Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak wybrać dobrego faktora?

0
Podziel się:

Wielu przedsiębiorców odstrasza nadmiar dokumentacji, rozbudowane tabele dodatkowych opłat i prowizji, brak jasnej informacji o całkowitym koszcie usługi oraz konieczność deklaracji obrotów.

Jak wybrać dobrego faktora?
(endopack/iStockphoto)

Faktoring jest dobrym sposobem na poprawę płynności finansowej. Dla małych i średnich przedsiębiorstw wybór odpowiedniego usługodawcy może przyczynić się do szybkiego rozwoju.

Zgodnie z danymi publikowanymi przez Polski Związek Faktorów, wiodącymi podmiotami w zakresie wartości obrotów z tytułu faktoringu są faktorzy bankowi. Wynika to z faktu, iż posiadają oni znaczne zaplecze kapitałowe, dlatego też na swoich klientów wybierają duże firmy, charakteryzujące się wysoką zdolnością kredytową i wysokimi obrotami.

Z kolei mniejsze przedsiębiorstwa stale poszukują okazji do wzrostu, w związku z czym często nie są w stanie zaplanować wartości sprzedaży na kolejne miesiące. Produkty finansowe dedykowane firmom z sektora MSP powinny zatem uwzględniać większą zmienność w zakresie potrzeb klientów.

Banki najlepsze dla korporacji

Korporacje mające wysokie, stałe i co ważne przewidywalne potrzeby w zakresie finansowania obrotu, powinny szukać oferentów głownie wśród faktorów z segmentu bankowego. Taki klient stanowi dla nich atrakcyjne źródło stabilnych przychodów. W ramach nawiązanej współpracy duże firmy powinny skoncentrować się na negocjacjach opłat podstawowych i wyeliminowaniu jak największej ilości opłat dodatkowych. Pozycja negocjacyjna faktorantów jest zazwyczaj silna, dlatego warto pomyśleć o zaangażowaniu pracowników działu finansowego, potrafiących odpowiednio skalkulować całkowite koszty faktoringu. Jest to o tyle ważne, iż faktorzy bankowi zazwyczaj obejmują finansowaniem cały lub większość obrotu faktoranta.

Firmy faktoringowe dla małych i średnich

[ ( http://static1.money.pl/i/h/220/t20700.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/faktoring;czym;jest;i;kiedy;sie;oplaca,153,0,732057.html) Faktoring: Czym jest i kiedy się opłaca
Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią znaczący segment rynku B2B, choć wśród faktorów wydają się być niedoceniane. Duże instytucje finansowe bazują na procedurach, które umożliwiają zminimalizowanie ryzyka oraz maksymalizację efektywności. Niestety dla wielu przedsiębiorców nie są one wystarczająco czytelne, stąd też wiele firm z sektora MSP po pierwszych kontaktach z faktorami rezygnuje z tej metody finansowania, szukając innych, prostszych rozwiązań. Odstrasza ich nadmiar dokumentacji, rozbudowane tabele dodatkowych opłat i prowizji, brak jasnej informacji o całkowitym koszcie usługi oraz konieczność deklaracji obrotów.

Dobry faktor jest elastyczny

Faktor chcący obsługiwać sektor MSP powinien umieć diagnozować potrzeby swoich klientów, niestety w przypadku wielu mniejszych firm ciężko jest zaplanować stały poziom potrzebnego finansowania. Jeśli faktorant planuje objąć faktoringiem transakcje z nowym kontrahentem, warto zaoferować mu pomoc w sporządzeniu kontraktu w taki sposób, aby zoptymalizować dokumentację pod kątem faktoringu oraz doradzić w zakresie negocjacji skonta za szybszą płatność.

Małe i średnie firmy doceniają również możliwość elastycznego korzystania z finansowania faktur. Wiele przedsiębiorstw, ze względu na specyfikę swojej działalności, może potrzebować sfinansowania jedynie kilku faktur w roku.

Taka oferta wymaga jednak innego sposobu działania aniżeli w przypadku dużych firm, opartego na procedurach i systemach. Kluczowa jest w tej sytuacji umiejętność trafnego zdiagnozowania przez specjalistów potrzeb podmiotów z sektora MSP i doboru odpowiednich rozwiązań (opcji faktoringu jest co najmniej kilka). Warto zatem poświęcić czas i przeanalizować kondycję oraz potrzeby swojej firmy w celu zoptymalizowania kosztów działań.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/170/t77994.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/faktoring;z;regresem;czy;bez,233,0,815849.html) Faktoring z regresem czy bez? Przedsiębiorcy są przekonani, że nie muszą w przypadku wykupienia takiej usługi weryfikować odbiorców. Nie w każdym przypadku jest to słuszne przekonanie.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/88/t115544.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/co;daje;faktoring;eksportowy,244,0,807412.html) Co daje faktoring eksportowy Przedsiębiorcy czasem obawiają się pozyskiwania zagranicznych kontrahentów. Pomocny może być faktoring eksportowy.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/96/t115552.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/faktoring;powinien;na;siebie;zarabiac,211,0,802515.html) Faktoring powinien na siebie zarabiać Inteligentnie wykorzystana usługa faktoringowa może przynieść konkretne zyski przedsiębiorstwu oraz znacznie poprawić relacje z klientami.
wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)