Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Martyna Kośka
Martyna Kośka
|

ZUS rozsyła listy do Polaków. Oto dlaczego dostaną je również ci, którzy nie powinni

102
Podziel się:

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w październiku rozpoczął wysyłkę listów do przedsiębiorców, w których podaje indywidualny, jeden dla każdego płatnika składek numer rachunku do wpłat. W sumie w obieg poszło 3,7 mln kopert.

Indywidualny numer rachunku składkowego został przyznany takż eprzedsiębiorcom, którzy zawiesili działalność.
Indywidualny numer rachunku składkowego został przyznany takż eprzedsiębiorcom, którzy zawiesili działalność. (Stanisław Kowalczuk/East News)

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w październiku rozpoczął wysyłkę listów do przedsiębiorców, w których podaje indywidualny, jeden dla każdego płatnika składek, numer rachunku do wpłat. W sumie w obieg poszło 3,7 mln kopert.

Od 1 stycznia 2018 r. przedsiębiorcy będą wpłacali wszystkie składki na ubezpieczenia społeczne na jeden rachunek. Dziś muszą to robić na cztery różne rachunki, w zależności od rodzaju. Inne konto jest do składki chorobowej, inne do emerytalnej, a jeszcze rentowej.

Od 1 stycznia każdy prowadzący działalność będzie miał przypisany jeden rachunek, który będzie kombinacją liczby kontrolnej (dwie pierwsze cyfry), stałego numeru identyfikacyjnego ZUS (11 cyfr), liczby uzupełniającej (3 cyfry) i 10-cyfrowego NIP-u.

Z końcem roku obecne cztery rachunki przestaną być aktywne.

Czytaj też:

Ze względu na rozmiar operacji, ZUS wysłał listy z numerem rachunku składkowego w trzech turach.

Zobacz także: List od ZUS o przyszłej emeryturze. Jak poprawnie odczytać dokument?

Skontaktował się z nami pan Marcin, który przed kilkoma laty zawiesił działalność. Zastanawia się, dlaczego został mu przydzielony numer, skoro od kilku lat pracuje na etacie.

Zapytaliśmy rzecznika ZUS Wojciech Andrusiewicz, czy przesłanie nowego numeru rachunku do naszego Czytelnika nie było błędem systemowym. Wyjaśnił, że procedura jest prawidłowa, gdyż zawieszenie działalności nie oznacza wyrejestrowania płatnika, a zatem numer konta składkowego może być przydatny po odwieszeniu działalności.

Dodał, że korespondencję mogli otrzymać też niektórzy przedsiębiorcy, którzy ostatecznie zamknęli działalność. Jak to możliwe?

- Nieaktywni płatnicy otrzymają informacje o numerze rachunku składkowego, jeśli na ich koncie rozliczenia składkowe nie są zamknięte. Najlepiej w takiej sytuacji dowiedzieć się za pośrednictwem infolinii, przez internet lub bezpośrednio w placówce ZUS, jak wygląda stan rozliczeń nieaktywnej firmy – wyjaśnił Andrusiewicz.

Szacuje się, że z 3,7 mln odbiorców aż 1,14 mln to nieaktywni płatnicy.

firma
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(102)
Je!ZUSie
6 lat temu
Mąż zamknął działalność 17 lat temu, wszystkie rachunki z ZUS-em miał wyrównane, a list też dostał. Po rozmowie z Panią na infolinii poprosił o sprawdzenie stanu rozliczeń i dostał list, w którym jak byk stoi, że jego konto nie wykazuje żadnych niedopłat ani nadpłat. Więc jak to jest naprawdę ?
HETMAN POLNY
6 lat temu
TAK SIĘ NAKRĘCA POCZCIE POLSKIEJ ZYSKI A NA NASZE EMERYTURY LECĄ PIENIĄDZE I SPADAJĄ POBORY NA PRZYSZŁOŚĆ.
opo
6 lat temu
ZUS jest super. Wysyła ważne pisma listem zwykłym. Tak wysłali mi np wezwanie na komisję lekarską. To jacyś idioci.
lol
6 lat temu
DLACZEGO ZUS SIĘ OŚMIESZA WYSYŁAJĄC LISTOWNIE PRZESYŁKI SKORO MOŻNA TANIEJ ELEKTRONICZNIE,CZY TAK TRZEBA TRWONIĆ NASZE PIENIĄDZE,JA BYM ZA TAKĄ DECYZJĘ OBCIĄŻYŁ DECYDENTÓW ZUS I ODJĄŁ BYM IM Z ICH EMERYTURY!!!
ziutek2225
6 lat temu
Można to nie za swoje.
...
Następna strona