Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (874 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Etapy negocjacji i podpisywania umowy faktoringowej

0
Podziel się:

Warto jest negocjować kilka ofert, żeby otrzymać najlepszą cenę i warunki.

Etapy negocjacji i podpisywania umowy faktoringowej
(Prebranac/Dreamstime.com)

Z powodu kryzysu finansowego także faktorzy bardziej ostrożnie oceniają ryzyko. Ale ocena każdej transakcji jest bardzo indywidualna. Jeżeli przedsiębiorca potrzebuje poprawić płynność finansową swojej firmy, to warto spróbować uzyskać ofertę od faktora.

Ale jeśli przedsiębiorca znajduje się w grupie wysokiego ryzyka, najprawdopodobniej będzie miał większe trudności w uzyskaniu faktoringu oraz prawdopodobnie będzie zobowiązany do udzielenia dodatkowych zabezpieczeń na poczet przyszłych transakcji.

W pierwszym kwartale roku 2010 obroty wzrosły faktorów o 22 proc. w stosunku do okresu poprzedniego.
Warto zwrócić uwagę, że branże w poszczególnych grupach ryzyk zmieniają się.

Jeszcze jakiś czas temu kopalnie kamienia ze względu na inwestycje budowlane i drogowe cieszyły się dużym zaufaniem. I odwrotnie. Branża rolna czy przetwórstwa rybnego parę lat temu była postrzegana jako trudna i niepewna.

Etapy uruchamiania umowy faktoringu

Przedsiębiorca ma możliwość podpisania umowy faktoringu korzystając z pomocy brokera finansowego lub własnymi siłami. Proces uruchamiania faktoringu odbywa się kilku etapowo i za każdym razem wygląda inaczej.

Pierwszym krokiem jest kontakt np. z brokerem finansowym w celu sprecyzowania potrzeb firmy. Przyszły faktorant przedstawia dane rejestrowe, finansowe oraz udziela odpowiedzi na kilka pytań dotyczących odbiorców. Na ich podstawie firma przygotowuje zapytanie ofertowe do faktorów, jednocześnie starając się ustalić potencjalną grupę faktorów zainteresowanych przedstawieniem konkretnej oferty. Warto jest mieć kilka ofert, choćby po to, żeby odrzucić najgorszą cenowo lub jakościowo i móc w przyszłości negocjować warunki z faktorem najlepiej spełniającym oczekiwania przedsiębiorstwa.

Po otrzymaniu konkretnych ofert, zespół analityczny przygotowuje opracowanie brokerskie zawierające wszystkie otrzymane oferty wraz z porównaniem. Takie zestawienie jest przedstawione klientowi w trakcie spotkania, na którym omawiane są wszystkie oferty i ich szczegóły.

Klient decyduje się na wybór konkretnej oferty i zaczyna negocjować z faktorem warunki faktoringu. Często niestety jest to proces długotrwały, ponieważ parametrów umowy jest bardzo wiele. Broker finansowy nie uczestniczy już w tych negocjacjach, jednak jeżeli Klient ma do niego zaufanie i potrzebuje pomocy, może na nią liczyć.

We wstępnej fazie rozmów ustala się które faktury będą podlegały cesji oraz uzgadnia się warunki nabywania wierzytelności przez faktora. Faktor bada stan majątkowy faktoranta, wielkość obrotów i stabilność kontraktów handlowych oraz ocenia jego sytuację finansową. Faktor zanim podpisze umowę musi otrzymać wszelkie informacje o wierzytelnościach oraz ich prawnych zabezpieczeniach, dane o faktorancie i dłużnikach (odbiorcach), którzy odgrywają najważniejszą rolę.

Strony umowy omawiają między innymi warunki nabywania wierzytelności przez faktora oraz decydują które z nich mogłyby podlegać cesji. Na tym etapie negocjowane są koszty faktoringu. Jeśli strony nie mają zastrzeżeń co do treści umowy i jednocześnie wszystkie warunki i oczekiwania są spełnione wówczas strony mogą podpisać umowę faktoringu.

Umowa faktoringu jest umową nienazwaną, czyli regulują ją przepisy kodeksu cywilnego, pomimo że nie ma w K.C. jako takich zapisów dotyczących faktoringu. Ma ona charakter indywidualny, ponieważ jest tworzona dla konkretnego przedsiębiorstwa, pod konkretne potrzeby.
Od momentu podpisania umowy, faktorant przedstawiając bezsporne, udokumentowane wierzytelności, otrzymuje zaliczkę w wysokości ustalonej w umowie (najczęściej 80 proc., choć zdarza się, że faktorant otrzymuje nawet całość) wartości danej faktury.

Za uzyskane środki przedsiębiorca finansuje bieżącą działalność, co wpływa na poprawę płynności finansowej jego przedsiębiorstwa.

Faktorant ma obowiązek każdy zakup towaru lub usługi udokumentować fakturą, której płatnikiem jest kontrahent (w momencie wystawienia faktury staje się on dłużnikiem). Czasem faktorzy (czyli wypłacający pieniądze) żądają dodatkowych dokumentów, takich jako kopie dokumentów przewozowych czy dokumenty świadczące o rozchodzie towaru z magazynu.

Formy rozliczeń umowy

Istnieją dwie formy rozliczeń pomiędzy faktorem a klientem. Pierwsza z nich to spłata całej wierzytelności minus koszty transakcji (mowa tu o faktoringu przyspieszonym). Druga zaś to spłata zaliczkowa polegająca na uregulowaniu należności wobec klienta w terminie jej płatności lub po zapłacie przez dłużnika (faktoring zaliczkowy). Zaliczki kształtują się na poziomie od 80 proc. do 100 proc. wartości wierzytelności.

Dalsza obsługa w ramach umowy faktoringowej to administracja wierzytelnościami przez faktora, monitorowanie płatności, a w razie konieczności windykacja należności. Na końcu cyklu rozliczeniowego następuje kompensacja wypłaconej zaliczki, odsetek i prowizji za okres finansowania i pozostałej kwoty z faktury (jeśli taka została).

Autor jest specjalistą firmy CONFIN Group Sp. z o.o.

wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)