poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-04-09 13:28 | Zameldowanie lokatora na stałe | Tony |
Witam, nie jestem bardzo obyty w temacie, przepraszam więc z góry za niefachowe słownictwo. Jest lokator, który w trakcie mieszkania na podstawie typowej umowy o wynajem chce zameldować się na stałe. Wcześniej nie było o tym mowy. Ja się tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego wymeldowaniem. Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia umowy? Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana. Pytanie więc, czy taką umową mogę go "zmusić" do wymeldowania się, czy może on wtedy np. przyjść z policją twierdząc, że jest zameldowany i proszę mnie wpuścić. Kupując nieruchomość z zameldowaną osobą w umowie notarialnej jest obowiązek wymeldowania się właściciela i jego rodziny. Czy więc chcąc mieć pewność powinienem iść do notariusza spisać umowę wynajmu z koniecznością wymeldowania się w czasie wypowiedzenia umowy? Z lokatorem mieszkają rodzice, też byc chcieli się zameldować. Czy mogę potraktować ich analogicznie? W urzędzie im powiedzieli, że planowane jest zniesienie obowiązku meldunkowego, ale to nic pewnego, więc ten trop porzucam. W momencie podpisania umowy o wynajem nie było mowy o zameldowaniu, bo oni mieli własne mieszkanie, które chcieli wynajmować, ale znalazł się na nie kupiec. Wszelkie wskazówki będą mile widziane. Pozdrawiam Tony |
2009-04-09 14:13 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | Liwiusz |
Tony pisze: > Witam, nie jestem bardzo obyty w temacie, przepraszam więc z góry za > niefachowe słownictwo. > > Jest lokator, który w trakcie mieszkania na podstawie typowej umowy o > wynajem chce zameldować się na stałe. Wcześniej nie było o tym mowy. Ja się > tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego > wymeldowaniem. > > Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf > mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się > zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia > umowy? Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak > wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana. Jeśli lokator ma umowę, to może się zameldować samodzielnie i nie potrzebuje Twojej pomocy. Dodam, że nadal istnieje obowiązek meldunkowy, czyli jeśli lokator mieszka w Twoim mieszkaniu, to ma obowiązek się zameldować, a nie jak jaśnie właściciel pozwoli. Fakt zameldowania bądź nie, nic nie zmienia w kwestii ewentualnej eksmisji - nawet bez meldunku można osiąść w lokalu bez zgody właściciela i będzie trzeba takiego lokatora eksmitować sądownie, nie zapominając o lokalu zastępczym. > > Pytanie więc, czy taką umową mogę go "zmusić" do wymeldowania się, czy może > on wtedy np. przyjść z policją twierdząc, że jest zameldowany i proszę mnie > wpuścić. Lokator ma prawo do przebywania w lokalu na tej podstawie, że jest w jego posiadaniu (mieszka tam). Fakt meldunku jest bez znaczenia. > > Kupując nieruchomość z zameldowaną osobą w umowie notarialnej jest > obowiązek wymeldowania się właściciela i jego rodziny. Czy więc chcąc mieć > pewność powinienem iść do notariusza spisać umowę wynajmu z koniecznością > wymeldowania się w czasie wypowiedzenia umowy? Nie, ważne jest, żeby tam nikt nie mieszkał. Jeśli nie mieszka, to nikt nie wejdzie do mieszkania tylko na tej podstawie, że jest zameldowany. Z drugiej strony - może być mieszkanie bez zameldowanych w nim osób, ale może się okazać, że mieszka tam tabun ludzi. Nie można ich wyrzucić siłą, trzeba przeprowadzić eksmisję na drodze sądowej. > > Z lokatorem mieszkają rodzice, też byc chcieli się zameldować. Czy mogę > potraktować ich analogicznie? Lokator mając tytuł prawny do lokalu (umowę najmu) sam może zameldować swoich rodziców. -- Liwiusz |
||
2009-04-09 19:31 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | castrol |
Tony pisze: > Jest lokator, który w trakcie mieszkania na podstawie typowej umowy o > wynajem chce zameldować się na stałe. Nie chce a musi sie zameldowac. To zasadnicza roznica > Wcześniej nie było o tym mowy. On w ogole nie musi z TOba o tym rozmawiac :) > Ja się > tego obawiam, gdyż z tego co wiem może być później problem z jego > wymeldowaniem. Jaki problem? Skonczy mieszkac to bedzie mial taki sam obowiazek sie wymeldowac. > Czy wystarczy, że podpiszemy nową umowę, gdzie dodamy nowy paragraf > mówiący, iż ja się zobowiązuję go zameldować na stałe, ale on się > zobowiązuje do wymeldowania w ciągu miesiąca od momentu wypowiedzenia > umowy? Twoje zobowiazanie nie jest mu do niczego potrzebne. On na podstawie umowy sam sie ma zameldowac. > Okres wypowiedzenia umowy w normalnym trybie to 2 miesiące, jednak > wolałbym, aby wymeldował się wcześniej, gdy umowa jest wypowiadana. Jesli mieszka to nie moze sie wymeldowac :) > W momencie podpisania umowy o wynajem nie było mowy o zameldowaniu, bo oni > mieli własne mieszkanie, które chcieli wynajmować, ale znalazł się na nie > kupiec. Jak pisalem. Nikt z Toba rozmawiac nie musi, a Ciebie to wlasciwie w ogole nie powinno interesowac. Nie chcesz aby sie ktos meldowal w Twoim wynajmowanym mieszkaniu to po prostu go nie wynajmuj i bedziesz mial swiety spokoj. -- Pozdrawiam Jacek Kustra |
||
2009-04-09 19:45 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | witek |
castrol wrote: > > Jak pisalem. Nikt z Toba rozmawiac nie musi, a Ciebie to wlasciwie w > ogole nie powinno interesowac. No prawie art 29 2. Osoby wymienione w ust. 1 (właściciel, wybajmujący) są obowiązane do zawiadamiania właściwego organu gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach (pomieszczeniach) oraz o opuszczeniu przez nią tego lokalu (pomieszczenia), jeżeli osoba ta nie dopełniła obowiązku meldunkowego. Zawiadomienie powinno być dokonane niezwłocznie po upływie terminu określonego do wykonania obowiązku meldunkowego. Art. 56. Wykroczenia przeciwko obowiązkowi meldunkowemu podlegają ustawie z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń |
||
2009-04-10 20:01 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | Piotr [trzykoty] |
Jak mieszka ma być zameldowany, na taki okres na jaki wskazuje jego zamiar pobytu. Melduenk nie ma nic wspolnego z uprawnieniami do zamieszkiwania, czy bedzie mial meldunek czy nie, to jak dobrowolnie nie pojdzie (po okresie zakonczenia najmu) - trzeba bedzie go eksmitowac sądownie. |
||
2009-04-11 12:59 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | Jacek_P |
Tony napisal: [ ciach ] Absolutnie nie wyrazaj zgody. Mozesz sie zgodzic na zameldowanie tymczasowe na okres zgodny z umowa wynajmu. Wszyscy beda cie uswiadamiac, ze to tylko czysta ewidencja, ale pomimo tego urzedy kieruja sie meldunkiem jakby de facto byl prawem do lokalu. Lepiej dmuchaj na zimne. Przy tymczasowym zachowasz poprawnosc de iure, ale nie podlozysz sie de facto :) -- Pozdrawiam, Jacek |
||
2009-04-11 13:01 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | Jacek_P |
Liwiusz napisal: > Lokator ma prawo do przebywania w lokalu na tej podstawie, że jest w > jego posiadaniu (mieszka tam). No i to jest patologia polskiego prawa wolajaca o pomste do nieba, a co najmniej o skarge do TK. Przy sprawnym systemie sadowniczym nie byloby to tak jaskrawym problemem, jak obecnie u nas jest. -- Pozdrawiam, Jacek |
||
2009-04-11 17:08 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | witek |
Jacek_P wrote: > Tony napisal: > [ ciach ] > > Absolutnie nie wyrazaj zgody. jasne, lepiej poczekać aż dostanie się grzywnę do zapłacenia. > Mozesz sie zgodzic na zameldowanie > tymczasowe na okres zgodny z umowa wynajmu. nikt sie go o zgodę nie będzie pytał. > Wszyscy beda cie > uswiadamiac, ze to tylko czysta ewidencja, ale pomimo tego > urzedy kieruja sie meldunkiem jakby de facto byl prawem do lokalu. > Lepiej dmuchaj na zimne. Przy tymczasowym zachowasz poprawnosc > de iure, ale nie podlozysz sie de facto :) krótko: pierd..lisz |
||
2009-04-11 18:04 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | Jacek_P |
witek napisal: > jasne, lepiej poczekać aż dostanie się grzywnę do zapłacenia. Nawiazujac do twojego ponizszego komentarza: bredzisz. > > Mozesz sie zgodzic na zameldowanie > > tymczasowe na okres zgodny z umowa wynajmu. > nikt sie go o zgodę nie będzie pytał. Bredzisz po raz kolejny. Jezeli umowa najmu jest na czas okreslony, to lokator nie ma podstawy zglaszania meldunku na pobyt staly. > > Wszyscy beda cie > > uswiadamiac, ze to tylko czysta ewidencja, ale pomimo tego > > urzedy kieruja sie meldunkiem jakby de facto byl prawem do lokalu. > > Lepiej dmuchaj na zimne. Przy tymczasowym zachowasz poprawnosc > > de iure, ale nie podlozysz sie de facto :) > krótko: pierd..lisz Piszesz to patrzac w lustro? Zgadzam sie z toba. Bredzisz. -- Bez pozdrowien, Jacek |
||
2009-04-11 18:20 | Re: Zameldowanie lokatora na stałe | witek |
Jacek_P wrote: > witek napisal: >> jasne, lepiej poczekać aż dostanie się grzywnę do zapłacenia. > > Nawiazujac do twojego ponizszego komentarza: bredzisz. > >>> Mozesz sie zgodzic na zameldowanie >>> tymczasowe na okres zgodny z umowa wynajmu. >> nikt sie go o zgodę nie będzie pytał. > > Bredzisz po raz kolejny. Jezeli umowa najmu jest na czas okreslony, > to lokator nie ma podstawy zglaszania meldunku na pobyt staly. Bredzisz po raz kolejny. Art. 8. 1. Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności wskazujące na to, iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego. Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się w szczególności: 1) wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego, 2) pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze względów rodzinnych, 3) odbywanie czynnej służby wojskowej, 4) pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych. 2. Wątpliwości co do charakteru pobytu rozstrzyga właściwy organ gminy. ---------------- długość i charakter umowy najmu nie ma to żadnego znaczenia. Liczą się okoliczności pobytu w danej miejscowości i o ile nie ma podstaw do przedłużenia zameldowania tymczasowego delikwent ma obowiązek zameldować się na pobyt stały. > > Piszesz to patrzac w lustro? Zgadzam sie z toba. Bredzisz. może bądź łaskaw zapoznać się z ustawą zanim coś jeszcze napiszesz. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
nowe wpisy stałe |
lokokobandiT | 2006-01-10 00:11 |
wpisy stałe |
lokokobandiT | 2006-01-10 00:12 |
bezumowne zajmowanie lokalu- wywalilem lokatora na bruk |
MKI | 2006-03-20 12:44 |
rzeczy bylego lokatora - co z nimi zrobic? |
Mariusz | 2006-04-26 17:46 |
eksmisja dzikiego lokatora |
Robert A. | 2006-07-13 22:18 |
SM - problemy bylego lokatora |
Weronika Styka | 2006-09-10 12:25 |
eksmisja lokatora (samowola) |
Balti | 2006-09-17 05:00 |
Wynajem mieszkania i meldunek lokatora. Jak? |
Hugo | 2006-10-15 21:31 |
Wymeldowanie lokatora |
stanseba | 2007-07-04 20:58 |
Wymeldowanie niechcianego lokatora |
Romek | 2008-08-10 21:44 |