Notowania

Firmy korzystają z serwisów społecznościowych

Firmy korzystają z portali społecznościowych, bo używa ich konkurencja.

Podziel się
Dodaj komentarz
(lisegagne/iStockphoto)

*Dla polskich firm główną motywacją do korzystania z portali społecznościowych jest fakt, że narzędzia tego używa konkurencja - twierdzi tak aż 62 proc. przedstawicieli przedsiębiorstw. To wnioski z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. *

Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców - aż 86 proc. firm przepytanych przez Deloitte ma swój profil na Facebooku. Jednak kierownicy odpowiedzialni za marketing i komunikację nie mają jasnej strategii wykorzystania serwisów społecznościowych do wspierania biznesu, zwłaszcza w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.

_ - Menedżerowie polskich przedsiębiorstw jeszcze nie do końca zdają sobie sprawę, jak wiele mogą osiągnąć przez aktywną obecność w sieci i odpowiednio zaplanowaną strategię wykorzystania mediów społecznościowych. Niska jest także świadomość możliwości stosowania tych narzędzi w różnych obszarach funkcjonowania firmy i konkretnych efektów, które można dzięki nim osiągnąć - nie tylko w obszarze marketingu czy PR, ale także sprzedaży oraz HR _ - mówi menedżer w dziale konsultingu Deloitte Konrad Jar.

Z badania wynika, że połowa polskich firm (49 proc.) nie posiada w swoich strukturach osoby oddelegowanej wyłącznie do komunikacji w mediach społecznościowych. Zazwyczaj zajmuje się tym pracownik, który zarządza tym obszarem w ramach innych obowiązków. 37 proc. deklaruje, że ich firma posiada osobę zatrudniona specjalnie do tego celu.

_ - Z naszych rozmów z dyrektorami marketingu wynika, że podnoszenie wiedzy i umiejętności pracowników, którzy zajmują się prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych, jest jednym z największych wyzwań. Poszukiwani są utalentowani ludzie, którzy doskonale rozumieją, jak funkcjonują nowe media, ale przede wszystkim potrafią tworzyć komunikaty, które będą angażować odbiorców i tworzyć aktywne społeczności _ - uważa Daniel Martyniuk z Deloitte.

Eksperci podkreślają, że dzięki mediom społecznościowym można np. analizować rynek i konkurencję poprzez przeglądanie recenzji i opinii użytkowników. Może to również pomóc firmie w pozyskiwaniu nowych kontrahentów.

Tylko 17 proc. przebadanych przez Deloitte polskich menadżerów i kierowników posiada szczegółową strategię działania w mediach społecznościowych. 43 proc. badanych deklaruje, że ich działania w tym segmencie są częścią strategii marketingowej i wspierają tradycyjne działania promocyjne i PR, natomiast aż 15 proc. nie posiada takiej strategii w ogóle.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie od grudnia 2011 do lutego 2012 w formie elektronicznej. Wzięło w nim udział 71 firm.

Czytaj więcej o polskich firmach
Miliard do wzięcia. Zobacz, dla kogo dotacje Pieniądze mają być skierowane m.in. na wspieranie firm, które po raz pierwszy wykorzystują nowe wynalazki lub wdrażają technologie objęte ochroną patentową.
Poręczenia pozwoliły firmom na 52 mln zł kredytów Ponad połowa firm jest z branży usługowej, w tym transportowej. Rzadziej niż dotychczas korzystały z tej formy wsparcia firmy z branży budowlanej.
Eksporterzy mogą liczyć na ćwierć miliarda złotych wsparcia Piętnaście polskich specjalności eksportowych będzie za państwowe pieniądze reklamowanych za granicą. Właśnie rusza specjalny program promocji.
Tagi: serwisy społecznościowe, firmy, wiadmomości, wiadomości, kraj, gospodarka, druki, baza wiedzy, zarządzanie, msp, czołówki, zarzadzanie
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz