Notowania

zarządzanie
07.06.2018 17:27

Ludzie nie marzą o charyzmatycznych przywódcach. Chcą szczerych i wiarygodnych relacji z szefami

- Menedżer to zawód o potężnej odpowiedzialności społecznej. Nie tylko decyduje o celach biznesowych, nie tylko w jakim kierunku pójdzie rynkowo organizacja. Menedżer to człowiek, który decyduje o satysfakcji i komforcie pracy ludzi, z którymi współpracuje. Siłą rzeczy ma wpływ na całe ich życie – mówi Agnieszka Pieczyńska, konsultant i właścicielka firmy doradczej Interim Manager.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wojciech Strozyk/REPORTER)
Jakiego lidera potrzebujemy? Jakiego szefa chcemy? Ekspert podkreśla, że takiego, któremu możemy zaufać

- Menedżer to zawód o potężnej odpowiedzialności społecznej. Nie tylko decyduje o celach biznesowych, nie tylko w jakim kierunku pójdzie rynkowo organizacja. Menedżer to człowiek, który decyduje o satysfakcji i komforcie pracy ludzi, z którymi współpracuje. Siłą rzeczy ma wpływ na całe ich życie - mówi Agnieszka Pieczyńska, konsultant i właścicielka firmy Agnieszka Pieczyńska Doradztwo Biznesowe.

Ekspert tłumaczy, że w dzisiejszym świecie panuje nurt, zwracający ogromną uwagę na charyzmatyczność liderów. Mówi się, że taka osoba musi porywać innych. Prowadzić ich w określonym przez siebie kierunku i robić to w taki sposób, że ludzie zaczną za nim podążać, podziwiając i ufając jego autorytetowi.

Pieczyńska stawia pytanie, czy naprawdę kogoś takiego potrzebujemy. Uważa, że ludzie nie marzą o charyzmatycznych przywódcach, tylko chcą normalnym relacji ze swoimi szefami. Oczekują od nich sprawiedliwości, jasnych zasad, które wszyscy są w stanie zaakceptować, i konsekwentnego ich przestrzegania.

- Dlatego zarządzanie to misja. To nie rozkazywanie, wydawanie poleceń, egzekwowanie. W zarządzaniu chodzi o to, żeby być skutecznym, czyli znać metody, sposoby i żeby być po prostu przyzwoitym. Umieć z szacunkiem budować relację z innymi ludźmi - ocenia.

Zobacz też: * *Sztuczna inteligencja w biznesie to codzienność. Niedługo algorytmy mądrzejsze od człowieka

Na swoim blogu wyjaśnia, że dobry szef to nie lider sekty, w której nie ma „ale”, nie administrator, dla którego liczą się jedynie strategie, narzędzia i techniki, tylko ktoś, kto potrafi nawiązać z ludźmi szczerą, wiarygodną relację. Dzięki niej łatwiej działać, korzystając ze swoich zalet i akceptując wady.

- I wbrew obiegowej opinii „profesjonalistów”, że „nie musimy się lubić”, ludzie właśnie chcą lubić swoich szefów i chcą wiedzieć, że oni też ich lubią - czytamy na stronie „pieczynska.com.pl”.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: zarządzanie, wiadomości, druki, baza wiedzy, najważniejsze, msp, czołówki, zarzadzanie
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
08-06-2018

K.Trudno się z tym zgodzić, jeśli autorka myli charyzmę z autokratycznym stylem zarządzania. Wizja, dystans do siebie samego, szacunek do … Czytaj całość

08-06-2018

MsiDobrze pisze, ale niestety trzeba ustawić granicą bo z doświadczenia wiem, że im więcej się angażuje w pomoc tym więcej oczekują że zrobię za nich

10-06-2018

?.czyli służący rozczeniowców. Nie ma to jak iść w ekstremę. Szefu ma być równiachą i przeciętniakiem -- broń boże klasa i autorytet bo nie może … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (10)