Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Świadczenia pracownicze. Co wykazał raport?

0
Podziel się:

Przedsiębiorstwa proponują zatrudnionym szkolenia, kursy zawodowe, opiekę medyczną, udział w konferencjach branżowych oraz zajęcia sportowe.

Świadczenia pracownicze. Co wykazał raport?
(Yuri_Arcurs/iStockphoto)

87 proc. firm daje pracownikom dodatkowe świadczenia - najczęściej są szkolenia i opieka medyczna - ale tylko jedna czwarta informuje pracowników o wartości tych świadczeń - wynika z raportu wydanego przez firmę doradztwa personalnego Sedlak & Sedlak.

W komunikacie poświęconym raportowi _ Polityka świadczeń dodatkowych w 2012 roku _ wskazano, że 82 proc. przebadanych przedsiębiorstw proponuje zatrudnionym szkolenia i kursy zawodowe. Wśród popularnych świadczeń znajdują się również: podstawowa opieka medyczna (74 proc.), udział w konferencjach branżowych (74 proc.) oraz zajęcia sportowe (66 proc.).

Mniejszym powodzeniem cieszą się zapomogi w przypadkach losowych (oferuje je 54 proc. firm), również telefon służbowy do użytku prywatnego oraz finansowanie przez przedsiębiorstwo książek czy czasopism naukowych (55 proc.).

_ - Mediana wartości pakietów świadczeń dodatkowych w badanych firmach w 2012 r. wynosi miesięcznie 200 zł na pracownika. W 10 proc. przedsiębiorstw wartość benefitów przekracza 500 zł na osobę _ - poinformowano.

Według autorów raportu wartość świadczeń różni się w zależności od wielkości przedsiębiorstw, które je oferują. Mediana wartości pakietu jest najniższa w średniej wielkości firmach i wynosi 170 zł na jedną osobę w ciągu miesiąca. Najwyższa mediana występuje w największych przedsiębiorstwach - wynosi 250 zł na osobę miesięcznie.

_ - Biorąc pod uwagę profil działalności firmy, najdroższe benefity otrzymują osoby zatrudnione w sektorze handlowym. W branży tej mediana wartości pakietu świadczeń wynosi 238 zł na pracownika w ciągu miesiąca _ - napisano.

Ankieterzy pytali firmy biorące udział w badaniu, czy ich pracownicy są informowani o wartości pakietów świadczeń. Okazuje się, że tylko 26 proc. pracodawców przekazuje zatrudnionym tego typu informacje.

_ - Najczęściej robią to organizacje średniej wielkości - 33 proc. z nich przekazuje pracownikom dane na temat wartości benefitów. Najrzadziej takie informacje są udostępniane przez duże firmy. Tylko 16 proc. z nich komunikuje zatrudnionym wartość pakietu świadczeń _ - wyjaśniono.

Z raportu wynika, że zdecydowana większość firm nie monitoruje programu świadczeń. Jedynie 34 proc. przedsiębiorstw kontroluje poziom zadowolenia pracowników z oferowanych im benefitów.

_ - Jeśli firma decyduje się na wprowadzenie systemu świadczeń pozapłacowych, bardzo ważne jest monitorowanie jego skuteczności. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy pracownicy w ogóle korzystają z przysługujących im benefitów. Jeśli nie, świadczenia dodatkowe mogą okazać się niepotrzebnym kosztem _ - komentuje cytowana w komunikacie Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak.

Spośród przedsiębiorstw, które monitorują poziom satysfakcji z oferowanych świadczeń, najwięcej (74 proc.) przeprowadza tego rodzaju badanie raz do roku.

Zgodnie z informacją, w tegorocznej, pierwszej edycji badania przeprowadzonego na potrzeby raportu poświęconego polityce świadczeń dodatkowych, wzięło udział 144 przedsiębiorstw z całej Polski.

Czytaj więcej w Money.pl
Zarabiają miliony, a ich pensje wciąż rosną Ich zarobki skoczyły w minionym roku o blisko 20 procent. Zobacz, ile zarabiają rządzący giełdowymi spółkami.
Przemysł zwalnia. Tak źle nie było od lat W czerwcu główny wskaźnik PMI spadł z majowej wartości 48,9 pkt. i odnotował poziom 48,0 pkt., najniższy od 35 miesięcy.
Szef Cię nie lubi? Zadbaj o swoją markę w pracy Zanim zaczniesz szukać powodów, wymyślać ukryte motywy postępowania Twojego szefa, frustrować się na stan bieżący i stawać na głowie, aby zwrócić na siebie uwagę, zastanów się jaki wizerunek kształtujesz na co dzień swoim działaniem?
firma
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)