Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jakie obowiązki w ZUS przy przejęciu firm

0
Podziel się:

Jakie druki ZUS powinna złożyć firma, która przejmuje w całości inną firmę?

Jakie obowiązki w ZUS przy przejęciu firm

Jakie druki powinna złożyć firma, która przejmuje w całości inną firmę, tj. cały jej majątek, zobowiązania oraz w trybie art. 231 Kodeksu pracy także pracowników (bez rozwiązywania i ponownego nawiązywania umów o pracę)?

W sytuacji gdy w wyniku połączenia dwóch przedsiębiorstw, jedno z nich przejmuje zobowiązania wynikające z zawartych z pracownikami umów o pracę w trybie art. 231 Kodeksu pracy, dotychczasowy pracodawca (płatnik składek) zobowiązany jest *wyrejestrować wszystkich pracowników *na formularzach ZUS ZWUA z kodem przyczyny wyrejestrowania "600".

ZOBACZ TAKŻE:

Jak wycofać raport ZUS RSA?Uwaga! Osoby, dla których wygasa stosunek pracy lub z którymi dany podmiot rozwiązuje umowę o pracę należy wyrejestrować z kodem przyczyny wyrejestrowania "100".

Nowy podmiot *(przejmujący) - zobowiązany jest złożyć formularze *ZUS ZUA za przejętych pracowników. *
Płatnik składek powinien także przekazać do ZUS *
wyrejestrowanie płatnika
składek na formularzu ZUS ZWPA oraz formularz ZUS ZIPA, w którym w bloku "Poprzednie dane identyfikacyjne" - wpisze dotychczasowe swoje dane, zaś w bloku "Aktualne dane identyfikacyjne" - wpisze dane płatnika przejmującego, a także jeżeli istnieje potrzeba formularze ZUS ZAA i ZUS ZBA.

wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ZUS
KOMENTARZE
(0)