Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mateusz Ratajczak
Mateusz Ratajczak
|

Polscy przedsiębiorcy będą zmieniać Facebooka. Pomysł chwycił w Indiach, ma też działać nad Wisłą

38
Podziel się:

Kilkanaście małych polskich firm może zrewolucjonizować sposób działania Facebooka. - Lubimy słuchać o tym, co u nas działa, ale jeszcze bardziej wolimy słuchać o tym, co możemy poprawić - mówi money.pl Robert Bednarski, dyrektor na Europę Środkową i Wschodnią w Facebooku. Dlatego firma otworzyła w Polsce "radę MŚP". Mali i średni przedsiębiorcy razem z amerykańskim gigantem będą pracować nad nowymi rozwiązaniami dla biznesu.

Producent mebli, twórcy chust dla młodych rodziców, właściciele restauracji i firma organizująca kursy krawieckie będą doradzać Facebookowi
Producent mebli, twórcy chust dla młodych rodziców, właściciele restauracji i firma organizująca kursy krawieckie będą doradzać Facebookowi (Facebook)

Kilkanaście małych polskich firm może zrewolucjonizować sposób działania Facebooka. - Lubimy słuchać o tym, co u nas działa, ale jeszcze bardziej wolimy słuchać o tym, co możemy poprawić - mówi money.pl Robert Bednarski, dyrektor na Europę Środkową i Wschodnią w Facebooku. Dlatego firma otworzyła w Polsce "radę MŚP". Mali i średni przedsiębiorcy razem z amerykańskim gigantem będą pracować nad nowymi rozwiązaniami w mediach społecznościowych.

Producent mebli, twórcy chust dla młodych rodziców, właściciele restauracji i firma organizująca kursy krawieckie. Co ich łączy? Będą doradzać Facebookowi. Właśnie ruszyła tzw. rada małych i średnich firm przy Facebooku w Polsce.

I jak przekonują przedstawiciele amerykańskiej spółki - głos małych przedsiębiorców ma siłę, by faktycznie zmieniać sposób działania globalnego serwisu. Przykład? W Indiach serwis stworzył zupełnie nowy produkt właśnie na prośbę najmniejszych przedsiębiorców.

Wszystko przez problemy z siecią w krajach rozwijających się, takich jak m.in. Indie. Reklamy wideo nie miały w takim miejscu najmniejszego sensu, gdyż obciążały łącza, a i tak najczęściej nie były widoczne dla użytkowników. Sprawiały więcej problemów niż przynosiły zysków.

Po rozmowach z przedsiębiorcami Facebook zdecydował się na odpalenie reklamowych pokazów slajdów. W ten sposób statyczne obrazy udało się zastąpić czymś innym niż wideo, które drenowało pakiety danych i kieszenie małych przedsiębiorców. Warto dodać, że Indie pod względem generowanych przychodów dla firmy to dziś światowa czołówka.

Idea wciągania grupy przedsiębiorców do Facebooka oczywiście zrodziła się w Stanach Zjednoczonych. Tam rada powstała trzy lata temu. A z USA pomysł powędrował do innych krajów. Teraz czas na Polskę. Jesteśmy dziesiątym krajem na świecie, w którym Facebook postawił na stworzenie rady MŚP.

Robert Bednarski, dyrektor na Europę Środkową i Wschodnią w Facebooku
źródło: Facebook

- Nie obrażamy się na głosy krytyczne. Gdyby tak było, to mielibyśmy ogromny problem - tłumaczy money.pl Robert Bednarski. Dlaczego Facebook do współpracy zaprosił właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa, a nie duże korporacje?

- Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw dla ekonomii, dla całego kraju, dla tego jak funkcjonują społeczeństwa, jak tworzone są miejsca pracy i dla produktu krajowego brutto jest ogromne. Dlatego staramy się zrozumieć potrzeby tego mniejszego biznesu w kwestii narzędzi, które im oferujemy - dodaje.

Jak zaznacza, "otwartość i chęć słuchania komentarzy to część filozofii Facebooka". - To coś krytycznego dla istnienia biznesu, coś co pozwala przetrwać na rynku i się rozwijać. Nie jesteśmy wszystkowiedzącą spółka z USA. Jesteśmy globalnym przedsiębiorstwem. Musimy stawiać na różnorodność głosów - mówi Bednarski.

Zobacz także: Zobacz także: Fake news. Jak odróżnić kłamstwo od prawdy w sieci

- To właśnie sukces małych i średnich przedsiębiorstw pokazuje jak na dłoni, dlaczego mechanizmy Facebooka i promocji w mediach społecznościowych są po prostu dobre. W takich firmach poziom skupienia na celu, na osiągnięciu sukcesu, zyskaniu nowych klientów, rozwinięciu sprzedaży czy rejestracji jest ogromny. I jeżeli nasze rozwiązania służą małym przedsiębiorstwom, to doskonale sprawdzą się też dla wielkich korporacji. Bez dokładnej wiedzy, co działa dobrze, a co powinno działać lepiej, nie osiągniemy tego - dodaje.

Jak zdradza Bednarski, po warsztatach przedsiębiorcy powinni lepiej wiedzieć, jak tworzyć reklamy, pokazywać produkty i mierzyć biznesowe aspekty mediów społecznościowych. Układ jest prosty. Facebook rośnie, jeżeli jego rozwiązania sprawdzają się w mniejszych firmach, które też rosną. Im mają więcej klientów i środków na reklamę, tym więcej zostawiają w platformie Marka Zuckerberga.

Słuchanie internautów - firmowych marketingowców ma mocno biznesowy wymiar. Facebook pod względem przychodów reklamowych w ubiegłym roku ustępował tylko Google, czyli innemu gigantowi sieci. A przy tym, na płacenie wciąż decyduje się tylko mała część z nich.

- Potrzeba współpracy z firmami nie powstała dziś. Facebook od początku istnienia jest platformą wykorzystywaną przez przedsiębiorców na całym świecie. Obecnie na Facebooku jest ponad 70 mln stron prowadzonych przez przedsiębiorstwa. Z tego ponad 5 mln firm aktywnie korzysta z rozwiązań marketingowych na FB, kolejne 2 mln na Instagramie. Znakomita większość tej grupy to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa - dodaje Bednarski.

źródło: Facebook

Facebook chce przekonać, że dla polskich przedsiębiorców obecność w mediach społecznościowych też jest kluczowa. Każdego dnia z serwisu w Polsce korzysta 12 mln osób. 11 mln robi to za pomocą telefonu komórkowego. Dla porównania, mecz Polska-Portugalia podczas ubiegłorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej oglądało 8 mln osób.

- To pokazuje, jak istotny stał się telefon komórkowy. Dla biznesu to niezwykła szansa. Firmę można promować i rozwijać za pomocą sprzętu, który mieści się w kieszeni. Dzięki mediom społecznościowym można zdobyć rynek w 80 krajach, co udowadniają firmy z Polski. Z telefonu można połączyć się z klientami o każdej porze dnia - mówi z kolei Xochilt Balzola-Widmann, dyrektor Facebooka do spraw małych i średnich firm w regionie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

Z przedsiębiorcami spółka będzie współpracować i spotykać się przez najbliższy rok. Firmy, które weszły w skład rady MŚP będziemy prezentować na money.pl. Pierwsza była restauracja inna niż wszystkie. Materiał można zobaczyć tutaj.

wiadomości
pomysł na biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(38)
Jacerk
6 lat temu
Nie wiem jak to się sprawdziło i czy coś z tego wyszło, ale dużo podobnych akcji startuje an codzień. Ostatnio sporo czytam blogów, magazynów typu social media manager i w sumie co chwilę pojawiają się jakies nowinki, albo udoskonalenia.
ix
6 lat temu
tak tak, na fejsbuku jest wszystko cacy, już się nabrałem na 2 szitowe firmy , wylajkowane, owazelinowane . Szkoda było paliwa żeby do nich jechać złożyć zmówienie.
doc
6 lat temu
O, tak. Facebook jest specjalistą od słuchania internautów. Wystarczy poszukać odpowiedzi ich supportu, dlaczego nie da się na niektórych kontach ustawić nazwy użytkownika strony firmy. Jedno zdanie i cisza. Ja mam w takim razie pomysł, który Facebookowi jest dobrze znany: wprowadzić minimum anonimowości, przez choćby pisanie pod pseudonimem, umożliwić pisanie jako strona firmy i nie dowalać zmian prywatności bez wiedzy użytkownika.
Rob
6 lat temu
Założyłem kiedyś konto aby się zalogować do jakiegoś konkursu, od tej pory nawet nie wiem jak wygląda ten portal, nie korzystam.
Cypisek
6 lat temu
Ten tekst to kapitalistyczny belkot oparty na dogmatach eskimoskich.
...
Następna strona