poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-04-08 08:55 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote: > Użytkownik "Wojciech Bancer" >> Nie. Cały czas piję do tego Twojego "szacowania" i wskazuję __cały czas__ >> problem rozliczenia __kosztów zakupu__ samochodu i części, wg takiej >> metodologii. >> >> Dialog wygląda tak: >> - rozliczny zużycie jak kilometrówką! >> - a jak rozliczysz samochód? >> - prosto! Rozliczmy zużycie jak kilometrówką! [...] > > Bo samochód służy do jeżdżenia, a efektem tego są przejechane kilometry! > Więc tak, jak ci padnie sprzęgło, to koszt alokujesz według... kilometrówki! > Co ci nie pasuje? Tak się wszędzie (poza PL) robi. Wszędzie poza Polską *AMORTYZACJĘ* samochodu robi się kilometrówką? Z ciekawości pytam. >> To przestań drzeć szaty i męsko podejmij decyzję o przeznaczeniu >> samochodu na DG. I będziesz miał na 100%. > > No właśnie - ja mam zapieprzać do szkoły z dziećmi taksówką, ale za to typek, > który ćwiknął BMW na "kratkę" jeździ nią na siłownię i do knajpy "odzyskuje" Nienienie. Jednolicie: i Ty i typek mają w celech osobistych jechać samochodem "osobistym" a nie "służbowym" pod sankcją wywalenia odliczeń do przedawnienia wstecz :> W tej chwili rzeczywiście pozostaje bonus dla wykorzystujących auto w 90% do celów osobistych, ale to m.in. skutek nacisków ze strony tych, którzy (jak Ty) nie chcą drugiego pojazdu do celów osobistych. Zauważ - też chcesz pewnego "bonusu" w postaci wygody korzystania z "firmowego" pojazdu do celów osobistych. Ewidencja wypełniania postfactum oczywiście byłaby naciągana aż trzeszczy, więc nie dziwi mnie, że tej wersji nikt nie wybiera :> > Dlatego nie ma zgody na fikcje prawne. Ewidencja wykorzystania pojazdu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa do celów osobistych byłaby w znaczącej części przypadków taką fikcją. I wszyscy obecni na grupie, z Tobą włącznie, mają taką świadomość. Chyba, że każdy wyjazd musiałby być zgłaszany online *przed* ropoczęciem, kontrola byłaby robiona przy okazji przez policję a skutkiem byłaby bardzo dotkliwa "niekara". Mam na myśli wylot odliczeń :> (do przedawnienia wstecz). pzdr, Gotfryd |
2014-04-08 09:56 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote: > Dzisiaj zadałem pytanie księgowej: > Jeżeli jadę do Tesco po tusz do kopiarki firmowej to jest działalność? > No, tak. > A jak kupię przy okazji ogórki i piwo? > No.... to chyba nie... Pan zawsze zadaje takie pytania! Bo właśnie tak jest. Przy okazji jazdy po ogórki i piwo kupiłeś tusz ;) Po prostu, w przypadkach "mieszanych" mamy odruch (?) wybierania wersji korzystnej dla siebie. A obiektywnie biorąc tak nie jest. Oczywiście przy założeniu a priori, że osobistych wydatków nie odliczamy od podstawy opodatkowania :) > Właśnie, zadaję takie pytania, bo już mam dosyć tych francowatych pijawek > I udało mi się uzyskać info, że przy ok. średnich 1000km i 300zł w innych > kosztach na miesiąc przy wariancie 50/50 tracę około 180-200 zł miesięcznie. Pewnie tak wyjdzie. Druga strona medalu jest taka, że znaczna większość nie ma możliwości aby "po drodze" załatwiać sprawy osobiste, korzystając z firmowego sprzętu (tu: samochodu). pzdr, Gotfryd |
||
2014-04-08 12:07 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1404080846030.3288@quad... > > Nienienie. > Jednolicie: i Ty i typek mają w celech osobistych jechać samochodem > "osobistym" a nie "służbowym" pod sankcją wywalenia odliczeń do > przedawnienia wstecz :> a dlaczego, skoro można to wyliczyć? Samochód może być wykorzystany tak i siak, więc czemu ktoś to ogranicza? Jeżeli ja za to płacę, nie odliczam z tego użycia kosztów, to co? > W tej chwili rzeczywiście pozostaje bonus dla wykorzystujących > auto w 90% do celów osobistych, ale to m.in. skutek nacisków > ze strony tych, którzy (jak Ty) nie chcą drugiego pojazdu > do celów osobistych. "chcą"? A gdzieś rozdają za darmo samochody? Pewnie w Warszawie. > Zauważ - też chcesz pewnego "bonusu" w postaci wygody korzystania > z "firmowego" pojazdu do celów osobistych. > Ewidencja wypełniania postfactum oczywiście byłaby naciągana aż > trzeszczy, więc nie dziwi mnie, że tej wersji nikt nie wybiera :> jaki bonus, skoro ja za to płacę? Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet to masz bonus od miasta? >> Dlatego nie ma zgody na fikcje prawne. > > Ewidencja wykorzystania pojazdu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa > do celów osobistych byłaby w znaczącej części przypadków taką fikcją. Samochód jest prywatny i nie jest żadnym "majątkiem". Jest WYKORZYSTYWANY do działalności gospodarczej i nie ma żadnej trudności w wyliczeniu ILE TEGO WYKORZYSTANIA JEST. Co wy tu macie myślenie jak urzędnicy carscy... boże. A najlepiej skończmy z odliczeniami VAT i tyle. A. |
||
2014-04-08 14:06 | Re: samochody frmowe od 1.04 | stefan.jazinski |
W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 12:07:44 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał: > Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet > to masz bonus od miasta? A nie? Myślisz, że komunikacja zbiorowa w miastach jest samofinansująca się? To się mylisz. |
||
2014-04-08 14:11 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik news:d71c7409-29f0-4337-a858-4dd8468aa8e3@googlegroups.com... W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 12:07:44 UTC+2 użytkownik Ajgul napisał: > Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet > to masz bonus od miasta? A nie? Myślisz, że komunikacja zbiorowa w miastach jest samofinansująca się? To się mylisz. ___ Ale na szczęście nie musisz wyliczać do podatku ile razy jechałeś tramwajem:) Jeszcze nie. A. |
||
2014-04-08 14:19 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Wojciech Bancer |
On 2014-04-08, Ajgul [...] >> Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet >> to masz bonus od miasta? > > A nie? Myślisz, że komunikacja zbiorowa w miastach jest samofinansująca się? > To się mylisz. > > Ale na szczęście nie musisz wyliczać do podatku ile razy jechałeś > tramwajem:) Jeszcze nie. O czym Ty znowu? Odliczasz od podatku prywatne przejazdy tramwajem? o.O -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-08 19:42 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Ajgul |
Użytkownik "Wojciech Bancer" news:slrnlk7qar.hoc.proteus@pl-test.org... > On 2014-04-08, Ajgul > > [...] > >>> Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet >>> to masz bonus od miasta? >> >> A nie? Myślisz, że komunikacja zbiorowa w miastach jest samofinansująca >> się? >> To się mylisz. >> >> Ale na szczęście nie musisz wyliczać do podatku ile razy jechałeś >> tramwajem:) Jeszcze nie. > > O czym Ty znowu? Odliczasz od podatku prywatne przejazdy tramwajem? o.O Ja nie, ale ty byś pewnie chciał. Tramwaj jest dotowany, więc dostajesz KORZYŚĆ od miasta. O to chodzi z używaniem auta do prywatnych celów, państwo się strasznie boi, że ktoś otrzymuje nieprawną korzyść. A. |
||
2014-04-08 19:54 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Wojciech Bancer |
On 2014-04-08, Ajgul [...] >>> Ale na szczęście nie musisz wyliczać do podatku ile razy jechałeś >>> tramwajem:) Jeszcze nie. >> >> O czym Ty znowu? Odliczasz od podatku prywatne przejazdy tramwajem? o.O > > Ja nie, ale ty byś pewnie chciał. Tramwaj jest dotowany, więc dostajesz > KORZYŚĆ od miasta. Ależ ja się zgadzam z Godfrydem. Najlepsza sytuacja byłaby wtedy, gdyby wykorzystanie samochodu/tramwaju/etc. "osobiście" było w ogólności "zabronione" i zdarzało się na zasadzie "incydentalnej", tak jak to jest z wieloma innymi kosztami ponoszonymi "w celu". I tak jak nikt nie robi problemów bo użyjesz "kartkę", "ksero" do celów osobistych marginalnie, tak w przypadku samochodów skala nadużyć jest na tyle ogromna, że normalne mechanizmy się nie sprawdzają. > O to chodzi z używaniem auta do prywatnych celów, państwo się strasznie boi, > że ktoś otrzymuje nieprawną korzyść. Moim (i nie tylko moim) zdaniem niebezpodstawnie. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
||
2014-04-08 21:12 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote: > a dlaczego, skoro można to wyliczyć? Problemem nie jest wyliczenie, a wiarygodnosć danych wejściowych. Tej ewidencji właśnie :) > Samochód może być wykorzystany tak i siak, więc czemu ktoś to ogranicza? > Jeżeli ja za to płacę, nie odliczam z tego użycia kosztów, to co? *Jeżeli*. Fiskus się nieporęcznie czuje wobec faktu, że papier wiele zniesie, i za grzechy wrzucających w koszty wydatki osobiste chcą wrzucić "limit ogólny". Coś na podobieństwo powszechności abonamentu RTV - kiedy to też ścigani nie są ci, którzy *zgodnie z prawem* powinni płacić, ale ci, którzy nieopatrznie się do tego przyznali. Takie fakty. >> W tej chwili rzeczywiście pozostaje bonus dla wykorzystujących >> auto w 90% do celów osobistych, ale to m.in. skutek nacisków >> ze strony tych, którzy (jak Ty) nie chcą drugiego pojazdu >> do celów osobistych. > > "chcą"? A gdzieś rozdają za darmo samochody? Pewnie w Warszawie. A nie wiem. Trzeba spytać tych, co *nie* mają "służbowego" auta. >> Ewidencja wypełniania postfactum oczywiście byłaby naciągana aż >> trzeszczy, więc nie dziwi mnie, że tej wersji nikt nie wybiera :> > > jaki bonus, skoro ja za to płacę? Bonus w postaci korzystania z firmowego samochodu, którego zakup możesz poddać amortyzacji, do celów osobistych. Według "zasad ogólnych" naliczania dochodu z nieodpłatnych świadczeń, wysokością tego świadczenia byłaby "cena rynkowa", po której *każdy* może na wolnym rynku użyć takiego auta :> No i pod presją spadających wpływów z podatków wyjątek dla środków trwałych jest bolesny :> (bo taki wyjątek jest - amortyzacja ma cały stos wyjątkow w porównaniu do innych kosztów, pierwszym jest brak konieczności "nabycia w celu", wystarczy "wykorzystywanie w celu"). > Jak jedziesz autobusem i płacisz za bilet > to masz bonus od miasta? Na ten temat wypowiedział się już NSA w sławnej "sprawie o freeware": jeśli coś jest dostępne na "warunkach rynkowych", czyli DLA KAŻDEGO, bez dodatkowych obostrzeń, z wyjątkiem obostrzeń wynikłych z ustaw, to cena dostępu, choćby wynosiła zero (przypominam: poszło o freeware, skarbówka chciała "równowartości Windowsa" przy kompie z linuksem czy jakoś tak!) - właśnie ta cena "dostępności dla wszyskich" jest ceną rynkową. Niniejszym zapraszamy do autobusów ;) A skoro już tak offtopicznie zeszło, to tak, jeśli za kilka (pewnie nie wcześniej niż 5) lat będzię proces podatkowy w sprawie różnicowania przez Warszawę ceny biletów dla "swoich" i "obcych", z ciekawoscią będę go śledził :D >>> Dlatego nie ma zgody na fikcje prawne. >> >> Ewidencja wykorzystania pojazdu stanowiącego majątek przedsiębiorstwa >> do celów osobistych byłaby w znaczącej części przypadków taką fikcją. > > Samochód jest prywatny i nie jest żadnym "majątkiem". Jest "majątkiem zaewidencjonowanym dla DG". Stanowi część przedsiębiorstwa. Skoro uważasz że "nie jest majątkiem" to go komuś daj, nic nie stracisz. > Jest WYKORZYSTYWANY do działalności gospodarczej > i nie ma żadnej trudności w wyliczeniu ILE TEGO > WYKORZYSTANIA JEST. Nie odwracaj kota ogonem. NIE MA ZAKAZU, aby wykorzystywać samochód DOKŁADNIE TAK jak piszesz. Czyli NIE wprowadzać go do ewidencji (a tym samym przedsiębiorstwa), a po prostu rozliczać koszty eksploatacji kilometrówką. Doprawdy, nie ma problemu. Poza VATem ;> > Co wy tu macie myślenie jak urzędnicy carscy... boże. Nie, to Ty szukasz dziury w całym :) pzdr, Gotfryd |
||
2014-04-08 21:30 | Re: samochody frmowe od 1.04 | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 8 Apr 2014, Ajgul wrote: > Tramwaj jest dotowany, więc dostajesz KORZYŚĆ od miasta. Szczęśliwie, "cena rynkowa" jak najbardziej może być dotowana, zupełnie niezależnie czy to gaz, zboże czy tramwaj, a proces przed NSA dowiódł że to jest prawidłowe rozumienie "wartości rynkowej" :) (do zera włącznie, co w przypadku wartości praw majątkowch jest możliwe) Warunkiem jest, żeby *każdy* mógł kupić po tej cenie. > O to chodzi z używaniem auta do prywatnych celów, państwo się strasznie boi, > że ktoś otrzymuje nieprawną korzyść. Mniej więcej. "Każdy" kto chce jeździć samochodem w celu osobistym musi zapłacić VAT oraz nie może ceny netto i akcyzy zaliczyć w koszty, a przy "firmowym" samochodzie tak się dzieje dość powszechnie. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
2 samochody i 2 różne ubezpieczenia- zniżki? |
KwiaTuszeK | 2006-06-19 11:25 |
parkin osiedla a samochody służbowe |
bubu | 2006-12-14 09:55 |
3 samochody z USA a US |
cinek | 2007-08-27 11:52 |
Samochody na parkingu - chyba porzucone |
wonski | 2009-07-11 15:56 |
[PoRD] S1 a S2 /kontynuacja na pl.misc.samochody/ |
Rafał \SP\ Gil | 2010-10-27 23:34 |
Namierzanie piratow drogowych przez cywilne samochody policyjne. |
Ajgor | 2011-01-09 21:00 |
Samochody prywatne do dzialalnosci gospodarczej. |
Alexy | 2011-04-26 20:54 |
Samochody z fotoradarami ITD |
Łukasz_Jamroz | 2012-12-05 18:21 |
Samochody ITD z fotoradarami a kodeks drogowy |
gizmo | 2013-03-29 00:32 |
Samochody z wysp |
Budzik | 2013-04-05 23:58 |