Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
internet
17.12.2009 12:21

Google z Pawlakiem kusi polskie firmy

Amerykańska firma będzie za darmo zakładać strony i szkolić przedsiębiorców.

Podziel się
Dodaj komentarz
(brionv/cc/Flickr)

Amerykańska firma z branży internetowej Google zaproponuje polskim małym i średnim firmom darmowe założenie strony internetowej, bezpłatne szkolenia i budżet na kampanię reklamowąw jej wyszukiwarce. Patronat honorowy nad akcją objęło ministerstwo gospodarki.

Google chce dotrzeć do tych polskich przedsiębiorstw, które wcale nie korzystają z internetu albo używają go mało. To właśnie do nich jest kierowany program *_ Rewolucja internetowa _. *

_ - Polska ma jeden z najwyższych w Europie współczynników wykorzystania internetu, ale wciąż połowa firm nie ma swoich stron www. To jest luka, którą chcemy wypełnić _ - powiedział wiceprezydent Google na Europę Środkową i Wschodnią, Bliski Wschód i Afrykę Carlo D'Asaro Biondo.

_ - Możemy zapewnić szkolenia z tworzenia stron internetowych, zapewnić usługi lokalizacyjne, w tym mapy. Możemy wnieść swój wkład w kampanię promocyjną. To wszystko po to, żeby te 53 proc. polskich firm, które nie mają jeszcze stron internetowych je założyło _ - dodał wiceprezydent.

Menedżerowie Google pytani, dlaczego oferują szereg usług za darmo, odpowiadali, że to strategia prowadzona w perspektywie 50 lat.
Wicepremier i minister gospodarki Waldemar Pawlak uważa, że dla firm, które jeszcze nie odnalazły swojego miejsca w sieci, otrzymanie takich możliwości jest szczególnie ważne. _ _

_ - Warto spojrzeć na takie elementy jak automatyczne tłumaczenie, umożliwiające internacjonalizację serwisów, a także te dające możliwość lokalizacji przestrzennej, czyli mapy _ - powiedział Pawlak.

_ - Dzisiaj małe i średnie firmy, żeby mieć dostęp do partnerów na rynku europejskim i światowym, potrzebują takich serwisów, które od razu prezentują informację w różnych językach _ - dodał wicepremier.

| Jak polscy przedsiębiorcy korzystają z internetu? |
| --- |
| Jak wynika z zaprezentowanych przez Google badań Millward Brown SMG/KRC, prowadzonych od sierpnia do września, 81 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw korzysta z internetu, ale wizytówkę w sieci ma 51 proc., a mniej niż połowa - swoją stronę www. Ponad 65 proc. firm, które nie mają strony, nie planuje założenia jej w ciągu najbliższego roku. Prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w internecie, tłumacząc, że jest to im niepotrzebne, za drogie i zbyt skomplikowane. Badanie przeprowadzono wśród kilkuset firm, zatrudniających do 250 osób. |

Tagi: internet, zarządzanie, msp, czołówki, zarzadzanie, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, porady, druki, baza wiedzy, najważniejsze, e-biznes, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz