poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-20 15:00 | zgubiona przesyłka | Peter |
Hi! Taka historia sie zdarzyła: Była sobie człowiek, ktory chciał naprawić samochód. Zamówił część z drugiego końca Polski (to była jedyna możliwość) Sprzedawca obiecał wysłać ją Firmą Kurierska (Renomowaną) w środę. FK (R) potwierdziła, że przesyłka dojdzie na czwartek. Człowiek umówił się z mechanikiem na piątek po południu (dla pewności) choć nie było łatwo bo kolejki, okres przedświąteczny itp. Sprzedawca wyłał część jak obiecał. Człowiek się ucieszył bo pójdzie sprawnie, bo samochód bardzo potrzebny do pracy. W czwartek po południu człowiek dowiedział się w FK (R) że przesyłka.... zgineła. Normalnie Amba. Po kilku nerwowych telefonach, w sobotę (!) okazało się, że przesyłka się znalazła w siedzibie FK (R) w... miejscu zmieszkania zainteresowanego, ale że ten dostanie ją dopiero w.... poniedziałek Albo jak chce to sobie może sam przyjechać i odebrać. Człowiek ubłagał mechanika, żeby naprawić auto w sobotę wsiadł w taksówkę odebrał, zapłacił (za taksówkę też), zawiózł do mechanika. Ten naprawił auto. Następnie człowiek napisał (zgodnie z informacją, która przekazała mu pracownica FK (R) ) pismo, w ktorym żąda zwrotu kosztów przesyłki i transportu osobistego, przedstawiając odpowiednie rachunki. Wysłał to poleconym. 3 tyg. (robocze) i nic !!! I co teraz?? Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie? Czy może od razu do instancji... :-) Pzdr Peter |
2006-01-20 16:24 | Re: zgubiona przesyłka | Rafał_Święch |
Dnia Fri, 20 Jan 2006 15:00:41 +0100, Peter napisał(a): > Hi! > Taka historia sie zdarzyła: > Była sobie człowiek, ktory chciał naprawić samochód. Zamówił część z > drugiego końca Polski (to była jedyna możliwość) Sprzedawca obiecał wysłać > ją Firmą Kurierska (Renomowaną) w środę. FK (R) potwierdziła, że przesyłka > dojdzie na czwartek. Człowiek umówił się z mechanikiem na piątek po południu > (dla pewności) choć nie było łatwo bo kolejki, okres przedświąteczny itp. > Sprzedawca wyłał część jak obiecał. Człowiek się ucieszył bo pójdzie > sprawnie, bo samochód bardzo potrzebny do pracy. W czwartek po południu > człowiek dowiedział się w FK (R) że przesyłka.... zgineła. Normalnie Amba. > Po kilku nerwowych telefonach, w sobotę (!) okazało się, że przesyłka się > znalazła w siedzibie FK (R) w... miejscu zmieszkania zainteresowanego, ale > że ten dostanie ją dopiero w.... poniedziałek Albo jak chce to sobie może > sam przyjechać i odebrać. Człowiek ubłagał mechanika, żeby naprawić auto w > sobotę wsiadł w taksówkę odebrał, zapłacił (za taksówkę też), zawiózł do > mechanika. Ten naprawił auto. > Następnie człowiek napisał (zgodnie z informacją, która przekazała mu > pracownica FK (R) ) pismo, w ktorym żąda zwrotu kosztów przesyłki i > transportu osobistego, przedstawiając odpowiednie rachunki. Wysłał to > poleconym. > 3 tyg. (robocze) i nic !!! > I co teraz?? > Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie? > Czy może od razu do instancji... :-) > > Pzdr > Peter Wyślij im wezwanie do zapłaty, a potem do sądu. Jak chcesz sporządze Tobie projekt pisma procesowego. tomsaid@wp.pl |
||
2006-01-20 17:50 | Re: zgubiona przesyłka | gasper |
Użytkownik "Peter" news:dqqqea$t5r$1@inews.gazeta.pl... > Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie? 1 . przeczytać regulamin firmy kurierskiej 2. reklamacje składa NADAWCA paczki Pozdrawiam |
||
2006-01-20 20:06 | Re: zgubiona przesyłka | Rafał_Święch |
Dnia Fri, 20 Jan 2006 17:50:05 +0100, gasper napisał(a): > Użytkownik "Peter" > news:dqqqea$t5r$1@inews.gazeta.pl... >> Ma pisać uprzejmie? nieuprzejmie? > > 1 . przeczytać regulamin firmy kurierskiej > 2. reklamacje składa NADAWCA paczki > > Pozdrawiam umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako umowę na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie odszkodowania również przez adresata |
||
2006-01-20 20:17 | Re: zgubiona przesyłka | gasper |
Użytkownik "Rafał Święch" news:1st75rc1l1spf.r4vhzyly9nzr$.dlg@40tude.net... > umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako umowę > na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie > odszkodowania również przez adresata tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to wysyłający zaakceptował Pozdrawiam |
||
2006-01-20 20:32 | Re: zgubiona przesyłka | Peter |
Użytkownik "gasper" news:dqrcvq$rl8$1@inews.gazeta.pl... > Użytkownik "Rafał Święch" > news:1st75rc1l1spf.r4vhzyly9nzr$.dlg@40tude.net... > >> umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako >> umowę >> na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie >> odszkodowania również przez adresata > > tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to > wysyłający zaakceptował > > Pozdrawiam No tak ale to odbierający ma problem i to własnie jego (jako uiszczającego należność za przesyłkę) poinformowano o możliwości reklamacji Peter |
||
2006-01-20 21:13 | Re: zgubiona przesyłka | Michał Wilk |
>> umowę między nadawcą paczki a firmą kurierską można potraktować jako >> umowę >> na rzecz osoby trzeciej..., moim zdaniem możliwe jest rządanie >> odszkodowania również przez adresata > > tylko warto sie zapoznać z regulaminem świadczenia usług, który to > wysyłający zaakceptował A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z nadawca. Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej. Pozdrawiam, Michal |
||
2006-01-21 08:07 | Re: zgubiona przesyłka | Cyberix |
> A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy > miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z > nadawca. > Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej. > Pozdrawiam, Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona (nigdy na raz oboje). I jak to robi adresat to musi oświadczyć, że nadawca już nie będzie reklamował. Czy jakoś tak, doczytajcie sobie w regulaminie. Tutaj nawet nie wiemy co to była za firma kurierska, nie mam pojecia dlaczego autor wątku tego nie napisał. To jakaś tajemnica ? |
||
2006-01-21 10:39 | Re: zgubiona przesyłka | Michał Wilk |
> Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może > reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona > (nigdy na raz oboje). Jeszcze raz - co ma regulamin to zadania spelnienia swiadczenia przez odbiorce? Poczytaj art. 393 KC Pozdrawiam, Michal |
||
2006-01-21 11:05 | Re: zgubiona przesyłka | Peter |
Użytkownik "Cyberix" news:dqsmue$tn$1@nemesis.news.tpi.pl... >> A co adresata obchodzi jakis regulamin swiadczenia uslug, obowiazujacy >> miedzy firma kurierska a wysylajacym? On jest zwiazany umowa tylko z >> nadawca. >> Trafna wydaje mi sie natomiast koncepcja umowy na rzecz osoby trzeciej. >> Pozdrawiam, > > Zamiast gdybać lepiej przeczytać regulamin. Np. w Poczcie Polskiej może > reklamowac i nadawaca i odbiorca. Tyle, że może to zrobić jedna strona > (nigdy na raz oboje). I jak to robi adresat to musi oświadczyć, że nadawca > już nie będzie reklamował. Czy jakoś tak, doczytajcie sobie w regulaminie. > Tutaj nawet nie wiemy co to była za firma kurierska, nie mam pojecia > dlaczego autor wątku tego nie napisał. To jakaś tajemnica ? > Nie ale wolałem na razie nie rzucać nazwami. Ale skoro pytacie: DHL Pzdr Peter |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezamówiona przesyłka za pobraniem |
Arkady | 2005-12-24 14:10 |
Poczta polska - zaginiona przesyłka |
Daniel | 2006-02-03 15:45 |
zgubiona legitymacja studencka i mandat |
b4chus | 2006-09-18 06:20 |
uszkodzona przesyłka kurierska |
Jacek | 2006-11-28 21:35 |
odpowiedzialnosc sprzedawcy za zgubiona przez poczte paczke |
Michał Trych | 2006-12-12 14:03 |
Przesyłka pocztowa polecona -reklamacja |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2007-01-22 18:13 |
DHL zaginęła przesyłka |
piotrblaze | 2007-01-30 12:42 |