Notowania

Jak zostać agentem ubezpieczeniowym?

Agent ubezpieczeniowy pozyskuje klientów i podpisuje umowy ubezpieczeń na rzecz towarzystwa ubezpieczeniowego. Każdy agent ubezpieczeniowy działa jako przedsiębiorca. Praca agenta wymaga specyficznych umiejętności, ale daje sporo satysfakcji.

Podziel się
Dodaj komentarz
(pexels.com/Lukas)
Agent ubezpieczeniowy musi zdobyć odpowiednią licencję

Praca agenta ubezpieczeniowego

Praca agenta ubezpieczeniowego wymaga wiele samozaparcia, umiejętności sprzedażowych i zrozumienia potrzeb klienta. Zajmuje się pozyskiwaniem klientów na rzecz towarzystw ubezpieczeniowych. Oferuje im ubezpieczenia życiowe i majątkowe. Agent ubezpieczeniowy może świadczyć swoje usługi na podstawie umowy agencyjnej. Za pozyskanego klienta otrzymuje prowizję. Może pracować we własnym biurze, chociaż zdecydowanie częściej umowy będzie zawierał bezpośrednio u klientów.

Agent wyłączny czy multiagent?

Agent ubezpieczeniowy może pracować na rzecz jednego towarzystwa ubezpieczeniowego lub oferować klientom wybór spośród oferty kilku ubezpieczycieli. Wtedy jest nazywany multiagencją. W tym drugim przypadku wymagane będzie posiadanie polisy odpowiedzialności cywilnej. To zabezpieczenie na wypadek szkód, które mogą powstać w wyniku* wykonywania czynności agencyjnych*.

Jeśli interesuje cię świadczenie usług pośrednictwa dla towarzystwa ubezpieczeniowego, to na początek najlepiej porozmawiać z lokalnym przedstawicielem ubezpieczyciela. W czasie procesu kwalifikacyjnego będziesz mógł doprecyzować warunki współpracy z konkretnym ubezpieczycielem.

Do założenia agencji potrzebne będzie:

  • potwierdzenie założenia działalności gospodarczej;
  • zaświadczenie o niekaralności;
  • świadectwo ukończenia szkoły średniej.

Żeby zostać agentem ubezpieczeniowym, trzeba uzyskać licencję. Zdobywa się ją, zdając egzamin w towarzystwie ubezpieczeń, którego usługi chcemy sprzedawać. Agent ubezpieczeniowy musi mieć firmę. Może działać jako jednoosobowa działalność gospodarcza albo spółka prawa handlowego. Nie może to być jednak spółka partnerska. Ta bowiem jest przywilejem dla osób wykonujących wolne zawody.

Warto pamiętać, że agenci ubezpieczeniowi nie mogą założyć spółki cywilnej.

Jak założyć działalność ubezpieczeniową?

Procedura zakładania działalności gospodarczej jest taka sama jak w przypadku każdej innej. Wystarczy na druku CEIDG-1 zgłosić chęć prowadzenia firmy. Wniosek podpisujemy w urzędzie lub przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego. W momencie uruchomienia działalności, agent zgłasza się do ubezpieczeń społecznych ZUS.

Gdy agent ma już zdany egzamin, musi jeszcze poczekać na wpis do rejestru agentów ubezpieczeniowych. Wniosek o wpis do rejestru agentów składa firma ubezpieczeniowa. Wpisu dokonuje Komisja Nadzoru Finansowego. Wtedy agentowi pozostanie jeszcze podpisanie umowy agencyjnej z towarzystwem ubezpieczeniowym lub kilkoma.

Do rejestru nie zostanie wpisana osoba skazana prawomocnym wyrokiem m.in. za przestępstwo przeciwko życiu i zdrowiu, a także za oszustwa związane z finansami.

Pora zacząć pozyskiwać klientów. Najczęściej agent nie potrzebuje lokalu do prowadzenia swojej działalności. Przede wszystkim będzie odwiedzał klientów w ich domach i firmach. Lokal będzie potrzebny, jeśli agent zdecyduje się zatrudnić pracowników.

Jeśli już będzie na tym etapie, trzeba pamiętać, żeby lokalizacja agencji ubezpieczeniowej była dobra. Najlepiej, jeśli będzie to centrum miasta lub centrum handlowe albo osiedle. Dobrze, żeby niedaleko lokalu były miejsca do zaparkowania samochodu. Działalność ubezpieczeniowa może być prowadzona w mieszkaniu agenta.

komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz