Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Big Data na fali rozwoju-najważniejsze liczby

0
Podziel się:
Big Data na fali rozwoju-najważniejsze liczby
(fot.pixabay.com/CC)

4V: Volume, Velocity, Variety, Veracity – dużo zmiennych i różnorodnych danych

  • 5 zettabajtów[1]– tyle danych powstało od początku istnienia Internetu, przy czym 90% z nich zostało wygenerowane w ciągu ostatnich dwóch lat[2].
    • 5 zettabajtów = 10004 gigabajtów = prawie 4 mld twardych dysków o pojemności 256 GB.
    • 2,5 tryliona bajtów – tyle danych generowanych jest każdego dnia w Internecie[3].

Wykorzystanie Big Data – od bankowości do astrofizyki[4].

  • *Bankowość *– blisko 90 proc. kredytów udzielanych w oparciu o analizę Big Data jest spłacane w terminie – to blisko dwa razy większy odsetek niż średnia w branży
    • Telekomunikacja – firmy telekomunikacyjne stosują analitykę Big Data do analizowania potrzeb klientów oraz minimalizowania ryzyka ich odejścia
    • E-commerce – Big Data pozwala na personalizację na podstawie analizy zachowania klienta, dzięki czemu ilość zamówień może wzrosnąć od 5 do nawet 30 proc.
    • Marketing i PR – analiza wzmianek w mediach oraz wpisów w mediach społecznościowych pozwala mierzyć efektywność przeprowadzanych kampanii
    • Ochrona zdrowia – gromadzenie informacji o aktywności pacjenta, stylu życia oraz schorzeniach pozwala na wcześniejszą i skuteczniejszą diagnostykę
  • Sport – analitycy monitorują indywidualne osiągnięcia sportowców oraz wyniki rozgrywek sportowych, by opracować skuteczną strategię. Analitycy Big Data są zatrudniani przez 80 proc. drużyn NBA oraz 97 proc. drużyn z MLB – najważniejszej ligi baseballowej w Stanach Zjednoczonych.
    • Astrofizyka i kosmologia – duże zbiory danych dotyczą miliardów obiektów astronomicznych i są wykorzystywane do lokalizacji nowych obiektów oraz zrozumienia korelacji między galaktykami

Big Data = Big Money

  • W 2015 globalny rynek Big Data rozwija się sześć razy szybciej niż cały sektor IT[5].
  • 125 mld USD – taką wartość w 2015 roku osiągnie rynek Big Data[6], a średnia roczna stopa wzrostu w latach 2015–2018 wyniesie 26,4 proc[7].
  • 20 proc. - taka część całego wolumenu Big Data dostępnego w sieci jest wykorzystywana obecnie. Do 2020 ma to być 30 proc. czyli 45 zettabajtów[8].
  • 65 proc. firm zdaje sobie sprawę z tego, że zaniedbania w kwestii cyfryzacji i narzędzi do analizy Big Data mogą oznaczać całkowitą stagnację[9].
  • 64 proc. firm przyznaje, że Big Data zmienia granice tradycyjnego biznesu[10].
  • 80 proc. – tyle procesów biznesowych ma zostać zmodernizowanych dzięki Big Data do 2020 roku.
  • 53 proc. firm uznaje korzyści płynące z analityki danych za ważny czynnik przewagi konkurencyjnej
  • 54 proc. firm przyznaje, że w ciągu najbliższych trzech lat zwiększy swoje inwestycje w narzędzia do analityki Big Data.
  • Ponad 1 mld dolarów – tyle w 2014 roku zainwestowano w spółki zajmujące się rozwiązaniami Big Data.

[1] Raport Capgemini "Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”, https://www.capgemini.com/thought-leadership/big-fast-data-the-rise-of-insight-driven-business
[2] Raport IBM, http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/business_analytics/article/it_business_intelligence.html
[3] Raport IBM, http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/business_analytics/article/it_business_intelligence.html
[4] http://www.web.gov.pl/wiedza/587_4420_big-data-w-biznesie-jak-handel-bankowosc-czy-transport-korzystaja-z-big-data.html
[5] Raport Capgemini "Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”
[6] IDC, http://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS25285614
[7] IDC, https://www.idc.com/prodserv/4Pillars/bigdata
[8] Raport Capgemini "Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”
[9] Raport Capgemini "Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”
[10] Raport Capgemini "Big & Fast Data: The Rise of Insight-Driven Business”

Szukasz porady? Skontaktuj się z ekspertem z Asseco: +48 22 574 88 23; e-mail: piotr.fabjaniak@assecods.pl

chmura
wiadomości
druki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)