodu (zakładający _cały okres używania aż do >>> sprzedaży/złomowania_) >>> - zakupie "części" >> >> przy zakupie szacujesz % użycia na wydatki firmowe, czyli przebieg; > > O jasne. I numery totka też znasz? Masz działalność i nie wiesz ile będziesz jeździł? Nie chcę się wyśmiewać, ale jak możesz nie wiedzieć? Co to za wielka niewiadoma? Jeżeli twój biznes nie idzie i będziesz siedzieć w domu, to auta nie użyjesz i dlaczego masz odpisać 50% VATu? To jest uczciwe? Usiłujesz obronić jakiejś fikcji, która faworyzuje właśnie wszystkich gostków z BMW z kratką, którzy odpiszą 50% vat za nic. A wszyscy, którzy używają auta w 95% mają stracić? Na czym polega sprawiedliwość? To są grube pieniądze, a nie jakieś tam duperele, które można sobie upraszczać, bo ktoś ma kłopoty z papierkami. Urząd i tak niczego nie robi, poza sprawdzaniem wyrywkowym, to księgowe mają zabawę. Ja za kilka tysięcy w roku mogę notować te durne kilometry, czemu nie? >> >> Jakie "pozostałe" punkty? Każda rzecz związana z użytkowaniem, naprawy, >> ubezpieczenia, mycie, cokolwiek to jakiś procent, ustalony przez >> przebieg. > > Czyli: > - kupuję auto (dla uproszczenia "za 100 tys netto"), > szacując (z tyłka) że będę jeździł nim przez 85% czasu "firmowo" > > W pierwszym roku przejechałem 80% "na DG" ("peszek" no, niezbyt trafnie > oszacowałem). No to stracisz te 5%. > Oblicz ile mam oddać z VAT wcześniej odliczonego na samochód (oraz > odsetki) oddasz 5%, a odsetki obliczysz na byle darmowym programiku. 10 minut roboty. Jak księgowa będzie to sprawdzać co miesiąc, to będzie w każdym miesiącu inna wartość. > W drugim roku przejechałem 60% "na DG". Dodatkowo naprawa pochłonęła 5 > tys. netto. > Proszę o podobne wyliczenia w kwestii VAT. Jest tak samo, naprawy się odlicza i rozlicza według %, czyli 3 tysiące naprawy odliczasz, a 2 nie. Co trudnego? > W trzecim roku przejechałem 95% "na DG". > Oblicz ile mam "odzyskać" (i czy w ogóle), oczywiście już tym razem od > ceny > "samochód + naprawa". :) nie odzyskasz, bo jak zadeklarowałeś 80%, to będzie twój limit. > Bardzo bym chciał zobaczyć te Twoje proste obliczenia. :) nie ma za co, są proste. > >> A jak myślisz, jak to się rozlicza w innych krajach? W USA szacuje się >> zużycie nawet na rocznym PiT i tylko w razie kwestii tamtejszy urząd może >> cię zapytać o udowodnienie. > > Chwilowo nie interesuje mnie "PIT" w innym kraju. Szkoda, bo inne kraje są normalne, a nasz nie. Między innymi dlatego, że jego obywateli "nie interesują" pewne rzeczy i wolą fikcje i fantazje od faktów. A. |
||
2014-04-05 23:47 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Kris |
W dniu sobota, 5 kwietnia 2014 17:41:49 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał: > Podstawą jest przebieg i tyle. Komuno wróć plomby na licznuiki itp? to juz było i ja to pamiętam. Moze jeszcze inne tablice rejstracyjne dla "firmowych" To tez już było. |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
2 samochody i 2 różne ubezpieczenia- zniżki? |
KwiaTuszeK | 2006-06-19 11:25 |
parkin osiedla a samochody służbowe |
bubu | 2006-12-14 09:55 |
3 samochody z USA a US |
cinek | 2007-08-27 11:52 |
Samochody na parkingu - chyba porzucone |
wonski | 2009-07-11 15:56 |
[PoRD] S1 a S2 /kontynuacja na pl.misc.samochody/ |
Rafał \SP\ Gil | 2010-10-27 23:34 |
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne. |
Ajgor | 2011-01-09 21:00 |
Samochody prywatne do dzialalnosci gospodarczej. |
Alexy | 2011-04-26 20:54 |
Samochody z fotoradarami ITD |
Łukasz_Jamroz | 2012-12-05 18:21 |
Samochody ITD z fotoradarami a kodeks drogowy |
gizmo | 2013-03-29 00:32 |
Samochody z wysp |
Budzik | 2013-04-05 23:58 |