Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak zmniejszyć zaliczkę na podatek?

0
Podziel się:

Możliwe jest obniżenie zaliczki poprzez jednorazowe rozliczenie większej inwestycji.

Jak zmniejszyć zaliczkę na podatek?

Podnosząc listopadowe koszty zapłacisz niższą zaliczkę na podatek. Ma to o tyle znaczenie, że w grudniu płacona jest podwójnie.

O obowiązku płacenia podwójnej zaliczki za podatek w listopadzie wiadomo od dawna. Dodatek Rzeczpospolitej _ Dobra firma _ podaje kilka wskazówek jak zoptymalizować wysokość zaliczki.

ZOBACZ TAKŻE:

Po pierwsze - postarać się o przesunięcie przychodu. Dokonać sprzedaży w grudniu, zamiast w listopadzie. Tu uwaga, kontrahent może również optymalizować koszty. Przesunąć przychód będzie łatwiej, jeżeli nasz klient odprowadza zaliczki w formie uproszczonej. Płaci je w stałej wysokości, niezależnie od przychodów i kosztów w ciągu roku - podaje _ DF _.

Najczęściej jednak przedsiębiorcy wybierają przesunięcie kosztów z grudnia na listopad. Małym i średnim firmom proponuje się aby planowane zakupy sprzętu komputerowego czy urządzeń biurowych przenieśli na najbliższy miesiąc. - _ Jeżeli sprzęt nie kosztował więcej niż 3500zł wydatek można zaliczyć bezpośrednio do kosztów _ - podkreśla _ DF _.

Firmy rozpoczynające działalność oraz mali podatnicy mogą jednorazowo rozliczyć większe inwestycje, mogą za jednym zamachem zamortyzować wszystkie środki trwałe. Limit jednorazowych odpisów w 2008 roku wynosi 188 000 zł.

Nie ma również przeciwwskazań, aby odpisu jednorazowego dokonano wobec darowizny. Zgodnie z pismem ministra finansów - jednorazowy odpis zastosować można również wobec aportu wniesionego do spółki, nabycia na drodze spadku oraz w inny nieodpłatny sposób - z zastrzeżeniem art. 23 ust. 1 pkt 45a ustawy o PIT oraz art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o CIT. - _ Wartością początkową darowizny jest jej wartość rynkowa _ - uzupełnia _ DF _.

Kolejnym pomysłem na zoptymalizowanie zaliczki na podatek jest wykazanie w ewidencji sprzętu który do tej pory nie był używany w firmie.

| Przykład _ Dobrej Firmy _: |
| --- |
| Pan Nowak kupił w styczniu sprzęt komputerowy za 8000zł. Początkowo był wykorzystywany na potrzeby osobiste jego rodziny. W lipcu pan Nowak rozpoczął działalność . Komputer wprowadził do ewidencji środków trwałych w listopadzie. Może go w całości zamortyzować w swojej firmie. |

ZOBACZ TAKŻE:

wiadomości
podatki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)