Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Split payment. Ministerstwo Finansów: podzielona płatność nie przy regresie ubezpieczeniowym

2
Podziel się:

Ministerstwo Finansów potwierdziło, że regres ubezpieczeniowy nie powinien być stosowany w ramach działających od 1 lipca 2018 przepisów o podzielonej płatności. Wyjaśnienie tej kwestii było istotne dla całej branży ubezpieczeniowej.

Split payment. Ministerstwo Finansów: podzielona płatność nie przy regresie ubezpieczeniowym
(ARKADIUSZ ZIOLEK)

Federacja Przedsiębiorców Polskich zwróciła się do Ministerstwa Finansów o wyjaśnienie, czy działalność polegająca na ubezpieczaniu krótkoterminowych należności i wypłacie odszkodowań swoim ubezpieczającym, którzy nie otrzymali w terminie płatności za dostarczone towary lub usługi, będzie podlegać pod przepisy o podzielonej płatności. Taki model rozliczeń zwany jest regresem ubezpieczeniowym i zgodnie z przepisami prawa traktuje się go odmiennie niż cesję wierzytelności.

Ministerstwo Finansów w udzielonej odpowiedzi wyjaśniło: "W przypadku umów, zgodnie z którymi wypłata odszkodowania nie powoduje cesji wierzytelności na ubezpieczyciela, mechanizm podzielonej płatności nie powinien być stosowany. W tym przypadku otrzymanie roszczenia zwrotnego od osoby odpowiedzialnej za szkodę (dłużnika) nie jest uregulowaniem faktury dokumentującej transakcję pomiędzy kontrahentami".

Zobacz także: Zobacz też: Mechanizm podzielonej płatności. Dobrowolny tylko w teorii

- Niewątpliwie stanowisko Ministerstwa Finansów należy uznać za słuszne - komentuje wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich Mariusz Korzeb.

- Niemniej jednak pozostają jeszcze kwestie, które resort finansów będzie musiał wyjaśnić, aby wyeliminować ewentualne sprzeczności w interpretacji nowych przepisów. Dotyczy to przykładowo solidarnej odpowiedzialności oraz sposobu odzyskania błędnie wpłaconych środków na rachunek VAT - dodaje Korzeb.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
Heniek
6 lat temu
Najlepiej środki trzymać w kasie firmy, a płatności przyjmować do 15 tys. Wracają lata 90’
Krawężnik
6 lat temu
[QUOTE] oraz sposobu odzyskania błędnie wpłaconych środków na rachunek VAT [/QUOTE] Artykuły 108a - 108d milczą na ten temat. Jak ministerstwo zacznie wyjaśniać, to się okaże zapewne, że się nie da odzyskać nigdy i żadnej kwoty. Kodeks cywilny wprost a jak za mało, to zawiadomienie do organów ścigania o możliwości popełnienia przestępstwa przywłaszczenia.