Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Upadek mostu w Baltimore. Ubezpieczyciel spodziewa się "największych strat morskich w historii"

9
Podziel się:

Wskutek zniszczenia mostu w Baltimore (stan Maryland) przez kontenerowiec, na nieokreślony czas unieruchomiony został jeden z najbardziej ruchliwych portów na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Ubezpieczyciel mówi o "największych stratach morskich w historii".

Upadek mostu w Baltimore. Ubezpieczyciel spodziewa się "największych strat morskich w historii"
Kontenerowiec Dali 26 marca uderzył w filar mostu Francisa Scotta Key w Baltimore (PAP, PAP/EPA/JIM LO SCALZO)

Zniszczenie mostu w Baltimore doprowadzi najpewniej do wielomiliardowych strat ubezpieczeniowych - powiedział cytowany przez Reutersa John Neal, dyrektor generalny Lloyd's London, która pośredniczy w zawieraniu umów ubezpieczeniowych.

Brytyjska instytucja finansowa zrzesza ponad 50 firm członkowskich i działa m.in. na rynkach ubezpieczeń morskich. Jej szef twierdzi, że tragedia w stanie Maryland może zakończyć się "największymi w historii" stratami morskimi. Podkreślił jednak, że firmy ubezpieczeniowe są przygotowane na tego typu wydatki.

Gigantycznych odszkodowania mają wynikać zarówno z samego zawalenia mostu oraz śmierci pracujących tam drogowców, jak i z powodu unieruchomienia portu w Baltimore, jednego z najbardziej ruchliwych na wschodnim wybrzeżu USA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Na koncie ma 9,5 mln zł. Jak do tego doszedł? "Byłem młodym pelikanem" Marcin Iwuć w Biznes Klasie

Właśnie stamtąd płynął kontenerowiec Dali (pod banderą Singapuru), który uderzył w filar mostu. Dodajmy, że statek nadał sygnał mayday, dzięki czemu ograniczył ofiary śmiertelne do sześciu robotników, którzy naprawiali nawierzchnię infrastruktury.

Katastrofa w Baltimore oznacza wielkie problemy dla rynku moto

Blokada portu Baltimore to problem szczególnie dla rynku motoryzacyjnego. Jest on jednym z kluczowych w USA pod względem transportu samochodów, jak podaje agencja Reutera, powołując się na dane Maryland Port Administration. Większość, a konkretnie trzy czwarte obsługiwanych tam pojazdów, pochodzi z importu.

"Tylko w 2022 roku przetransportowano ponad 750 tys. aut (amerykański Car nad Driver szacuje ruch na niemal 850 tys. pojazdów w 2023 r.). Co więcej, import samochodów oraz podzespołów do budowy aut to aż 42 proc. całego importu prowadzonego w 2023 r. przez port w Baltimore" - pisze serwis moto.pl.

- Jest zbyt wcześnie, aby określić, jak ten incydent wpłynie na branżę samochodową, ale z pewnością wystąpią zakłócenia. Baltimore to port samochodowy nr 1 w USA i kontaktujemy się z urzędnikami federalnymi, aby pomóc im ocenić skalę tamtejszej działalności motoryzacyjnej - komentue John Bozzella ze stowarzyszenia handlowego i grupy lobbystycznej Alliance for Automotive Innovation.

Z portu w Baltimore, który został zablokowany przez zawalony most na rzece Patapsco, korzystają m.in. Audi, Bentley, Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Lamborghini, Mazda, Mercedes, Nissan, Subaru, Toyota i Volvo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(9)
cc6r
4 tyg. temu
Tutaj mowa o autach z Europy, których relatywnie mało się sprzedaje w Stanach. Z Azji auta są wyładowywane na zachodnim wybrzeżu. Cała masa rodzimej produkcji kupuje części do producji w Chinach, Meksyku i Kanadzie, gdzie też jest spora produkcja aut na rynek US.
fdgdd
4 tyg. temu
no to juz wiemy dlaczego to sie stało
Gość Darek
4 tyg. temu
Czyli pewnie z tego powodu paliwko u nas zdrożeje bo mamay dalej je za tanie względem Niemców oczywiście!!!
Twój nicK
4 tyg. temu
Nie będzie importu samochodów, ale chyba u siebie coś produkują.
Victor
4 tyg. temu
…i znów ten LOS co boi się własnego cienia.