Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
internet
03.12.2009 11:32

Jak stworzyć skuteczną stronę internetową firmy

Strona firmy przede wszystkim musi być funkcjonalna i dobrze pozycjonowana w sieci. Jej stworzenie można zlecić profesjonalnej firmie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(lisegagne/iStockphoto)

*Rosnąca popularność internetu sprawia, że to właśnie strona internetowa jest często pierwszym miejscem, gdzie klient spotyka się z firmą. Dlatego warto w nią inwestować, a zlecenie stworzenia prostej strony to kosz od 1000 do 1500 zł. *

Ale aby strona firmy była skuteczna trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Jak podkreślają eksperci z Grupy Adweb, strona musi spełniać tzw. zasady Web Usability oraz SEO aby stać się narzędziem, które posłuży w skutecznej komunikacji z klientem.

Jednym z podstawowych problemów firmowych stron internetowych jest słaba widoczność w wynikach wyszukiwania. Problemem może być też małe zainteresowanie użytkowników, czyli gdy ze statystyk widać, że użytkownicy, którzy weszli na stronę bardzo szybko ją opuścili.
Jeśli strona podoba się właścicielowi, to nie musi oznaczać, że będzie tak w przypadku potencjalnego klienta.

Grupa Adewb przypomina, że dla użytkownika liczy się zawartość, czyli informacje, które ułatwią mu zapoznanie się z ofertą. Dlatego najważniejszą kwestią jest odpowiednie rozmieszczenie informacji. Klient musi wiedzieć jak się z firmą skontaktować, gdzie znaleźć produkty, musi móc poznać Twoją firmę.

Drugą ważną kwestią jest to, czy firma daje się łatwo znaleźć w wynikach wyszukiwania. Żeby zdać sobie z tego sprawę wystarczy pomyśleć, jak często sami poszukujemy informacji wpisując poszczególne hasła w wyszukiwarkę.

Po wpisaniu hasła otrzymujemy pełny wynik propozycji stron, które odpowiadają profilowi zadanego pytania. Aby strona firmy dawała się łatwo odszukać trzeba pomyśleć o optymalizacja witryny. Pamiętać należy tu zasadach **, dzięki którym nasza strona będzie dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania.

SEO (ang.Search engine optimization) to system zmierzający do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Dla wyszukiwarki, która nadaje stronie ocenę jakości i pozwala być na odpowiednim miejscu w wynikach, liczy się tzw. kod strony. Dlatego tak ważnym działaniem w trakcie tworzenia witryny jest jej optymalizacja czyli sprawdzenie czy wszystkie elementy kodu, zwane meta danymi, są prawidłowe i odpowiednio opisane.

Adweb przypomina, że w przypadku poprawnej optymalizacji strony pod względem treści i kodu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnego klienta. Przedstawić mu ofertę firmy, a przede wszystkim zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Użytkownik trafiając na stronę otrzymuje odpowiedź na pytanie jakie zadał poszukując informacji. W efekcie tego jego wybór jest trafny i bardzo prawdopodobne, że po znalezieniu odpowiedniej oferty postanowi z niej skorzystać.

W przypadku _ Usability _ sprawimy, że strona stanie się przyjazna użytkownikowi, a tym samym pozwoli wydłużyć jego czas spędzony na witrynie. Ułatwi mu to dotarcie do odpowiednich informacji i zaznajomienie się z firmą.

Konto hostigowe to usługa firm internetowych oferujących możliwość wygenerowania strony przy użyciu kreatorów - programów posiadających gotowe szablony stron i umożliwiających umieszczenie witryny w internecie.
W zależoności od tego jak bardzo rozbudowaną i skomplikowaną chcemy mieć stronę, różne będą koszty jej utworzenia i prowadzenia.

Średnia cena małego konta hostingowego to koszt od 100 do 200 zł rocznie plus koszt domeny. Cena za rejestrację i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej jest przeważnie symboliczna, jednak w kolejnych latach cena utrzymania domeny, w zależności od rodzaju domeny (np.: pl, com, info,) wynosi od 30 do 150 zł za rok.

Jeżeli zdecydujemy się jednak zlecić wykwalifikowanej firmie napisanie profesjonalnej, ale mało skomplikowanej strony, zapłacimy od 700 do 1000 zł.

Jeśli chcielibyśmy, aby na naszej witrynie znalazło się kilka zakładek, galerie zdjęć jakieś multimedia, skrzynka e-mail czy program umożliwiający zamieszczanie i redagowanie nowych treści tzw. CMS, cena takiej strony zaczyna się od 4 tys. zł do 7 tys. zł. Jednak do ceny strony musimy dodać jeszcze cenę obsługi większego konta- hostingu około 250 do 500 zł rocznie oraz koszt domeny.

Tagi: internet, wiadomości, porady, druki, baza wiedzy, zarządzanie, msp, czołówki, zarzadzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz