Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowa wersja PŁATNIKa

0
Podziel się:

Płatnicy składek mogą już korzystać z nowego, bezpieczniejszego systemu elektronicznego przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS. W tym celu należy pobrać i zainstalować odpowiedni pakiet aktualizacyjny do programu PŁATNIK.

Nowa wersja PŁATNIKa

W ubiegłym tygodniu ZUS wydał komunikat o uruchomieniu nowej usługi systemu dwustronnej wymiany informacji - SDWI. Jest to nowoczesny kanał informacyjny, którego zadaniem jest usprawnienie elektronicznej formy wymiany danych pomiędzy płatnikami a ZUSem. W przyszłości oprogramowanie to pozwoli na wdrożenie nowych usług w zakresie elektronicznej komunikacji z płatnikami.

Korzyści jakie niesie ze sobą nowy System Dwustronnej Wymiany Informacji to przede wszystkim:
- możliwość tworzenia upoważnień do wysyłania dokumentów w imieniu płatnika - funkcjonalność ta zwiększy bezpieczeństwo danych przekazywanych do ZUS, pozwoli także na uzyskanie podpisu elektronicznego dla osób niebędących płatnikami składek
- zwiększenie wydajności internetowego przesyłania dokumentów do ZUS, szybsze odbieranie potwierdzeń oraz lepsze zabezpieczenie przekazywanych danych
- możliwość odbierania potwierdzeń z każdego z serwerów przyjmujących dokumenty (a nie tylko z tego, na który zostały wysłane)

Przez okres około 3 miesięcy użytkownicy PŁATNIKA będą mogli wybrać pomiędzy “starym” a nowym sposobem przekazywania dokumentów elektronicznych. Docelowo SDWI zastąpi aktualnie eksploatowany system przekazu elektronicznego.

By aktywować usługę SDWI należy:
- sprawdzić, na jakiej wersji PŁATNIKA sporządzane są dokumenty ubezpieczeniowe. Warunkiem poprawnej instalacji pakietu aktywującego SDWI jest posiadanie aktualnej wersji PŁATNIKA 6.03.001
- pobrać z serwisu e-inspektorat.zus.pl i zainstalować pakiet aktywujący SDWI, a następnie go aktywować
- odpowiednio skonfigurować program PŁATNIK, tak by wysyłał dokumenty na serwer obsługujący kanał SDWI. W chwili obecnej SDWI obsługują trzy serwery: Gdańsk, Warszawa, Wrocław.

UWAGA!
Płatnicy działający w imieniu innych podmiotów, posługujący się własnym certyfikatem i kluczem prywatnym - w przypadku przystąpienia do SDWI - będą musieli dostarczyć do ZUS odpowiednie upoważnienie. Proces upoważniania przebiega podobnie jak obecnie stosowany proces certyfikacji.

Po zainstalowaniu pakietu aktualizującego w programie PŁATNIK pojawią się nowe polecenia i okna, związane z obsługą przesyłek oraz danymi użytkownika certyfikatu.
Natomiast samo przesyłanie dokumentów do ZUS nie będzie się różnić od przesyłania danych z użyciem dotychczasowego kanału elektronicznego.

Dodatkowe informacje dotyczące korzystania z usługi SDWI dostępne są na stronach internetowych e-inspektorat.zus.pl, pod ogólnopolskim numerem infolinii 0-801-410-410 oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS.

emerytury
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)