Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|
aktualizacja

Polski przedsiębiorca ma na oku miliard smartfonów. "Pomagamy firmom w zwiększaniu sprzedaży"

8
Podziel się:

Spędziłeś trochę czasu w sklepie z zegarkami? Obejrzałeś kilka egzemplarzy, ale żadnego nie kupiłeś? Cosmose już o tym wie. Dlatego będzie ci wyświetlać na Facebooku reklamy zegarków tej marki, abyś jednak wrócił po produkt. Firma podbiła chiński rynek.

Choć niektórych może to oburzać, to obserwowanie zachowań klientów jest normą w świecie cyfrowego marketingu. Wie o tym Miron Mironiuk, który w 2014 roku założył firmę Cosmose.
Choć niektórych może to oburzać, to obserwowanie zachowań klientów jest normą w świecie cyfrowego marketingu. Wie o tym Miron Mironiuk, który w 2014 roku założył firmę Cosmose. (facebook.com, Miron Mironiuk)

Choć niektórych może to oburzać, to obserwowanie zachowań klientów jest normą w świecie cyfrowego marketingu. Wie o tym Miron Mironiuk, który w 2014 roku założył firmę Cosmose.

- Naszym celem jest zrozumienie zachowania konsumentów w świecie fizycznym, tak aby pomoc firmom zbudować lepsze produkty, lepsze doświadczenie konsumentów i zwiększyć efektywność sprzedaży – wyjaśnia przedsiębiorca.

Informacje o nawykach konsumentów są świętym graalem dla marek. Dzięki nim mogą lepiej dopasować swoją ofertę i skłonić do zakupu tych, którzy są niezdecydowani. W tym wszystkim pomocna jest technologia.

Zobacz także: Obejrzyj: Przychody startupów. Ekspertka: "jednym wystarczy 1 mln zł miesięcznie, innym 15-20 tys."

- Ponad 85 proc. handlu wciąż odbywa się w świecie fizycznym, ale technologia dostarcza znacznie więcej możliwości firmom działającym w świecie wirtualnym – zaznacza Mironiuk.

Jak to działa? Jeśli krążyliśmy w sklepie wokół jakiegoś produktu i ostatecznie go nie kupiliśmy, to Cosmose na pewno się o tym dowie. Dzieje się tak za sprawą informacji o lokalizacji, które mają inne aplikacje.

Wielu z nas pewnie nawet o tym nie pamięta, ale instalując Facebooka, Instagrama czy Tindera, zgodziliśmy się na to, aby aplikacje wiedziały, gdzie jesteśmy. Oznacza to, że nie musimy instalować na swoim urządzeniu narzędzia od Cosmose, aby umożliwić mu zbieranie informacji i wykorzystywanie ich do celów marketingowych.

- Nie śledzimy ludzi. Używamy wyłącznie zanonimizowanych danych i analizujemy je tylko w dużych grupach – tłumaczy twórca startupu.

Cosmose chwali się, że zbiera dane z dokładnością do 2 metrów. Jak wynika z opisu produktu na stronie firmy, jest w stanie przewidywać przyszłe zachowania klientów z dokładnością do 73 proc.

Firma działa na potężnym rynku chińskim. Może więc eksperymentować na pokaźnej grupie badawczej, czyli użytkownikach 1 miliarda smartfonów, zbierając dane z 400 tys. aplikacji. I – przynajmniej na razie – nie planuje działać w Polsce.

Startup powstał dzięki pieniądzom od funduszy TDJ Pitango Ventures i Experior Venture Fund. W grudniu 2019 roku udało się pozyskać 10 mln euro w kolejnej rundzie finansowania na rozszerzenie działalności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

msp
firma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(8)
ZQW
4 lata temu
Ja mam ze sobą 2 telefony - zwykły ( nie smartfon ) do rozmów i SMS-ów oraz smartfon. Smartfon jest w trybie samolotowym z wyłączonym wifi. Jak potrzebuję zrobić zdjęcie lub oświetlić coś latarką to używam. Jak potrzebuję jakiejś aplikacji lub dostępu do internetu to włączam na określony czas. Oszczędza to baterie i oszczędza mi też reklam od firmy cosmose.
UFO
4 lata temu
Używając fb czy tindera zezwolilem na lokalizację tylko tej aplikacji więc dlaczego korzysta z niej jakąś cosmosik?jest to bezprawne.
PhD
4 lata temu
Zanonimizowane. To dlaczego konkretnej osobie wyświetla się reklamą produktu przy którym stał. Kłamią że zbierają anonimowe dane.
Lola
4 lata temu
Wytlumaczcie mi w takim razie jeśli Facebook czy jakiś Cosmos może mnie zlokalizować z dokładnością do 2 m, to czemu służby mają problem z lokalizacją przestępców lub problemy w poszukiwaniu osób zaginionych (zakładając oczywiście że mają przy sobie telefon z jakimś tam aplikacjami)?
kiki
4 lata temu
" Naszym celem jest zrozumienie zachowania konsumentów w świecie fizycznym"???? Glupoty!!! Moim celem jest ignorancja ich celow!!!!!