Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Jak poprzez LinkedIn pozyskać finansowanie dla firmy?

Chcesz uzyskać finansowanie dla Twojej firmy, ale nie wiesz, od czego powinieneś zacząć? Masz dopracowany pomysł, gotowy biznesplan, zespół pełen ambicji, który gotowy jest pracować dzień i noc, bo wierzy w sukces tego projektu? Jednak to, co was ogranicza przed podbiciem rynku i stworzenia nowego imperium wielkości Amazon czy Microsoft to pieniądze? Niestety nie zawsze można liczyć na łatwe do zdobycia dotacje czy pożyczki, w szczególności w czasach kryzysu, jaki w tej chwili obserwujemy - pisze dla money.pl Bartosz Paczyński, CEO Content Hero.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Materiały prasowe)
Bartosz Paczyński

W takich sytuacjach należy postawić na dwie fundamentalne zasady każdego przedsiębiorcy, który osiągnął sukces — przekonująca prezentacja pomysłu oraz networking.

Wiesz przecież, że w dzisiejszych czasach otrzymanie dotacji może zająć Ci miesiące (nawet lata), a Twój pomysł może zostać wykorzystany przez kogoś innego, kto podjął się zadania zdobycia funduszy korzystając z większej ilości możliwości, niż Ty.

Jeśli jeszcze tego nie wiesz, to idealnym miejscem na tego typu działania jest platforma LinkedIn, która skupia w sobie przedsiębiorców z całego świata, dając Ci możliwość zwrócenia uwagi na swój projekt lub nawet bezpośredniego kontaktu z każdym z tych wysoko postawionych, decyzyjnych biznesmenów.

Na pewno przyznasz mi rację, że kluczem do skutecznego pozyskiwania funduszy spoza obszaru kredytowego jest po prostu budowanie długotrwałych i wartościowych relacji, które mogą Cię wspomóc na dwa sposoby.

- Przekierują Cię z polecenia do osoby, która może Ci bezpośrednio wspomóc finansowo w Twoim projekcie, dzięki czemu unikasz odbijania się od zamkniętych drzwi i przepełnionych skrzynek e-mailowych.

- Będą w stanie poruszyć swoje kontakty w celu zwiększenia Twojego zasięgu.

- Sami chętnie zainteresują się Twoim pomysłem i pomogą Ci w jego realizacji.

LinkedIn jest doskonałym narzędziem do pozyskiwania funduszy. To platforma, do której masz nieprzerwanie dostęp - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Tutaj nie ogranicza Cię lokalizacja, święta, średnio udany pitch deck czy śniadanie networkingowe. 41% wszystkich milionerów świata znajdziesz na LinkedIn. I jeśli poświęcisz tej platformie więcej, niż kilka minut tygodniowo, będziesz mógł bez problemu do nich dotrzeć.

Networking, networking, networkingPrzede wszystkim musisz pamiętać o maksymalizowaniu tego, co oferuje Ci Twoje darmowe konto LinkedIn. Choć dobrze jest mieć profil firmowy dla Twojego projektu, to jednak głównym zawodnikiem promocji i zdobywania kontaktów jest Twój profil osobowy. Potraktuj profil swojej działalności wyłącznie jako wizytówkę, a konto osobowe jak rękę, którą tę wizytówkę podaje i przedstawia wspaniałą ofertę inwestycji.

Dzięki temu połączeniu zyskujesz ogromną ilość potencjalnych klientów, z którymi później możesz się kontaktować, pomagać lub też prosić o porady (lub polecenia wśród innych osób).

Dodawaj do swoich kontaktów wszystkich, którzy mogą w jakiś sposób pomóc Twojej marce. Wyślij im powitalną wiadomość (do 300 znaków) i przedstaw siebie, swój zespół oraz swój projekt. Dzięki temu pozostajesz w pamięci użytkowników Twojej sieci i podnosić swój wskaźnik SSI, czyli aktualizujący się codziennie status określający Twój wynik osiąganego sukcesu na platformie LinkedIn. Można go potocznie nazwać wskaźnikiem “niesamowitości”, ponieważ ilustruje, które gałęzie Twojej pracy należy poprawić, aby efektywniej stawać się liderem w swojej branży i wśród konkurentów. Spróbuj nawiązywać kontakty ze swoimi współpracownikami, w tym najwyższymi menedżerami i zarządem. I oczywiście promuj go, dodając świeże treści.

Stwórz różnorodną sieć kontaktów, która może wzajemnie sobie pomóc (a potem Ci podziękować)Są dwie szkoły prowadzenia profilu na LinkedIn. Jeden specjalista powie Ci, że musisz mieć bardzo konkretną branżę w swoich kontaktach i to w niej się rozwijać oraz promować. Drugi jednak odpowie, że bez różnorodności Twoje publikacje będą bardzo jednotorowe i będą interesowały wąską część rynku.

Ja odpowiadam, że wszystko zależy od sytuacji. W momencie, gdy zależy Ci na pozyskiwaniu funduszy dla Twojego projektu powinieneś sięgać po każdą pomocną dłoń, niezależnie do branży, w której działasz. Taka dywersyfikacja grupy docelowej pozwoli Ci sprawnie przenikać między branżami i zyskać popularność u osób, które w innym wypadku byłyby dla Ciebie nieosiągalne. Poprzez pisanie regularnych publikacji, które będą angażowały całą Twoją społeczność, pozwolisz na organiczne i wyjątkowo łatwe zwiększenie zasięgów, docierając do większej ilości potencjalnych inwestorów.

Tak stworzone sieci możesz później zamienić w grupy konwersacyjne, gdzie Ty połączysz poszczególne kontakty i przedstawisz sobie odpowiednie osoby, a w zamian za te osoby połączą Cię z innymi kontaktami, na których zależy właśnie Tobie.

Zwiększ swój zasięg organiczny

Oczywiście poza działaniami organicznymi na profilu osobowym możesz posługiwać się płatnymi reklamami, aby dotrzeć do wybranych grup docelowych, jednak zakładam, że skoro szukasz finansowania, to w tej chwili liczy się każda złotówka. Zamiast inwestować w niepewne promocje, posłuż się solidną pracą u podstaw i wysoko jakościowymi treściami, które publikujesz na swoim profilu oraz w grupach tematycznych. Udostępniaj know-how, który jest wartościowy, interesujący lub np. informujący innych o osiągnięciach Twojego zespołu. Pozwól się znaleźć, wzmagaj dyskusję i pozwól zadawać pytania potencjalnym inwestorom oraz angażuj tych, z którymi najbardziej zależy Ci na kontakcie.

Dodaj się do grup tematycznych dla danej branży i skutecznie rozpoczynaj oraz twórz tam rozmowy, dzięki którym Twoje nazwisko będzie ciągle się przeplatać tym, do których chcesz dotrzeć.

Najistotniejsze jest tutaj jednak poświęcony czas i praca, ponieważ — tak samo jak w prawdziwym życiu — takie relacje muszą być pielęgnowane, aby nie zapomniały o sobie obie strony rozmowy. Dodawaj przydatne linki, twórz własne treści i udostępniaj je innym członkom grupy. Odpowiedz na ich pytania i poprowadź ich na stronę swojej firmy, gdzie dowiedzą się więcej o Twoim projekcie oraz możliwościach jego wsparcia. To gwarancja sukcesu, który LinkedIn pomoże Ci osiągnąć.

Na koniec przygotowałem dla Ciebie krótką checklistę, która pomoże Ci działać prężnie na LinkedIn:

1. Przygotuj swój profil osobowy – zadbać o zdjęcie, grafikę w tle, doświadczenie i opis Twojej osoby. Profil prywatny to Twoja wizytówka na LinkedIn – zadbaj aby była w 100% profesjonalna.

2. Określ grupę docelową – profil osoby, która ma szanse zostać Twoim inwestorem.

3. Użyj wyszukiwarki na LinkedIn by znaleźć osoby związane z Twoją grupą docelową.

Wpisz w wyszukiwarce frazę „inwestor”, wybierz opcję wyszukiwania ”Osoby” i sprawdź potencjał danej grupy odbiorców.

4. Wyślij zaproszenie do znajomości z krótką propozycją rozmowy, oferty, kluczowych informacji o Twoim projekcie.

5. Buduj relacje – angażuj nowo zdobyte kontakty. Komentuj ich posty. Po kilku dniach od przyjęcia zaproszenia przypomnij się w wiadomości prywatnej.

6. Dołącz do grup, które zrzeszają Twoja grupę docelową (np. inwestorów).

Bartosz Paczyński

CEO Agencji Marketingowej Content Hero. Z zamiłowania trener marketingu online w tym LinkedIn Masterclass & Employee Advocacy.

Od ponad 12 lat działam w branży digital marketingu, strategii reklamowej oraz kampaniach sprzedażowo-wizerunkowych. Wykorzystuję Internet we wszystkich jego kombinacjach do zwiększania sprzedaży oraz promocji wizerunku. Od ponad 6 lat szkolę, konsultuję, optymalizuję marketing i biznes moich Klientów. Jest mentorem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: biznes mówi, linkedin, firma, msp
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz