Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polki często kierowniczkami, ale nie prezesami

0
Podziel się:

Kobiety na kierowniczych stanowiskach są najczęściej dyrektorami finansowymi i personalnymi.

Polki często kierowniczkami, ale nie prezesami
(nyul/iStockphoto)

Co trzecie kierownicze stanowisko nad Wisłą zajmuje kobieta, jednak tylko 4 procent z nich to prezesi firm - wynika z badań firmy Grant Thornton.

Okazuje się, że Polska ma największy odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych spośród 14 przebadanych krajów europejskich, w których średnio co piąte stanowisko kierownicze zajmuje kobieta. W Polsce kobiety najczęściej kierują finansami i zasobami ludzkimi. Spośród _ kobiet na stanowisku _ 24 procent to dyrektorzy finansowi, a 17 procent to dyrektorzy personalni - pisze _ Puls Biznesu _.

Panie nadal mają w Polsce problem z dotarciem na sam szczyt i osiągnięciem pozycji lidera swojej organizacji. Tylko 4 procent kobiet na kierowniczych stanowiskach pełni funkcję prezesa. Z kolei tylko 3 procent dużych i średnich firm w Polsce kierowanych jest przez panią prezes. Tymczasem we Francji i Niemczech odsetek ten wynosi 10 procent.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/143/t130703.jpg ) ] (http://manager.money.pl/news/artykul/kobiety;rzadza;zakupami;w;internecie,199,0,790215.html) Kobiety rządzą zakupami w internecie Kobiety stanowią ponad ponad 60 procent klientów e-sklepów. Wydają w nich więcej od mężczyzn.
[ ( http://www.iwoman.pl/i/art/48/t109360.jpg ) ] (http://www.iwoman.pl/na-serio/kariera/inteligencja;emocjonalna;w;biznesie,114,0,789618.html) Inteligencja emocjonalna w biznesie Pojęcie inteligencji emocjonalnej zrobiło w ostatnim czasie zawrotną karierę. Przy próbie dokładniejszego rozeznania pojęcie to może stanowić dla niektórych jedynie mglisty konstrukt teoretyczny.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/58/t127546.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/spoty/artykul/naga;kobieta;w;reklamie;nie;dziala;czas;na;facetow,234,0,744938.html) Naga kobieta w reklamie nie działa. Czas na facetów? Naga modelka przemawia tylko do mężczyzn o średnich zarobkach i wykształceniu. Tymczasem 90 procent zakupów robią kobiety.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)