poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-02-06 21:01 | Zwrot komorki | antek |
Witam! Sprawa wyglada nastepujaco. 02.06.2006 kupilem w jednym z licznych sklepow z gsm telefon komorkowy. Sprzedawca mowil ze jest to telefon sprowadzony tydzien wczesniej z Anglii - tak wiec sprzedawany jako komisowy. Zapewnil ze nie ma zadnych wad i jest 100% OK. Powiedzial takze ze mam tydzien 'gwarancji'. Teraz zauwazylem ze dzieje sie z nim cos dziwnego. Jutro planuje sie zglosic i chcialbym wiedziec jakie mam prawa zwiazane ze zwrotem tego sprzetu. Nie interesuje mnie zbytnio naprawa, bo do sklepu mam ponad 30km i nie chce mi sie go jeszcze raz odwiedzac. Chcialbym zwrotu pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis? Podpowiedzcie:) -- Pozdrawiam |
2006-02-06 21:37 | Re: Zwrot komorki | Filip Ozimek |
antek napisał(a): > pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis? Przeczytaj kartę gwarancyjną i stronę Federacji Konsumentów. Ale przyjęcie zwrotu to dobra wola sprzedawcy, nie ma on takiego obowiązku. -- Filip. |
||
2006-02-06 22:37 | Re: Zwrot komorki | mic |
Witam, Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje, tylko skorzystaj z rekojmi. Warunek jest taki, ze kupiony przez ciebie sprzet faktycznie zawiera wady ukryte, które uniemozliwiaja korzystanie z niego w sposób, o jakim zapewnial sprzedawca lub zmniejszaja jego wartosc (556 KC). Zgodnie z dyspozycja 560 KC możesz domagac się zwrotu pieniedzy, chyba ze sprzedawca niezwlocznie wymieni towar na wolny od wad, albo dokona naprawy. Nie ma tu jak przy gwarancji terminu 14 lub 21 dni! Nie daj się nabrac! Naddto, zgodnie z najnowsza wykladnia, na mocy 556 KC przysluguje ci roszczenie o zwrot kosztow, jakie poniosles w zwiazku z tym, ze rzecz posiada wady lub nie posiada właściwości o jakich sprzedawca istnieniu zapewnial. I jeszcze jedno. Sprzedawcy często tlumacza się, ze rekojmia nie dotyczy towarow sprzedawanych z drugiej reki. To nieprawda. Sprzedawca ZAWSZE odpowiada w takich granicach, w jakich zapewnial o wlasciwosciach produktu. Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie dluzszy jednak niż 12 mc od daty zakupu. I to tyle. Mic Użytkownik "antek" news:ds89u2$an1$1@news.onet.pl... > Witam! Sprawa wyglada nastepujaco. 02.06.2006 kupilem w jednym z licznych > sklepow z gsm telefon komorkowy. Sprzedawca mowil ze jest to telefon > sprowadzony tydzien wczesniej z Anglii - tak wiec sprzedawany jako > komisowy. > Zapewnil ze nie ma zadnych wad i jest 100% OK. Powiedzial takze ze mam > tydzien 'gwarancji'. Teraz zauwazylem ze dzieje sie z nim cos dziwnego. > Jutro planuje sie zglosic i chcialbym wiedziec jakie mam prawa zwiazane ze > zwrotem tego sprzetu. Nie interesuje mnie zbytnio naprawa, bo do sklepu > mam > ponad 30km i nie chce mi sie go jeszcze raz odwiedzac. Chcialbym zwrotu > pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis? > Podpowiedzcie:) > > -- > Pozdrawiam > |
||
2006-02-06 22:45 | Re: Zwrot komorki | bartek |
Użytkownik "mic" news:ds8fj7$mn8$1@atlantis.news.tpi.pl... > Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie dluzszy > jednak niż 12 mc od daty zakupu. Czyli to, ze on mi powiedzial ze 'daje mi tydzien gwarancji' nie ma znaczenia i mam wiecej czasu? -- Pozdrawiam |
||
2006-02-06 22:55 | Re: Zwrot komorki | mic |
Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne uprawenienia. Gwarancja zawsze obowiazuje w zakresie jaki masz na karcie gwarancyjnej lub innym dokumencie, który swiadczy o tym, iż jest gwarancja - czyli w tym wypadku 10 dni. Klucz do sukcesu - pozytywnego zalatwienia sprawy przez ciebie - tkwi w drobnym stwierdzeniu, iż zawsze masz prawo wyboru miedzy gwarancja a rekojmia! Jeżeli sprzedawca będzie stwarzal problemy, radze postraszyc go PIH'em i sadem konsumenckim. Użytkownik "bartek" news:ds8g1g$126$1@news.onet.pl... > > Użytkownik "mic" > news:ds8fj7$mn8$1@atlantis.news.tpi.pl... > >> Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie >> dluzszy jednak niż 12 mc od daty zakupu. > > Czyli to, ze on mi powiedzial ze 'daje mi tydzien gwarancji' nie ma > znaczenia i mam wiecej czasu? > > -- > Pozdrawiam > |
||
2006-02-06 23:04 | Re: Zwrot komorki | antek |
Użytkownik "mic" news:ds8gko$rmr$1@atlantis.news.tpi.pl... > Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne > uprawenienia. Okej, jeszcze o jedno prosze. Prosze o definicje tego "niezwlocznie". To znaczy 'na miejscu'? -- Pozdrawiam |
||
2006-02-06 23:13 | Re: Zwrot komorki | mic |
Niezwlocznie , to znaczy w takim terminie jaki realnie potrzebny jest do usuniecia wady danego rodzaju. Jednak jezeli wada wynika z tego, ze zostala podstepnie przez sprzedajacego zatajona - zostales poinformowany o jej braku co zgodne z prawda nie jest - niezwlocznie powinno zostac potraktowane jako "od reki". I jeszzce jedno, to sprzedawca powinien dostarczyc Ci przedmiot z usunieta wada, a nie ty masz sie po niego zglosic po odbior. W twoim przypadku sadze ze to istotne. Użytkownik "antek" news:ds8h4g$4vs$1@news.onet.pl... > Użytkownik "mic" > news:ds8gko$rmr$1@atlantis.news.tpi.pl... >> Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne >> uprawenienia. > > Okej, jeszcze o jedno prosze. Prosze o definicje tego "niezwlocznie". To > znaczy 'na miejscu'? > > -- > Pozdrawiam > |
||
2006-02-06 22:59 | Re: Zwrot komorki | Goomich |
You have one message from: "mic" > Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje, > tylko skorzystaj z rekojmi. Zapomnij o rękojmi. Rękojmia nie jest dla konsumentów. |
||
2006-02-06 23:26 | Re: Zwrot komorki | DonWito |
Dnia Mon, 06 Feb 2006 22:55:20 +0100, mic napisał(a): > Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne > uprawenienia. > > Gwarancja zawsze obowiazuje w zakresie jaki masz na karcie gwarancyjnej lub > innym dokumencie, który swiadczy o tym, iż jest gwarancja - czyli w tym > wypadku 10 dni. > > Klucz do sukcesu - pozytywnego zalatwienia sprawy przez ciebie - tkwi w > drobnym stwierdzeniu, iż zawsze masz prawo wyboru miedzy gwarancja a > rekojmia! Jeżeli sprzedawca będzie stwarzal problemy, radze postraszyc go > PIH'em i sadem konsumenckim. > Powiem szczerze, że jestem zaskoczony. Czy ktoś może mi wyłożyć różnicę, która powodowała, że wiele podobnych pytań na tej grupie, o zakup bluzki, butów czy innych takich, kończyła się odesłaniem do Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (niezgodność towaru z umową, brak prawa do zwrotu gotówki chyba, że zostaną spełnione pewne dodatkowe warunki, 14-dniowy termin rozpatrzenia żądania kupującego), a na to pytanie pada odpowiedź o rękojmi na podstawie KC (prawo do praktycznie natychmiastowego załatwienia sprawy)? Gdzie tkwi różnica? pozdrawiam w. -- Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :) |
||
2006-02-06 23:47 | Re: Zwrot komorki | mic |
a niby dla kogo????? Użytkownik "Goomich" news:Xns9762E9DAFE583goomichskrzynkapl@127.0.0.1... > You have one message from: "mic" > >> Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje, >> tylko skorzystaj z rekojmi. > > Zapomnij o rękojmi. Rękojmia nie jest dla konsumentów. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Szpiclowanie obywatela sygnalami komorki |
tuni | 2005-11-19 02:15 |
zwrot |
eMeSZ | 2005-11-21 07:38 |
Zachowanie numeru tel po 1 stycznia 2006 - tylko komorki? |
Rafal M | 2005-11-26 00:17 |
zwrot towaru |
Adam | 2006-04-21 17:45 |
Zwrot wydatków za komunikację w podró |
R.Rola | 2006-12-17 16:42 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
Zwrot towaru |
piotr.gdg | 2007-02-05 11:26 |
Zwrot opłaty notarialnej |
p1w | 2007-04-02 09:08 |
Zwrot akcyzy |
Daroot | 2007-04-10 17:19 |