poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-03 12:29 | TPSA wycofala ze sprzedazy... | Piotr Fonon |
Witam! TPSA "wycofała ze sprzedaży" tzw. plan taryfowy standardowy. Obecnie "znajduje się on poza ofertą", ale dotychczasowi użytkownicy opłacają wg. niego abonament, więc jednak nadal funkcjonuje (jest wymieniony w cenniku). Problem dotyczy sytuacji, w której abonent korzystał przez pewien czas z innego "planu taryfowego" i chce powrócić do standardowego. TPSA odmawia prawa do powrotu uzasadniając stanowisko "wycofaniem ze sprzedaży" planu standardowego. Jednak w chwili przejścia na inny plan (np. "darmowe wieczory...") abonent uzyskiwał zapewnienie, że powrót do planu standardowego jest możliwy, a obecnie oferowane w miejsce standardowej taryfy jeszcze nie istniały. Abonent nie został powiadomiony o "wycofaniem ze sprzedaży" planu standardowego i tego konsekwencjach. Czy działania TPSA naruszają prawa klienta? Jeśli tak - jakie? Pozdrawiam, Fonon |
2005-11-03 12:55 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Wirtualna |
"Piotr Fonon" news:dkcsa7$321$1@h1.uw.edu.pl... > Czy działania TPSA naruszają prawa klienta? nie. Przechodząc na inny plan taryfowy, klient z własnej inicjatywy zmienia umowę wg oferty TPsa (zmienia plan taryfowy - zmiana umowy dokonywana jest na podstawie oferty TPsa i jej przyjęcia przez abonenta). TPsa umożliwia "powrót" do planu std. na zasadach zmiany umowy tak jak powyżej. Wycofanie abonamentu z oferty powoduje, że siłą rzeczy nie można zmienić umowy, gdyż nie ma oferty TPsa, którą abonent mógł przyjąć. Abonenci, którzy nie zmienili planu taryfowego, mogą korzystać z dotychczasowego, gdyż TPsa nie może samowolnie zmienić zawartej z nimi umowy - nie może jej także tak po prostu wypowiedzieć. W, |
||
2005-11-03 13:13 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Schwester |
Wirtualna napisał(a): > "Piotr Fonon" > news:dkcsa7$321$1@h1.uw.edu.pl... > >>Czy działania TPSA naruszają prawa klienta? > > nie. Przechodząc na inny plan taryfowy, klient z własnej inicjatywy zmienia > umowę wg oferty TPsa (zmienia plan taryfowy - zmiana umowy dokonywana jest > na podstawie oferty TPsa i jej przyjęcia przez abonenta). TPsa umożliwia > "powrót" do planu std. na zasadach zmiany umowy tak jak powyżej. Wycofanie > abonamentu z oferty powoduje, że siłą rzeczy nie można zmienić umowy, gdyż > nie ma oferty TPsa, którą abonent mógł przyjąć. > > Abonenci, którzy nie zmienili planu taryfowego, mogą korzystać z > dotychczasowego, gdyż TPsa nie może samowolnie zmienić zawartej z nimi > umowy - nie może jej także tak po prostu wypowiedzieć. > > W, > > Niby tak, ale TPSA dawała do podpisanie w ramach promocji przejście na np. darmowe wieczory i weekendy na 1 miesiąc -- ____ _ _ / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __ \___ \ / __| '_ \ \ /\ / / _ \/ __| __/ _ \ '__| ___) | (__| | | \ V V / __/\__ \ || __/ | |____/ \___|_| |_|\_/\_/ \___||___/\__\___|_| |
||
2005-11-03 13:11 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Piotr Fonon |
Wirtualna wrote: >> Czy działania TPSA naruszają prawa klienta? > nie. Przechodząc na inny plan taryfowy, klient z własnej inicjatywy zmienia > umowę wg oferty TPsa (zmienia plan taryfowy - zmiana umowy dokonywana jest > na podstawie oferty TPsa i jej przyjęcia przez abonenta). Owszem, ale w ramach istniejącej oferty. Zaznaczam, że w chwili zmiany planu taryfowego abonent miał zagwarantowaną możliwość powrotu do abonamentu standardowego, i ta możliwość została mu odebrana jednostronną decyzją TPSA bez powiadomienia i bez uprzedzenia. > TPsa umożliwia > "powrót" do planu std. na zasadach zmiany umowy tak jak powyżej. Wycofanie > abonamentu z oferty Plan standardowy nie jest wycofany z oferty. Jest "wycofany ze sprzedaży" lub "znajduje się poza ofertą". Jest ujęty w cenniku. > powoduje, że siłą rzeczy nie można zmienić umowy, gdyż > nie ma oferty TPsa, którą abonent mógł przyjąć. To już absurd. Skoro TPSA mmoże rozliczać się z niektórymi klientami wg. określonej taryfy, to może i z innymi. To TPSA tworzy ofertę. > Abonenci, którzy nie zmienili planu taryfowego, mogą korzystać z > dotychczasowego, gdyż TPsa nie może samowolnie zmienić zawartej z nimi > umowy - nie może jej także tak po prostu wypowiedzieć. A to niby dlaczego nie może? Czyżby abonament standardowy miał istnieć po wsze czasy? TPSA może zaprzestać świadczenia danej usługi - może nie "tak po prostu", ale jednak. Nikt nie zmuszał TPSA do likwidacji abonamentu standardowego, czy też "wycofania go ze sprzedaży". Nie miałbym wątpliwości, gdyby TPSA zlikwidowało abonament standardowy dla wszystkich. Fonon |
||
2005-11-03 13:27 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Maciej Bebenek |
Użytkownik Piotr Fonon napisał: > Wirtualna wrote: > >>> Czy działania TPSA naruszają prawa klienta? >> >> nie. Przechodząc na inny plan taryfowy, klient z własnej inicjatywy >> zmienia >> umowę wg oferty TPsa (zmienia plan taryfowy - zmiana umowy dokonywana >> jest >> na podstawie oferty TPsa i jej przyjęcia przez abonenta). > > > Owszem, ale w ramach istniejącej oferty. Zaznaczam, że w chwili zmiany > planu taryfowego abonent miał zagwarantowaną możliwość powrotu do > abonamentu standardowego, i ta możliwość została mu odebrana > jednostronną decyzją TPSA bez powiadomienia i bez uprzedzenia. > Operator nie ma obowiązku utrzymywania oferty na wieki wieków. >> TPsa umożliwia >> "powrót" do planu std. na zasadach zmiany umowy tak jak powyżej. >> Wycofanie >> abonamentu z oferty > > > Plan standardowy nie jest wycofany z oferty. Jest "wycofany ze > sprzedaży" lub "znajduje się poza ofertą". Jest ujęty w cenniku. > >> powoduje, że siłą rzeczy nie można zmienić umowy, gdyż >> nie ma oferty TPsa, którą abonent mógł przyjąć. > Każdy abonent może przyjąć dowolny plan taryfowy będący aktualnie w sprzedaży. > > To już absurd. Skoro TPSA mmoże rozliczać się z niektórymi klientami wg. > określonej taryfy, to może i z innymi. To TPSA tworzy ofertę. > >> Abonenci, którzy nie zmienili planu taryfowego, mogą korzystać z >> dotychczasowego, gdyż TPsa nie może samowolnie zmienić zawartej z nimi >> umowy - nie może jej także tak po prostu wypowiedzieć. > > > A to niby dlaczego nie może? Czyżby abonament standardowy miał istnieć > po wsze czasy? TPSA może zaprzestać świadczenia danej usługi - może nie > "tak po prostu", ale jednak. Nikt nie zmuszał TPSA do likwidacji > abonamentu standardowego, czy też "wycofania go ze sprzedaży". Nie > miałbym wątpliwości, gdyby TPSA zlikwidowało abonament standardowy dla > wszystkich. Operator nie może - bez wąznych przyczyn - rozwiązać istniejącej umowy na usługi powszechne. M. |
||
2005-11-03 13:33 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Jacek Karczmarczyk |
Maciej Bebenek napisał(a): > Operator nie ma obowiązku utrzymywania oferty na wieki wieków. Ale jeśli w umowie jest napisane, że abonent może wrócić do danej taryfy, to wydaje mi się, że abonent powinien móc wrócić do danej taryfy. Chyba, że w umowie było coś w stylu "o ile taryfa taka to a taka będzie w danym momencie dostępna w sprzedaży" czy coś w tym stylu. Jak dokładnie brzmi ten punkt umowy? -- Jacek Karczmarczyk "Podoba mi sie to, co panowie mowia, ze sie podoba..." / Rejs [ tymczasowo http://karczmarczyk.akacje.pl ] |
||
2005-11-03 13:59 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Artur M. Piwko |
In the darkest hour on Thu, 03 Nov 2005 13:33:16 +0100, Jacek Karczmarczyk > Ale jeśli w umowie jest napisane, że abonent może wrócić do danej > taryfy, to wydaje mi się, że abonent powinien móc wrócić do danej taryfy. > Chyba, że w umowie było coś w stylu "o ile taryfa taka to a taka będzie > w danym momencie dostępna w sprzedaży" czy coś w tym stylu. Jak > dokładnie brzmi ten punkt umowy? > W umowie nie było takiego punktu - jak znam życie abonent skusił się na zmianę abonamentu w czasie rozmowy z Blue Lie. -- [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ] [ 13:58:34 user up 10784 days, 1:53, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ] Just because I don't care doesn't meant I don't understand. |
||
2005-11-03 14:01 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Piotr Fonon |
Maciej Bebenek wrote: > Każdy abonent może przyjąć dowolny plan taryfowy będący aktualnie w > sprzedaży. Zwracam uwagę, że "plan taryfowy" nie może "być w sprzedaży" zgodnie z obowiązującą ustawą o języku polskim. > > Operator nie ma obowiązku utrzymywania oferty na wieki wieków. (...) > Operator nie może - bez wąznych przyczyn - rozwiązać istniejącej umowy > na usługi powszechne. No to jak to jest może, czy nie może, a może podstępem? Fonon |
||
2005-11-03 14:02 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Piotr Fonon |
Jacek Karczmarczyk wrote: > Ale jeśli w umowie jest napisane, Od czasu wprowadzenia "smutnej linii" umowy są zawierane w formie ustnej (a ściślej chodzi o zmiany istniejącej umowy). > że abonent może wrócić do danej > taryfy, to wydaje mi się, że abonent powinien móc wrócić do danej taryfy. Mnie się też tak wydaje. > Chyba, że w umowie było coś w stylu "o ile taryfa taka to a taka będzie > w danym momencie dostępna w sprzedaży" czy coś w tym stylu. Jak > dokładnie brzmi ten punkt umowy? > "Będzie pan mógł powrócić do abaonamentu standardowego bez dodatkowych opłat" Fonon |
||
2005-11-03 15:23 | Re: TPSA wycofala ze sprzedazy... | Wirtualna |
"Artur M. Piwko" news:slrndmk2dd.lsr.pipene-news@beast.tu.kielce.pl... > W umowie nie było takiego punktu - jak znam życie abonent skusił > się na zmianę abonamentu w czasie rozmowy z Blue Lie. umowa zawarta na odległość bez pouczenia o terminie 10 dni na odstąpienie ;) p. W, |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Boje z TPSA |
Jacek Ziemianin | 2005-10-28 16:00 |
TPSA - reklamacja |
Piotr Fonon | 2005-11-24 12:01 |
Umowa z TPSA |
Marcin Majchrzak | 2005-12-17 12:01 |
TPSA i odrzucona reklamacja |
Jacek Osiecki | 2006-01-04 09:12 |
tpsa-odsetki |
serfer | 2006-01-06 12:24 |
TPSA |
TMK | 2006-04-12 11:34 |
TPSA |
TMK | 2006-04-12 11:34 |
rachunki TPSA |
marek | 2006-06-30 15:20 |
tpsa i neostrada |
smerf | 2006-12-02 14:44 |
[TPSA] Z jakiego art. złożyć pozew aby zakończ |
pinkdotR | 2007-06-11 22:44 |