Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ponad połowa polskich małych firm nie ma strony internetowej

2
Podziel się:

Polskie mikro, małe i średnie firmy nie są jeszcze cyfrowe. Wprawdzie ponad 55 proc. z nich obsługuje klientów przez internet z wykorzystaniem poczty elektronicznej, ale ponad połowa nie ma własnej strony internetowej, a tylko około 12 proc. korzysta z chmury - wynika z raportu "Cyfryzacja polskiego sektora MMŚP" przygotowanego wspólnie przez Konfederację Lewiatan, home. pl oraz Microsoft.

Ponad połowa polskich małych firm nie ma strony internetowej
(CC/Flickr)

Najczęściej wykorzystywanymi technologiami przez mikro, małe i średnie firmy są: poczta elektroniczna (55,2 proc. firm), e-faktury (42,5 proc.) oraz oprogramowanie do zarządzania zasobami firmy (41,1 proc.).

Z raportu wynika, że wciąż stosunkowo mało przedsiębiorstw stawia na mobilność, dlatego wersje stron internetowych dostosowane do otwierania na smartfonach czy tabletach nadal cieszą się małą popularnością (tylko 15,2 proc. firm). Większość przedsiębiorstw nie dostrzega również potencjału portali społecznościowych (69,1 proc.), a to tam teraz najczęściej można spotkać ich klientów.

msp
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(2)
Mnietek
6 lat temu
Dla mnie większe znaczenie ma porządna strona niż pejsbuk, gdzie większość pozytywnych opinii dodają znajomi mikroprzedsiębiorcy. Negatywne są bardzo pouczające, ale mialo zachęcać, a nie obrzydzać...
dajcie spokój
6 lat temu
Małe firmy w Anglii też często nie mają stron internetowych bo w większości przypadków są one po prostu zbędne.