Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Informacja prasowa
|
aktualizacja

To kupowaliśmy w pandemii. Hossa na e-commerce zmusiła firmy do zmian

2
Podziel się:

Po decyzji o wprowadzeniu kwarantanny i zamknięciu galerii handlowych, aż 54% ankietowanych firm odnotowało pogorszenie sytuacji finansowej. Zmiana realiów na świecie w 2020 roku w związku z pandemią, odbiła się równie wyraźnie we wskaźnikach e-sklepów i platform sprzedażowych online, gdzie początkowo marki miały do czynienia z dynamicznym wzrostem. Grupa Domodi przeprowadziła badania, mające na celu wykazać, jakie działania podjęli jej partnerzy, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości i jakie były ich efekty.

To kupowaliśmy w pandemii. Hossa na e-commerce zmusiła firmy do zmian
zakupy przez internet (Shutterstock, shutterstock)

Jak firmy odzieżowe radziły sobie podczas lockdownu? W przypadku 75% badanych podmiotów, najważniejsze decyzje dotyczyły obszaru marketingu. Aby zminimalizować straty spowodowane brakiem sklepów stacjonarnych, 36% firm skupiło się na pozostaniu wyłącznie przy dotychczas stosowanej aktywności reklamowej online, przyjmując strategię stabilności. Dokładnie taki sam odsetek marek inwestował jedynie w sprawdzone narzędzia generujące konwersję. Tylko 25% partnerów nadal decydowało się na podejmowanie nowych, czasem ryzykownych rozwiązań, które potencjalnie mogły przynieść zyski.

Branża odzieżowa w okresie pandemii została w dużym stopniu zdominowana przez aktywność kobiet. Oprócz sukienek, bluzek i kurtek damskich, warto wspomnieć, że z powodu przejścia wielu firm w całości na home office, na tle innych kategorii mocno wybiły się dresy i komplety dresowe. Dotychczas kojarzone głównie ze sportem i wypoczynkiem, weszły w kanon trendów, a w porównaniu do 2019 roku ich sprzedaż wzrosła o ponad 200%.

Jeśli chodzi o obuwie, na prowadzenie wyraźnie wysunęły się buty sportowe. W ofercie znacznej ilości sklepów pojawiły się maseczki, które wcześniej nie istniały w katalogach, co pokazuje jak duży impakt na decyzje zakupowe miały nałożone obostrzenia. Aby nadążać za szybko zmieniającymi zainteresowaniami konsumentów w niecodziennej sytuacji, często potrzebne jest wsparcie specjalistów. Tutaj z pomocą przychodzi Grupa Domodi i jej eksperci z dziedzin analizy zachowania użytkowników i marketingu. Dzięki ich doświadczeniu, akcje specjalne i formaty reklamowe serwisów Grupy zawsze odpowiadają aktualnym trendom.

Wyzwania e-commerce związane z pandemią

Intensywnie zwiększający się ruch w e-sklepach miał pozytywny wpływ na ich przychód, wiązał się również z wieloma wyzwaniami. Nie wszystkie firmy były przygotowane na konsekwencje tak dużych zmian w obszarze sektora fashion i beauty. Do największych trudności należały braki magazynowe i problemy z zaopatrzeniem w obliczu dynamicznego wzrostu transakcji. Drugą kwestią były opóźnienia w dostawach i problemy ze zwrotami, oddziałujące bezpośrednio na zadowolenie klientów z zakupów. Rozwiązaniem dla wielu marek stał się dodatkowe rabaty, mające silny wpływ na ich płynność finansową.

Risardi.pl jako przykład firmy, która odnotowała w pandemii wzrost sprzedaży Z pomocą sklepom online przyszły platformy marketplace, zrzeszające oferty produktów z podobnych branż w jednym miejscu, by pomóc poszczególnym markom w promocji, a klientom - w wyborze. Przez niestabilny pod wieloma względami rok 2020, serwis Domodi był odwiedzany przez średnio 4,9 mln użytkowników miesięcznie. Wśród klientów Grupy Domodi znajduje się sklep Risardi. Współpraca platformy z Partnerem trwa już nieprzerwanie od 8 lat i wciąż generuje zyski. Mimo wyzwań i problemów związanych z pandemią, w 2020 r., firma odnotowała wzrost GMV (Gross Merchandise Value - sumaryczna wartość zawartych w sklepie transakcji) o ponad 24% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Ponadto, w czasach przed pandemią klientami sklepu były głównie osoby z przedziału wiekowego 14-40 lat. Od 2020 r. wyraźnie wzrosła sprzedaż także wśród użytkowników w wieku 50-70 lat. Bez wątpienia Domodi przyczyniło się do rozszerzenia grupy odbiorców naszej oferty. - zaznacza prezes firmy, Mateusz Gleska -  Od ogłoszenia pandemii w Polsce mieliśmy stałą pomoc ze strony opiekuna handlowego, który na bieżąco optymalizował ofertę oraz proponował dodatkowe rozwiązania marketingowe.

- Zadowolenie naszych partnerów jest dla nas kluczowe. Z każdym kolejnym miesiącem jako Grupa Domodi podejmujemy działania i wprowadzamy rozwiązania, które pozwalają nam jeszcze lepiej wspierać rozwój biznesowy sklepów budujących razem z nami największą w Polsce platformę modową. Wyzwania, z którymi wspólnie mierzyliśmy się podczas pandemii pozwoliły nam wyciągnąć wiele ciekawych wniosków, dzięki którym jeszcze lepiej rozumiemy potrzeby użytkowników oraz partnerów wyznaczając nasze kierunki rozwojowe - dodaje Rafał Warecki, prezes Grupy Domodi.

Informacja prasowa Domodi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
msp
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Domodi
KOMENTARZE
(2)
Lilka
3 lata temu
Podczas pandemii cały czas kupowałam w necie, od ubrań, po perfumy czy książki. Z większych rzeczy kupiłam irobota czy laptopa.
svn
3 lata temu
@Money: Skąd Wy bierzecie tych gryzipiórków?? Mieszkam w kraju anglojęzycznym ale "duży impakt" po prostu razi po gałach, normalnie jak bym słyszał "forfitera". Tu nie trzeba kończyć filologii ani dziennikarstwa żeby zauważyć że coś jest nie tak. Niech to jakiś "superwajzor" przeczyta przed publikowaniem...