Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Optymizm wśród konsumentów prawie bez zmian

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w kwietniu wzrósł o 0,1 pkt do 79,5 pkt - podał badający koniunkturę IQS and Quant Group. "Ani długi majowy weekend ani perspektywa wejścia do Unii nie wpłynęły na nastroje Polaków" - komentują badający koniunkturę.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) w kwietniu wzrósł o 0,1 pkt do 79,5 pkt - podał badający koniunkturę IQS and Quant Group.

"Ani długi majowy weekend ani perspektywa wejścia do Unii nie wpłynęły na nastroje Polaków" - komentują badający koniunkturę.

Zmiany wartości wskaźnika zanotowano w sporej części grup socjodemograficznych.

Największy spadek dotknął mieszkańców dużych miast o 7,2 pkt, Polaków z wykształceniem podstawowym o 4,1 pkt oraz średnim o 3,4 pkt.

Wartość wskaźnika optymizmu wzrosła najbardziej wśród osób z wykształceniem zasadniczym o 7,4 pkt, mieszkańców wsi o 5,1 pkt oraz wśród ludzi w wieku 30-45 lat o 3,8 pkt.

Zmalał odsetek Polaków, według których sytuacja ekonomiczna kraju pogorszyła się w ciągu ostatnich 12 miesięcy z 51 proc. w marcu do 46 proc. Poprawę dostrzegło natomiast 4 proc. badanych i jest to bez zmian w porównaniu z marcem

W poprawę stanu polskiej gospodarki w ciągu najbliższego roku wierzy 14 proc. badanych i jest to spadek 1 pkt procentowy.

Dalszego pogorszenia obawia się 47 proc. Polaków i jest to wzrost o 2 pkt procentowe.

27 proc. badanych zauważyło pogorszenie się sytuacji własnego gospodarstwa domowego w ostatnim roku i jest to spadek o 2 pkt procentowe.

65 proc. ankietowanych twierdzi, że sytuacja ta jest taka sama. Poprawy stanu swoich finansów w ciągu najbliższych 12 miesięcy spodziewa się 13 proc. badanych podczas gdy w marcu było to 16 proc.

Na pytanie, czy obecnie jest dobry czas na kupowanie dóbr trwałego użytku twierdząco odpowiedział 24 proc. badanych, tyle sam co miesiąc wcześniej. Przeciwne zdanie wyrażało 17 proc. Polaków i jest to spadek o 1 pkt procentowy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)