Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Walka z biurokracją

0
Podziel się:

Będzie możliwe wysyłanie pracownikom formularzy RMUA drogą elektroniczną.

Walka z biurokracją

Od 1 stycznia 2009 możliwe będzie wysyłanie pracownikom dokumentów ubezpieczeniowych RMUA w formie elektronicznej.

Dotychczas pracodawcy mieli obowiązek przekazywania wydrukowanych, wypełnionych formularzy RMUA.

ZOBACZ TAKŻE:

W praktyce, aby nie dokładać sobie biurokratycznej pracy, księgowi przekazywali pracownikowi teczkę wszystkich dokumentów RMUA na zakończenie współpracy. Ewentualnie - pracownik odbierał kopie aktualnych formularzy, gdy miał przedstawić je określonej instytucji, np. występując o Europejską Legitymację Zdrowotną.

Kiedy można przesłać pracownikowi elektroniczne RMUA?

Przesyłanie drogą elektroniczną formularzy ułatwi księgowym dostarczanie dokumentów, a pracownikom przechowywanie.

Jednak, jak podała Gazeta Prawna, _ osoba pragnąca potwierdzić swoje prawo do ubezpieczenia w placówkach opieki medycznej będzie musiała mieć ze sobą przenośny komputer . _

... Lub formularze papierowe opatrzone bezpiecznym odręcznym podpisem kadrowca.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)