Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Mieszko Rozpędowski
Mieszko Rozpędowski
|

Pomysł na biznes: Meble tapicerowane metodą patchwork

113
Podziel się:

Produkcja kolorowych mebli patchworkowych – to pomysł na biznes Katarzyny i Wojciecha Marców, rodzeństwa i założycieli warszawskiej firmy "Juicy Colors". - Patchwork to technika łączenia tkanin tapicerskich z małych kawałków. Dzięki niej oferujemy unikatowe meble, ubrane w żywe kolory – tłumaczą właściciele. Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

Pomysł na biznes: Meble tapicerowane metodą patchwork
(money.pl)

Produkcja kolorowych mebli patchworkowych – to pomysł na biznes Katarzyny i Wojciecha Marców, rodzeństwa i założycieli warszawskiej firmy "Juicy Colors". - Patchwork to technika łączenia tkanin tapicerskich z małych kawałków. Dzięki niej oferujemy unikatowe meble, ubrane w żywe kolory – tłumaczą właściciele.Firma zajmuje się tapicerowaniem antyków. Możliwe jest odnowienie starego mebla lub stworzenie nowego od podstaw. Cała praca jest wykonywana ręcznie – od odświeżenia mebla do zaprojektowania i uszycia mu nowego obicia. Firma realizuje także zamówienia indywidualne, a klient może dowolnie spersonalizować mebel.

W ofercie są m.in. tapicerowane fotele, krzesła, pufy, sofy i łóżka. W większości pojedyncze, unikatowe sztuki. Ceny zaczynają się od 1400 zł.

Firmę tworzy 5-osobowa rodzina. - Siostra i mama zajmują się projektowaniem, wyszyciem i przygotowaniem mebli. Sprawy finansowe, zarządzanie i spedycja są głównie po męskiej stronie. Zajmujmy się tym ja, brat i tata – wylicza Wojciech Marzec, współwłaściciel. Dodatkowo firma współpracuje z tapicerem.

Pomysł został zaczerpnięty z Londynu, gdzie wcześniej mieszkała Katarzyna Marzec, pomysłodawczyni firmy. - Zakochałam się tam w starych meblach, w antykach. Pomyślałam wtedy, że ich szkielety, ich formy są piękne, ale tapicerka jest albo stara, albo nieciekawa. Zdecydowałam się skupować meble i ubierać je w piękne tkaniny – dodaje.

Meble przetransportowano do Polski, gdzie właścicielka zaprojektowała nowe, kolorowe obicia, które potem uszyła jej mama. W 2011 roku rodzina podjęła decyzję o założeniu własnej działalności.

Początkowy koszt inwestycji wyniósł ok. 40 tys. zł. Źródłem finansowania były oszczędności zgromadzone przez właścicielkę w Londynie.

Jak wyglądał początek działalności? - Zaczęło się od jednego mebla, zrobiliśmy zdjęcia i wrzuciliśmy je do internetu. Później były ogłoszenia w różnych portalach, wystawy na targach, a następnie otworzyliśmy sklep stacjonarny - wspomina Katarzyna Marzec.

- To był naturalny krok, żeby z czasem otworzyć mały showroom, dzięki któremu na co dzień ktoś będzie mógł obejrzeć i dotknąć nasze meble – dodaje Wojciech Marzec.

Obecny koszt prowadzenia tego typu działalności to ok. 10 tys. zł miesięcznie. - Bardzo dużą część tej kwoty zajmuje wynajem lokalu, oprócz tego zakup materiałów, zakup samej formy do szkieletu nowego mebla i zapłacenie tapicerowi. To są stałe koszty – wylicza właściciel.

Największy problem w tym biznesie? - Transport jest punktem, który można by poprawić. Często jesteśmy uzależnieni od zewnętrznych firm – odpowiada Wojciech Marzec.

Konkurencja? - Polacy produkują bardzo dużo mebli, przedsiębiorstwa sprzedają dużo i w Europie i na świecie, ale myślę, że dla małych, niszowych firm też gdzieś będzie miejsce. Wiadomo, że nie będziemy konkurowali z wielkimi przedsiębiorstwami, które sprzedają setki tysięcy mebli na całym świecie, ale my nawet w tym kierunku nie idziemy – tłumaczy właściciel.

Według rodzeństwa najlepszym sposobem dotarcia do klientów w tym biznesie są: social media, marketing szeptany, targi, pozycjonowanie strony www firmy i sklep stacjonarny.

W ciągu 5 lat firma zanotowała wzrost sprzedaży o 200 proc. – podają właściciele. Obecna sprzedaż to 20-30 mebli miesięcznie. Kupują nie tylko Polacy, ale też Brytyjczycy, Francuzi i Holendrzy.

Plany na przyszłość? - Chcielibyśmy powiększyć miejsce, w którym jesteśmy, otworzyć sklep w innym mieście, a w dalszej przyszłości w innym kraju – odpowiada Katarzyna Marzec.

Zobacz nowy odcinek programu "Pomysł na biznes".

wiadomości
pomysł na biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(113)
Monika zciągn...
miesiąc temu
Stolarz, który wykonał dla mnie meble do salonu, zasługuje na najwyższe wyróżnienie za naprawdę super jakość swojej pracy! Jego umiejętności rzemieślnicze są imponujące, a efekt końcowy przekroczył moje oczekiwania. Meble są nie tylko solidne i trwałe, ale także estetyczne, co sprawia, że mój salon zyskał nowy, elegancki charakter. Jestem zachwycony jakością wykonania oraz dbałością o detale. Gorąco polecam usługi tego stolarza każdemu, kto poszukuje wyjątkowych mebli wykonanych z pasją i precyzją.
greg
8 lat temu
Pomysły na biznes to towar powszechny, ale ich realizacja już nie. W normalnym kraju najbogatsi to przedsiębiorcy lub inwestorzy. Bez wiedzy finansowej i cech przedsiębiorczych nie ma szans na zamożność. Trzeba na to trochę czasu poświęcić. Słyszeliście o książce "Emrerytura nie jest Ci potrz.ebna"? Jest o zarządzaniu swoimi pieniędzmi, budowaniu majątku i inwestowaniu, a przede wszystkim motywuje, by wziąć życie w swoje ręce, zamiast czekać aż "samo się zrobi". Pokazuje praktyczne rozwiązania w Polsce.
wuwu
8 lat temu
Nie będę dyskutował o gustach, ale urząd skarbowy już odlicza i zaraz zmieni interpretację przepisów. Jak przydzwoni to te ciapki zaczną się mienić w oczach. Zmiataj kobieto puki czas.
Johny
8 lat temu
Super meble, do tego Disco Polo w tle i skórzana kurtka do dresowych spodni.
nuwka
8 lat temu
Skoro ludzie kupują... Ale to kompletne bezguście.
...
Następna strona