Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Spada optymizm wśród konsumentów

0
Podziel się:

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów spadł w październiku o 5,84 pkt do 76,34 pkt - podał badający koniunkturę instytut Ipsos dodając, że obawy konsumentów związane są z pogarszaniem się stanu finansów państwa.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł w październiku o 5,84 pkt. do 76,34 pkt. - podał w czwartek badający koniunkturę instytut Ipsos dodając, że obawy konsumentów związane są z pogarszaniem się stanu finansów państwa.

"Konsumenci negatywnie oceniają przede wszystkim bieżącą sytuację gospodarczą w kraju. Niemniej jednak w październiku gorzej oceniano również kondycję własnych gospodarstw domowych. Znaczące pogorszenie klimatu gospodarczego sugeruje, że przyczyną obecnego spadku nastrojów wśród konsumentów są obawy związane ze stanem finansów państwa" - napisano w komentarzu do wyników badania.

Wskaźnik klimatu gospodarczego stracił 8,1 pkt. i wyniósł 60,95 pkt., a wskaźnik skłonności do zakupów obniżył się o 4,29 pkt. i wyniósł 86,53 pkt.

"W październiku znacznie wzrosły oczekiwania inflacyjne. Jedynym pocieszeniem może być utrzymanie się na tym samym poziomie lęku przed bezrobociem" - dodano w opinii.

Wskaźnik bieżący pokazujący aktualne opinie konsumentów obniżył się o 7,72 pkt. i jego wartość wynosi obecnie 59,45 pkt.

Pogorszyły się też oceny konsumentów formułowane w stosunku do sytuacji przyszłej i wartość wskaźnika oczekiwań wynosi obecnie 84,09 pkt., co oznacza jego spadek o 5,86 pkt.

Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów.

Badanie przeprowadzono między 9 a 14 października na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1.000 Polaków w wieku 15 i więcej lat

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)