Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
aktualizacja

Koronawirus w Polsce. Związkowcy liczą na wznowienie pracy w fabrykach Opla i FCA

8
Podziel się

"Solidarność" liczy, że śląskie fabryki samochodów FCA w Tychach i Opla w Gliwicach wrócą, najszybciej jak się da, do pracy. Obie placówki już przygotowują się do wznowienia produkcji.

Fabryka Opla w Gliwicach (na zdjęciu) przygotowuje się do wznowienia pracy.
Fabryka Opla w Gliwicach (na zdjęciu) przygotowuje się do wznowienia pracy. (PAP, PAP/Andrzej Grygiel)
bDIGjvPF

- Obecnie wspólnie z pracodawcą pracujemy nad tym, aby zapewnić załodze najbezpieczniejsze warunki pracy w tych nowych realiach. Dla nas to jest kwestia absolutnie najważniejsza i muszą być one uzgodnione z "Solidarnością", a nie wprowadzone jednostronnie przez pracodawcę - powiedział szef "Solidarności" w Opel Manufacturing Poland w Gliwicach Mariusz Król. Jego wypowiedź cytuje Polska Agencja Prasowa za biurem prasowym śląsko-dąbrowskiej "S".

Kilka dni temu fabryki w Gliwicach oraz Tychach zadeklarowały, że są gotowe do wznowienia produkcji. Dotyczy to zarówno wymogów związanych z kwestiami technicznymi, jak i wdrożenia dodatkowych procedur i zabezpieczeń, których wymaga trwająca pandemia koronawirusa.

Jednak nie ma jeszcze konkretnego terminu, kiedy pracownicy mieliby powrócić do wykonywania obowiązków. Zatrudnieni w gliwickiej fabryce usłyszeli, że być może nastąpi to już 4 maja. Zastrzeżono wszak od razu, że nie jest to jeszcze pewna data.

bDIGjvPH
Zobacz także: Zobacz też: Susza oznacza problemy z prądem? Minister: "oczywiście, że się boję"

Według ustaleń PAP, obecnie ten termin nie jest realny, a praca będzie mogła być wznowiona później. Decyzja w tej sprawie ma zapaść na szczeblu korporacyjnym w Grupie PSA - właściciela Opla. PAP podaje też, że najpierw ma ruszyć produkcja komponentów, a dopiero później samochodów.

bDIGjvPN

Nieco inaczej sytuacja wygląda w fabryce FCA w Tychach. Zarząd spółki bowiem 1 kwietnia zawarł porozumienie ze związkami zawodowymi, z którego wynika, że przestój w pracach może potrwać nawet do 30 czerwca.

Przewodnicząca "S" w spółce Fiat Chrysler Automobiles Poland Wanda Stróżyk powiedziała, cytowana przez PAP, że fabryka pozostanie zamknięta co najmniej do końca kwietnia. Dodała jednak, że trwają negocjacje nad przywróceniem do działania fabryk we Włoszech, co może być wyznacznikiem dla tyskiej wytwórni.

Fabryka w Gliwicach, w której pracuje 1,9 tys. osób wstrzymała produkcję 18 marca. Z kolei tyska fabryka FCA zatrudnia 2,2 tys. osób.

bDIGjvPO

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
bDIGjvQi
KOMENTARZE
(8)
Bolo
10 miesięcy temu
Wrócić do pracy - rozumiem parcie. A czy będzie zbyt? Bo to jest problemem. Mój były szef mówił, że wyprodukować mogą średnio inteligentne i wytresowane małpy ( nie mam tu nikogo na myśli i nie zamierzam obrażać) , kłopot jest sprzedać to co wyprodukowano. Generalnie przed '89 rokiem produkowaliśmy, nawet dużo, tylko zbytu nie było.
pytam
10 miesięcy temu
taaa a kto je kupi skoro potencjalni nabywcy umrą
pytam
10 miesięcy temu
taaa a kto je kupi skoro potencjalni nabywcy umrą
bDIGjvQj
Lolo
10 miesięcy temu
Jeżeli chodzi o produkcję firmy z Gdańska którą też pracuje dla Opla i innych marek samochodów to my zaczynamy od 6stego maja
Komunizm
10 miesięcy temu
Czy oni oczekują uruchomienia produkcji samochodów ??? Przecież sprzedaż nowych samochodów spadła o 30 % i nadal spada. To tak jak wysyłanie do pracy górników, jak mamy zapasy węgla na pół roku ! Na zasiłek i jak wróci koniuktura to wtedy się zatrudni. Skąd ten socjalistyczny sposób myślenia, że pracodawca ma wydawać pieniądze na pracowników nawet bez przychodów ? Jak nie ma sprzedaży to nie ma pracy i płacy.