Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprawdź najczęstsze błędy we wnioskach o dotacje

0
Podziel się:

Dlaczego na 300 wniosków o dofinansowanie w ramach jednego z działań Sektorowego Programu Operacyjnego tylko 23 projekty zostały zaakceptowane? Bo wnioskodawcy popełnili błędy. Sprawdź jakie.

Najczęściej występujące błędy dotyczące części merytorycznej wniosku:

• brak opisanej organizacji szkoleń (liczba godzin na szkolenie i w całym projekcie, liczebność grup, i ich liczba)
• błędy dotyczące podawanych danych, np. liczba uczestników inna w każdym miejscu we wniosku (niekonsekwencje)
• brak twardych rezultatów określonych liczbowo i brak odniesienia do sposobu ich mierzenia
• wniosek nie jest odpowiedzią na konkurs, ale cała dotychczasowa działalność firmy „wrzucona” we wniosek
• brak doświadczenia dotyczącego zarządzania projektami o znacznej wartości (roczna wartość przychodów firmy do rocznej alokacji w projekcie)
• zarządzanie projektem bardzo rozbudowane albo w ogóle brak, tzn. we wniosku nie jest to opisane i brak odpowiednich kosztów zarządzania
• nierealne założenia, np. liczba osób przeszkolonych - ok. 8 000 osób z 16 przedsiębiorstw (z jednego przedsiębiorstwa ok. 500 osób)
• nieprawidłowa proporcja liczby materiałów szkoleniowych do liczby uczestników
• CV wykładowców/trenerów - albo jedno albo kilka segregatorów
• błędnie skonstruowana umowa partnerska - zbyt ogólna, zawierająca odesłania do dokumentów, które powstaną w przyszłości
• błędna kwalifikacja typów szkoleń (specjalistyczne, ogólne)
• brak danych na temat partnera
• przeprowadzanie szkoleń poza granicami RP oraz szkolenie osób nie będących pracownikami firm zarejestrowanych na terenie RP

Najczęściej występujące błędy dotyczące budżetu/kosztorysu:

• w budżecie pozycje nie wynikające z opisu projektu (koszt personelu nie biorącego udziału w projekcie - w opisie nigdzie nie wymieniony)
• niekwalifikowane koszty: zakup sprzętu, merytoryczne przygotowanie materiałów szkoleniowych, zakup książek do biblioteki, wkład rzeczowy, koszt audytu i gwarancji bankowej przy „małych projektach”
• włączanie do kosztorysu działań, o których nie ma mowy we wniosku
• źle wyliczona kwota dofinansowania i wkład prywatny
• wynajem pomieszczeń, gdy z opisu wynika, że wnioskodawca zapewnia własne zaplecze
• brak kosztów podatku VAT przy jednoczesnym załączeniu oświadczenia
• koszty „zawyżone”, utrzymanie firmy przez okres trwania projektu, nadmierne rozciągnięcie projektów w czasie
• brak właściwych jednostek związanych z amortyzacją.

wiadomości
zarządzanie
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)