Notowania

internet
24.09.2019 11:03

E-commerce przyszłością polskich eksporterów. Ale muszą przezwyciężyć bariery

Wartość eksportowa internetowego rynku jest warta ponad 27 mld złotych. Polscy przedsiębiorcy mogą jednak wyciągnąć z e-commerce nawet cztery razy więcej – warunkiem jest zlikwidowanie obecnych barier, które blokują rozwój firm w tym kierunku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(iStock.com)
Wartość eksportu może w przyszłości wynieść nawet 110 mld złotych.

Na jakie bariery wskazują dzisiaj przedsiębiorcy? Najwięcej badanych zgodziło się ze stwierdzeniem, że brakuje im kapitału na inwestycje niezbędne do korzystania z cyfrowego eksportu. W skali punktowej od 1 do 5 ta odpowiedź ma wynik 3,32.

Niewiele mniej ankietowanych wskazało, że problemem dla nich są prawo funkcjonujące na zagranicznych rynkach (wynik 3,27) i koszty promocji na nich (3,27). Przeszkodą również byłaby obsługa systemów zwrotów i reklamacji (3,09) oraz przesyłek (3,05).

Jednakże coraz więcej firm prowadzących działalność e-commerce na terenie kraju, myśli o rozszerzeniu swojej działalności poza granice Polski.

Agnieszka Gajewska, partner PwC, lider zespołu ds. sektora publicznego i infrastruktury w Europie Środokowo-Wschodniej w rozmowie z "Rzeczpospolitą" wskazuje, że niemal połowa polskich firm funkcjonujących w internecie, planuje rozpocząć eksport.

Zobacz także: Sztuczna inteligencja może nas zgubić. Jednak bez niej nie ma mowy o bezpieczeństwie

Szczególnie, że takiej decyzji sprzyja rozwój globalnych platform do sprzedaży w internecie, takich jak Alibaba, Amazon, eBay czy Allegro, które również pośredniczy w handlu poza granice Polski. Firmy nie muszą zatem tworzyć własnych witryn w sieci, a także mogą skorzystać z systemu logistyki, który oferują platformy.

Z raportu PwC dla Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, do którego dotarła "Rz" wynika, że ok. 4 proc. firm w Polsce sprzedaje swoje produkty zagranicę w internecie. Średnia unijna wynosi 7 proc.

Czarne chmury zbierają nad polskimi producentami energii elektrycznej.
Polski prąd jest niekonkurencyjny. Importujemy coraz więcej energii

PwC oszacowało, że gdyby zlikwidować bariery hamujące rozwój rynku e-commerce, to w dłuższej perspektywie procent firm korzystających z e-eksportu wzrósłby nawet do 16 proc, a wartość e-eksportu wzrosłaby nawet do 110 mln złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: internet, e-commerce, allegro, pwc, msp
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
24-09-2019

sBIG HHAH godgoreholic 666Bieda w Polsce ciagle i nadal niestety!

25-09-2019

YahChętnie wskoczę na obce rynki i proszę o dofinansowanie na nową platformę jakieś 100 tys

26-09-2019

TreJest praca za 1900zl na rękę,na hali gorąco 37,9 stopni.Jak wody nie dowiozą to z kranu pijesz.Bierze ktoś?

Rozwiń komentarze (3)