Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ulga prorodzinna - oświadczenie pracodawcy trzeba złożyć do 9 stycznia

0
Podziel się:

Pracownicy rozliczani w PIT-40 muszą złożyć oświadczenie o uprawnieniach do ulgi prorodzinnej do 9 stycznia 2009r.

Ulga prorodzinna - oświadczenie pracodawcy trzeba złożyć do 9 stycznia
(Bartosz Chochołowski)

Podatnicy których rozlicza zakład pracy mogą skorzystać z ulgi prorodzinnej. Muszą jednak spełniać warunki określone w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz złożyć odpowiednie oświadczenie pracodawcy.

Pracownik rozliczany przez pracodawcę w PIT-40 musi złożyć w terminie przed 10 stycznia 2009 r. oświadczenie PIT-12. Jednak, aby skorzystać z ulgi prorodzinnej musi dodatkowo złożyć oświadczenie o uprawnieniach do ulgi. Również przed 10 stycznia 2009r.
Podstawa prawna określająca komu przysługuje prawo do ulgi: Ustawa z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osoby fizycznej art.27f.
W oświadczeniu dodatkowym pracownik musi zawrzeć informację o przepisie w ustawie o podatku dochodowym od osoby fizycznej, na podstawie której przysługuje mu prawo do ulgi oraz informację o liczbie dzieci, w stosunku do których prawo to przysługuje.

Ulga prorodzinna za rok 2008 wynosi 1145,08 zł za jedno dziecko. Przy spełnieniu powyższych wymagań ulga zostanie uwzględniona w rocznym obliczeniu podatku i spowoduje szybszy zwrot nadpłaty. O ile wystąpi.

Warto podkreślić, że w tym przypadku ustawodawca zastrzegł, że złożenie oświadczenia pracodawcy ma nastąpić przed 10 stycznia, który z 2009 roku wypada w sobotę. Dlatego nie ma zastosowania przepis ustawy o ordynacji podatkowej mówiący o pierwszym kolejnym dniu pracy jako terminie obowiązku. Podatnik rozliczany w PIT-40 musi do 9 stycznia 2009 roku złożyć PIT-12 pracodawcy. Podobnie z oświadczeniem o przysługiwaniu ulgi prorodzinnej. Nie złożenie oświadczenia dodatkowego do 9 stycznia spowoduje, że podatnik utraci prawo do ulgi prorodzinnej.

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)