Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marlena Kostyńska
|
aktualizacja

Krajowa Infolinia Podatkowa

1
Podziel się:

Jeśli chcemy zaczerpnąć informacji dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych bądź prawnych oraz na temat wszelkich czynności cywilnoprawnych, spadków, darowizn, podatku od towarów i usług, możemy śmiało zadzwonić na KIP, czyli Krajową Informację Podatkową.

Krajowa Informacja Podatkowa udziela informacji głównie na tematy systemu podatkowego oraz procedur celnych
Krajowa Informacja Podatkowa udziela informacji głównie na tematy systemu podatkowego oraz procedur celnych (MAREK ZAWADKA/REPORTER)

Cały system KIP, prowadzony jest przez Ministerstwo Finansów. W tym miejscu dowiemy się również wszelkich informacji na temat wszelkich procedur, które obowiązują w polskim systemie podatkowym. W artykule poniżej objaśniamy, jak działa KIP.

Krajowa Informacja Podatkowa - co to jest i czym się zajmuje?

Krajowa Informacja Podatkowa prowadzona jest przez Ministerstwo Finansów, a jej zadaniem jest udzielanie wszelkich informacji telefonicznyc, na zgłaszane przez abonentów pytania. Pytania te dotyczą gównie systemu podatkowego oraz wszelkich procedur celnych.

KIP powstała z myślą o tym, by ułatwić podatnikom dostęp do wszelkich informacji, które będą niezbędne dla nich w prowadzonej przez nich działalności, oraz pozwala również na głębsze zrozumienie i poruszanie się w przepisach podatkowych w naszym kraju.

Krajowa Infolinia Podatkowa - jak to działa?

Do udzielania wszelkich odpowiedzi na tematy związane z podatkami, ich procedurą oraz innymi zagadnieniami, zostali przeszkoleni specjaliści. Dlatego też nasi specjaliści, udzielają pomocy wszystkim zainteresowanym od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 - 18:00.

  • telefon stacjonarny - 801 055 055
  • telefon komórkowy - (22) 30 0330
  • dla zagranicy - + 48 22 30 0330

Jakie są zadania Krajowej Informacji Podatkowej?

Do zadań KIP należy udzielanie telefonicznej odpowiedzi i porad z zakresu procedury podatkowej, a także wydawanie indywidualnych interpretacji. Gdy zechcemy skorzystać z tego typu usługi, konieczne jest, abyśmy w tym celu:

  • wypełnili odpowiedni wniosek;
  • dokonali opłaty w wysokości 40zł, za każde wybrane zagadnienie;
  • złożyli osobiście wniosek w siedzibie Krajowej Informacji Skarbowej.

Adres KIP-u:

ul. Teodora Sixta 17

43-400 Bielsko - Biała

Wniosek możemy również złożyć w formie elektronicznej, przez e-PUAP, na adres skrytki KIP-u: KIS wnioski.

Interpretacje indywidualne wydaje organ Krajowej Administracji Skarbowej. Średni czas oczekiwania na odpowiedź wynosi okres trzech dni roboczych, od momentu złożenia wniosku.

Rozwój i obsługa w Krajowej Informacji Podatkowej

Dzięki zastosowaniu nowego systemu informacji telefonicznej, KIS może jednocześnie obsługiwać ok. 600 połączeń. Dodatkowym bonusem, jest to, że czas oczekiwania na połączenie został przez to automatycznie skrócony, jest to wielkim atutem, gdy zbliżają się okresy rozliczeń rocznych czy zapłaty podatków.

Dane statystyczne podają, że w 2017 roku, wydział obsługi klienta KIS udzielił 1 455 862 odpowiedzi na pytania telefoniczne, które zadali podatnicy.

Chat, formularz podatkowy, technologia biometryczna jako obsługa Krajowej Informacji Podatkowej

Wszyscy podatnicy, oprócz tradycyjnych rozmów telefonicznych mogą skorzystać z chatu oraz wypełnić specjalny formularz na Portalu Podatkowym. Następnym nowoczesnym rozwiązaniem ma być zastosowanie technologii biometrycznej, która polega na zweryfikowaniu
głosu osoby dzwoniącej. Wszystko to ma na celu, by uwierzytelnić jeszcze bardziej podatniku, co przyspieszy obsługę i wpłynie na wyższą jakość bezpieczeństwa.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(1)
podatnik
4 lata temu
Wszystko pięknie, ale czas oczekiwania na rozmowę jest liczony do opłaty i jeżeli traficie na kolejkę to lepiej się rozłączyć