Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
startup
15.01.2020 15:05

Polski przedsiębiorca ma na oku miliard smartfonów. "Pomagamy firmom w zwiększaniu sprzedaży"

Spędziłeś trochę czasu w sklepie z zegarkami? Obejrzałeś kilka egzemplarzy, ale żadnego nie kupiłeś? Cosmose już o tym wie. Dlatego będzie ci wyświetlać na Facebooku reklamy zegarków tej marki, abyś jednak wrócił po produkt. Firma podbiła chiński rynek.

Podziel się
Dodaj komentarz
(facebook.com)
Choć niektórych może to oburzać, to obserwowanie zachowań klientów jest normą w świecie cyfrowego marketingu. Wie o tym Miron Mironiuk, który w 2014 roku założył firmę Cosmose. (Fot: Miron Mironiuk)

Choć niektórych może to oburzać, to obserwowanie zachowań klientów jest normą w świecie cyfrowego marketingu. Wie o tym Miron Mironiuk, który w 2014 roku założył firmę Cosmose.

- Naszym celem jest zrozumienie zachowania konsumentów w świecie fizycznym, tak aby pomoc firmom zbudować lepsze produkty, lepsze doświadczenie konsumentów i zwiększyć efektywność sprzedaży – wyjaśnia przedsiębiorca.

Informacje o nawykach konsumentów są świętym graalem dla marek. Dzięki nim mogą lepiej dopasować swoją ofertę i skłonić do zakupu tych, którzy są niezdecydowani. W tym wszystkim pomocna jest technologia.

Obejrzyj: Przychody startupów. Ekspertka: "jednym wystarczy 1 mln zł miesięcznie, innym 15-20 tys."

- Ponad 85 proc. handlu wciąż odbywa się w świecie fizycznym, ale technologia dostarcza znacznie więcej możliwości firmom działającym w świecie wirtualnym – zaznacza Mironiuk.

Jak to działa? Jeśli krążyliśmy w sklepie wokół jakiegoś produktu i ostatecznie go nie kupiliśmy, to Cosmose na pewno się o tym dowie. Dzieje się tak za sprawą informacji o lokalizacji, które mają inne aplikacje.

Wielu z nas pewnie nawet o tym nie pamięta, ale instalując Facebooka, Instagrama czy Tindera, zgodziliśmy się na to, aby aplikacje wiedziały, gdzie jesteśmy. Oznacza to, że nie musimy instalować na swoim urządzeniu narzędzia od Cosmose, aby umożliwić mu zbieranie informacji i wykorzystywanie ich do celów marketingowych.

- Nie śledzimy ludzi. Używamy wyłącznie zanonimizowanych danych i analizujemy je tylko w dużych grupach – tłumaczy twórca startupu.

Cosmose chwali się, że zbiera dane z dokładnością do 2 metrów. Jak wynika z opisu produktu na stronie firmy, jest w stanie przewidywać przyszłe zachowania klientów z dokładnością do 73 proc.

Firma działa na potężnym rynku chińskim. Może więc eksperymentować na pokaźnej grupie badawczej, czyli użytkownikach 1 miliarda smartfonów, zbierając dane z 400 tys. aplikacji. I – przynajmniej na razie – nie planuje działać w Polsce.

Startup powstał dzięki pieniądzom od funduszy TDJ Pitango Ventures i Experior Venture Fund. W grudniu 2019 roku udało się pozyskać 10 mln euro w kolejnej rundzie finansowania na rozszerzenie działalności.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: startup, msp, firma, marketing, polska, chiny
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
16-01-2020

kiki" Naszym celem jest zrozumienie zachowania konsumentów w świecie fizycznym"???? Glupoty!!! Moim celem jest ignorancja ich celow!!!!!

15-01-2020

LEBLEwow ale mi nowość, to samo już jest teraz i nazywa się googleads czy jakoś tak

16-01-2020

LolaWytlumaczcie mi w takim razie jeśli Facebook czy jakiś Cosmos może mnie zlokalizować z dokładnością do 2 m, to czemu służby mają problem z lokalizacją … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (8)