poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2011-12-10 00:03 | Re: Towar niezgodny z umową? | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 9 Dec 2011, Piotrek wrote: > On 2011-12-09 10:55, Andrzej Lawa wrote: >> [...] >> Primo: od 10 lat nie miałem ani jednej awarii karty sieciowej. > > No i? Napieraj dalej. Niepotrzebnie wyciąłeś wyjaśnienie Andrzeja: inna półka. Naprawdę. Mowa była o "serwerze jako takim", czyli - na potrzeby *zamierzonego* porównywania - low low end :] (do porównania z "pecetem podbiurkowym") > Zwłaszcza kiedy w umowie serwisowej masz 30 minutowe okno serwisowe raz na > miesiąc albo rzadziej. No właśnie. Wtedy ma sens obstawienie wszystkiego co można za pomocą ECC i tak dalej, co pozwala utrzymać na chodzie (albo o ile oprogramowanie pozwala: wymigrować obsługą na inny komputer) dany serwer mimo uszkodzenia modułu pamięci czy któregoś kontrolera IO. >> Secundo: skoro jesteś takim wielkim fanem redundancji, dlaczego nie >> wstawiłeś 3 zapasowych kart? > > Bo brak slotów. W tej półce o której piszesz? To projektant był trąba i tyle ;) > Ja naprawdę nie piszę o zabawach przedszkolaków. A Ty wszystko odnosisz do > tego mniej więcej poziomu Ale o tym był wątek, a to Ty wyciąłeś uwagę na ten temat! > i następnie uogólniasz na wszystkie zastosowania. I o ile mnie korciło żeby się przypiąć do Andrzeja w niektórych miejscach, to ograniczenie wyżej mnie powstrzymywało ;) - raczej nie było mowy o "wszelkich zastosowaniach". (a w końcu to nie .pecet.advocacy, więc ekspansja w stronę "jak dobry komputer specjalnego zastosowania można mieć jak się zapłaci" jest co nieco NTG :]) pzdr, Gotfryd |
2011-12-10 00:11 | Re: Towar niezgodny z umową? | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 9 Dec 2011, Andrzej Lawa wrote: > Naprawianie serwerów jest szybsze i prostsze niż stacji roboczych. Wydawało mi się, że trzymasz się wersji "mowa o serwerach low end, na tyle low end, że w tej roli działa byle składak". Skąd w takim razie dążenie do wyciągania argumentów dotyczących choćby tylko pół półki wyżej leżących elementów, które skutkują sięganiem przez Piotrka do półki na górze? ;) Toć w ten deseń flejma nie skończycie :] > Wystarczy żeby przeżył jeden dysk z mirrorowanej pary (a katastrofa > będąca w stanie "zabić" każdy dysk zabije i "prawdziwy" serwer), No i jak tu się nie powstrzymać z uwagą, że *skoro* rozpatrujemy taką wersję, to nieporozumieniem jest pojedynczy mirror, bo przecież zdalnej macierzy podpiętej po FC nic "lokalnego" nie ubije ;) (poza skasowaniem danych przez bug w programie lub u operatora) IMVHO, tu właśnie leży problem: wątkotwórca *nie* wyspecyfikował skali swoich wymagań, a określił ją za pomocą ceny. No to załapał się na dowcip o wybieraniu z trzech czynników ;) "Dobrze, tanio", co zostało? - robienie i odtwarzanie powolnych backupów :) (a jak nie, to kolejny dowcip, o tym co KAŻDY użyszkodnik BĘDZIE robił) pzdr, Gotfryd |
||
2011-12-09 23:50 | Re: Towar niezgodny z umową? | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 9 Dec 2011, Andrzej Lawa wrote: [...do Piotrka...] > Primo: sądzisz, że inicjator wątku to gigantyczna korporacja z serwerem, > którego godzinny przestój kosztuje miliony? Ale w tym właśnie leży sedno problemu, dookoła którego spieracie się z Piotrkiem. Odpowiedź jest oczywista: nie, i dlatego takie ograniczenia nie wchodzą w rachubę. Cały problem w tym, że inicjator wątku tego nie załapał. > Secundo: w tym świecie chodzi też o prestiż i działania pozorowane. "Mam > dobry komputer, bo dużo za niego zapłaciłem". Zachowujesz się jak > audiofil. Niekoniecznie. Piotrek wyjaśnił część sprawy. Druga jest taka: masz dwa dyski, z zewnątrz prawie takie same. Mechanicznie takie same (na 100%) Różnią się naklejkami :> (wizualnie) I jeden kosztuje 3x tyle co drugi. Teraz pytanie: czym się różnią oprócz naklejek? Co obstawiasz? ;) >> I oczywiście możesz dać na mszę mając nadzieję, że ktoś Ci pomoże >> rozwikłać problem z (darmowym) software w czasie wynikającym z Twojej >> umowy serwisowej z klientem. > > Powiem tak: miałem do czynienia i z darmowym opensourcem, i z > komercyjnym tworzonym na specjalne zamówienie systemem magazynowym. > > Zgadnij gdzie więcej było spieprzone... W dedykowanym, nie aż tak dziwne. Porównaj z wyrobem komercyjnym *nie* dedykowanym (albo weź opensourcowy dedykowany ;>) Ad rem: > Jakich wolontariuszy? Inicjator wątku nie miał rozwiązania od > "wolontariusza" tylko za niego zapłacił - uzgodnili cenę i co za tę cenę > dostał. No i się burzy że za mało ;) pzdr, Gotfryd |
||
2011-12-10 09:07 | Re: Towar niezgodny z umową? | januszek |
Gotfryd Smolik news napisa?(a): > Wtedy ma sens obstawienie wszystkiego co można za pomocą ECC i tak > dalej, co pozwala utrzymać na chodzie (albo o ile oprogramowanie > pozwala: wymigrować obsługą na inny komputer) dany serwer mimo > uszkodzenia modułu pamięci czy któregoś kontrolera IO. ECC nie zabezpiecza przed uszkodzeniem modułu pamięci tylko zapewnia większą stabilność pracy niż systemy w których używa sie zwykłych pamięci (nie ECC czyli bez korekcji). ECC zabezpiecza przed efektami przekłamań, które mogą wystąpić na skutek rożnych przyczyn od mikro pęknięć i innych defektów w strukturze krzemu po promieniowanie kosmiczne, które w postaci szczątkowej dociera na Ziemie. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
||
2011-12-10 20:13 | Re: Towar niezgodny z umową? | Andrzej Lawa |
W dniu 09.12.2011 16:02, Piotrek pisze: > On 2011-12-09 14:27, Andrzej Lawa wrote: >> Co rozumiesz przez "system fizycznie odłączony od sieci". > > Na przykład wypięty kabel z karty sieciowej. Dasz radę zasupportować > taki system zdalnie, z poziomu systemy operacyjnego? A jak to zrobisz w przypadku "prawdziwego" serwera? W tych samych warunkach - czyli fizycznie odłączonego od jakiejkolwiek sieci... |
||
2011-12-10 20:21 | Re: Towar niezgodny z umową? | Andrzej Lawa |
W dniu 09.12.2011 23:50, Gotfryd Smolik news pisze: >> Primo: sądzisz, że inicjator wątku to gigantyczna korporacja z serwerem, >> którego godzinny przestój kosztuje miliony? > > Ale w tym właśnie leży sedno problemu, dookoła którego spieracie > się z Piotrkiem. > Odpowiedź jest oczywista: nie, i dlatego takie ograniczenia nie > wchodzą w rachubę. > Cały problem w tym, że inicjator wątku tego nie załapał. Piotruś też nie - dla niego serwer to miltiredundantny sprzęt za kosmiczne pieniądze z bajeranckimi naklejkami ;-> Nie dociera do niego, że "serwer" to funkcja i spełniać może ją każdy sprzęt - wszystko zależy od potrzeb i możliwości (zwłaszcza finansowych). >> Secundo: w tym świecie chodzi też o prestiż i działania pozorowane. "Mam >> dobry komputer, bo dużo za niego zapłaciłem". Zachowujesz się jak >> audiofil. > > Niekoniecznie. > Piotrek wyjaśnił część sprawy. > Druga jest taka: masz dwa dyski, z zewnątrz prawie takie same. > Mechanicznie takie same (na 100%) > Różnią się naklejkami :> (wizualnie) > I jeden kosztuje 3x tyle co drugi. > Teraz pytanie: czym się różnią oprócz naklejek? > Co obstawiasz? ;) Marżę ;-> >>> I oczywiście możesz dać na mszę mając nadzieję, że ktoś Ci pomoże >>> rozwikłać problem z (darmowym) software w czasie wynikającym z Twojej >>> umowy serwisowej z klientem. >> >> Powiem tak: miałem do czynienia i z darmowym opensourcem, i z >> komercyjnym tworzonym na specjalne zamówienie systemem magazynowym. >> >> Zgadnij gdzie więcej było spieprzone... > > W dedykowanym, nie aż tak dziwne. > Porównaj z wyrobem komercyjnym *nie* dedykowanym (albo > weź opensourcowy dedykowany ;>) Komercyjne nie dedykowane z reguły nie są open source, więc jeśli nie działają to ciężko mi dość, dlaczego... >> Jakich wolontariuszy? Inicjator wątku nie miał rozwiązania od >> "wolontariusza" tylko za niego zapłacił - uzgodnili cenę i co za tę cenę >> dostał. > > No i się burzy że za mało ;) What you pay is what you get ;-> |
||
2011-12-10 20:30 | Re: Towar niezgodny z umową? | Andrzej Lawa |
W dniu 10.12.2011 00:11, Gotfryd Smolik news pisze: >> Naprawianie serwerów jest szybsze i prostsze niż stacji roboczych. > > Wydawało mi się, że trzymasz się wersji "mowa o serwerach low end, > na tyle low end, że w tej roli działa byle składak". Trzymam. W stacjach roboczych dochodzi jeszcze czynnik ludzki, który może marudzić, jeśli nie wszystko będzie idealnie tak jak było ;) "Ale moja myszka miała inny kształt!" (co z tego, że np. taki dokładnie model nie jest już od lat produkowany ;) ) |
||
2011-12-10 20:42 | Re: Towar niezgodny z umową? | Piotrek |
On 2011-12-10 20:21, Andrzej Lawa wrote: > Piotruś też nie - dla niego serwer to miltiredundantny sprzęt za > kosmiczne pieniądze z bajeranckimi naklejkami ;-> Niekoniecznie. Ale ja włączyłem się do dyskusji kiedy spytałeś o *różnice* w budowie sprzętu domowego i *dedykowanego* do pracy 24x7x365. A to oznacza w szczególności, że sprzęt dedykowany powninien sobie poradzić z drobniejszymi problemami (np. korekcja pojedynczych błędów pamięci), albo nawet z wymianą niektórych elementów podczas pracy serwera (bez shutdown i zatrzymania pracy systemu/aplikacji). A że Ty dyskutujesz nie z tym co napisałem, tylko z tym co Ci się wydaje że napisałem to już doprawdy nie jest moja wina. "Te typy tak mają" ... ;-) EOT. Piotrek |
||
2011-12-10 20:45 | Re: Towar niezgodny z umową? | Andrzej Lawa |
W dniu 09.12.2011 15:57, Piotrek pisze: >>> Ale to nie jest kwestia czyjejkolwiek głupoty tylko dość oczywistego >>> faktu, że zapewnienie żądanego czasu rozwiązania problemu w rozsądnych >>> cenach po prostu wymaga standaryzacji środowiska. >> >> I ono jest bardzo mocno zestandaryzowane. > > Miałeś szanse rzucić okiem na specyfikację supportowanych konfiguracji > dla dowolnego software z komercyjnym supportem? Często jest to taki sam dupochron, jak certyfikowanie switcha pod systemy operacyjne... Switch działa na sprzętowej warstwie sieci i generalnie wali go, jaki system operacyjny korzysta z danej sieci. Ale certyfikaty zgodności dumni producenci sobie naklejają. > Z komercyjnym, czyli takim że płacisz i wymagasz. > > A nie takim, że płaczesz i czekasz aż ktoś się ewentualnie zlituje. > Albo, że sam wpadniesz o co kaman. Co w przypadku obcego kodu, nieco > bardziej zaawansowanego niż "Hello, world!" nie musi być trywialne. Człowieku, opanuj się! Inicjator wątku jest klientem - zamówił za określone pieniądze rozwiązanie o określonych cechach i z określonym wsparciem. Najwyraźniej zamówione wsparcie było zerowe (skoro w przypadku awarii zajmował się nią jakiś "informatyk" niezwiązany z firmą sprzedającą rozwiązanie) i byłoby takie NIEZALEŻNIE od użytego sprzętu! Gdyby zaś było na poziomie "naprawa w ciągu max. godziny od zgłoszenia awarii" to problemem sprzedającego byłoby wywiązać się z umowy - znowu niezależnie od użytego sprzętu. [ciach] >>> ChGW co się zmieniło. Zmiany testowane na jednym serwerze z biedronki >>> zupełnie inaczej zadziałały na produkcyjnym serwerze z biedronki. >> >> Znaczy się coś spieprzyłeś i jesteś dupa nie administrator. > > No offence, ale jednak nie wiesz o czym piszesz. Spróbuj po roku, albo > nawet po miesiącu, kupić w biedronce *dokładnie* taki sam sprzęt. Twierdzisz, że u producenta "prawdziwego serwera" kupisz identyczny nawet po 10 latach? ROTFL |
||
2011-12-10 21:17 | Re: Towar niezgodny z umową? | Andrzej Lawa |
W dniu 10.12.2011 20:42, Piotrek pisze: > A to oznacza w szczególności, że sprzęt dedykowany powninien sobie > poradzić z drobniejszymi problemami (np. korekcja pojedynczych błędów > pamięci), albo nawet z wymianą niektórych elementów podczas pracy > serwera (bez shutdown i zatrzymania pracy systemu/aplikacji). No to w takim razie jedyny "prawdziwy serwer" to.... cluster ;-> Bo każda pojedyncza maszyna może nawalić, a jedynym rozwiązaniem na prawdę pozwalającym na ciągła pracę jest cluster. A taki można zestawić z dowolnych maszyn. |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
Towar niezgodny z umowa - 14 dni na odpowiedz ?? |
KOrkodyl | 2005-11-03 18:07 |
Towar niezgodny z umowa - zachowanie serwisu MediaMarkt |
KOrkodyl | 2005-11-05 07:11 |
buty - towar niezgodny z umowa |
Kober | 2006-02-02 13:49 |
towar niezgodny z umowa |
sd | 2006-07-16 20:58 |
Towar niezgodny z umową |
Budzik | 2007-05-21 22:08 |
Telefon, allegro - towar niezgodny z umową |
Kamil 'czemu' Bista | 2008-04-20 20:54 |
Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy |
Piotr | 2009-07-23 12:52 |
Towar niezgodny z opisem producenta |
Zygmunt M. Zarzecki | 2009-09-09 02:21 |
mandat niezgodny z prawem |
Papo5murpfs | 2010-09-07 17:04 |