Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
"Mnie! Wybierz mnie!". Firmy wydają miliardy na kuszenie pracowników

"Mnie! Wybierz mnie!". Firmy wydają miliardy na kuszenie pracowników

Rynek pracownika rośnie w siłę. Firmy wydają mnóstwo pieniędzy na działania wizerunkowe Fot. Tomasz Kawka
Rynek pracownika rośnie w siłę. Firmy wydają mnóstwo pieniędzy na działania wizerunkowe

Wydatki firm na działania wspierające ich wizerunek rosną. I to ponad 1/3, czyli do 1,7 mld zł rocznie. Korporacje nazywają to employer brandingiem (budowanie marki pracodawcy).

Rosną trudności ze znalezieniem pracowników. Wzrasta więc zainteresowanie employer brandingiem, czyli wspieraniem firmowego wizerunku na rynku pracy. Prezes firmy doradczej HRM Institute Anna Macnar, w przygotowanej dla „Rzeczpospolitej” analizie zwraca uwagę, że o ile małe i średnie firmy na takie działania nie wydają więcej niż 100 tys. zł, o tyle duże firmy przeznaczają na ten cel 2-3 mln zł rocznie.

Czytaj także: Firmy mają problem. Brakuje pracowników, a ci którzy są, domagają się podwyżek

Macnar szacuje, że tegoroczne wydatki firm na działania wizerunkowe na rynku pracy wzrosną do 1 mld 680 mln zł. To o 1/3 więcej, niż rok temu. Co więcej, jak wynika z badania HRM Institute, już ponad połowa z 393 ankietowanych firm twierdzi, że ma strategię kształtowania swojego wizerunku pracodawcy (o 7 pkt. proc. więcej niż przed rokiem). Kolejne 24 proc. firm przyznaje, że pracuje nad taką strategią.

Zobacz też: W tym roku podwyżki spodziewa się 60 proc. pracowników

 

 

Walka o pracownika

Headhunterzy są zgodni co do jednego. Panuje rynek pracownika, a nie pracodawcy. I trzeba się do niego dostosować. To kandydaci przebierają w ofertach, dlatego wizerunek firmy na rynku pracy staje się bardzo istotny.

Potwierdza to badanie przeprowadzone przez firmę rekrutacyjną Antal. Ponad 2/5 specjalistów i menadżerów wskazało, że ceniona marka pracodawcy jest jednym z warunków mogących skłonić ich do rozważenia oferty.

Macnar dodaje na łamach „Rzeczpospolitej”, że w employer brandingu nie chodzi jedynie o budowanie wizerunku wśród kandydatów do pracy. Firmom zależy też, by ten wizerunek był równie dobry u już zatrudnionych pracowników.

Czytaj także: Rynek pracy w Polsce. Od września zatrudnienie będą mogli podejmować już 15-latkowie

Ostatni raport KPMG wskazuje, że blisko 4 na 10 firm zmaga się z niekontrolowanymi odejściami, a rotacja fachowców stanowi problem dla niemal 80 proc. firm.

To żniwa dla firm specjalizujących się w budowaniu wizerunku pracodawców na rynku pracy. Zapytań o takie oferty z miesiąca na miesiąc przybywa. W ciągu tylko tego półrocza niemal 3-krotnie więcej firm, niż rok temu szukało wsparcia w employer brandingu. Trend z pewnością jeszcze długo się utrzyma.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Czytaj także
Polecane galerie
jaś
2018-09-20 11:07
A wypłaty jak w bułgarii
MM
2018-08-28 18:04
A płace jak były tak są nędzne. Trwa tylko propaganda o rynku pracownika. Dla młodych grosze a 50+ bez szans na zatrudnienie jeśli stracili zajęcie.
Grzechu2020
2018-08-25 18:46
To nie jest tylko problem płac. Ludzie po prostu nie chca pracowac sami z siebie w duzej mierze. U nas wiele sie pozmienialo, były podwyzki na stanowiskach, ale to i tak niewiele zmienialo. Jest klopot juz na etapie rekrutacji, bo cv tez nie spływa jak dawniej. U nas w sumie sie zmienilo od czasu pracy z agencją workroom i poki co mamy solidnych fachowców. Ale liczyc na jakiekolwiek samozatrudnienia raczej w tych czasach juz nie mozna
Pokaż wszystkie komentarze (93)