Od 1 stycznia 2009 możliwe będzie wysyłanie pracownikom dokumentów ubezpieczeniowych RMUA w formie elektronicznej.
Dotychczas pracodawcy mieli obowiązek przekazywania wydrukowanych, wypełnionych formularzy RMUA.
ZOBACZ TAKŻE:
W praktyce, aby nie dokładać sobie biurokratycznej pracy, księgowi przekazywali pracownikowi teczkę wszystkich dokumentów RMUA na zakończenie współpracy. Ewentualnie - pracownik odbierał kopie aktualnych formularzy, gdy miał przedstawić je określonej instytucji, np. występując o Europejską Legitymację Zdrowotną.
Przesyłanie drogą elektroniczną formularzy ułatwi księgowym dostarczanie dokumentów, a pracownikom przechowywanie.
Jednak, jak podała Gazeta Prawna, _ osoba pragnąca potwierdzić swoje prawo do ubezpieczenia w placówkach opieki medycznej będzie musiała mieć ze sobą przenośny komputer . _
... Lub formularze papierowe opatrzone bezpiecznym odręcznym podpisem kadrowca.