Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu. Małe firmy nie wiedzą, jak się to robi

1
Podziel się:

Kluczową rolę w cyfrowej transformacji polskiego biznesu odegrają systemy analityczne - podkreślił w przesłanym we wtorek oświadczeniu prezes Integrated Solutions Mariusz Chochołek. Świadczyć o tym mają chociażby najnowsze badania.

Systemy analityczne kluczem do cyfrowego biznesu. Małe firmy nie wiedzą, jak się to robi
(Pixabay/Domena publiczna)

Według badań firmy Gartner za cztery lata ponad 75 proc. dużych i średnich firm na całym świecie będzie walczyć o klienta wykorzystując zaawansowaną analitykę. Na pozytywne perspektywy dla rynku analitycznego wskazują też analizy IDC - w 2019 roku przychody ze sprzedaży tej klasy rozwiązań mają sięgnąć 187 mld dolarów.

Tymczasem z danych Integrated Solutions wynika, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa wciąż w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał analityki - zwrócono uwagę w komunikacie. Tylko co dziesiąta firma deklaruje, że technologie analityczne mają istotny wpływ na prowadzony przez nie biznes.

- O ile duże polskie podmioty, które dziś są pionierami cyfryzacji, zbudowały swoją przewagę rynkową właśnie w oparciu o rozwiązania analityczne, mniejsi działają instynktownie, często bazując na schematach. Z jednej strony chcą płynąć z nurtem cyfryzacji, z drugiej nie wiedzą jak się do tego zabrać. Brak zaplecza analitycznego dodatkowo komplikuje sprawę - ocenia Chochołek.

Około 40 proc. przedstawicieli MSP uważa, że cyfryzacja wiąże się z inwestycją w innowację.

Jak podaje International Institute for Analytics, najczęstsze bariery powstrzymujące firmy przed korzystaniem z analityki nowej generacji to wewnętrzny opór organizacji, chęć utrzymanie obecnej sytuacji w firmie oraz brak zaufania do metod analitycznych. W pierwszej piątce branż z największym doświadczeniem w analityce znajdują się m.in. finanse, handel i farmacja.

innowacje
wiadomości
druki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
greg385600
8 lat temu
Pomysły to towar powszechny, ale ich realizacja już nie. W normalnym kraju najbogatsi to przedsiębiorcy lub inwestorzy. Bez wiedzy finansowej i cech przedsiębiorczych nie ma szans na zamożność. Trzeba na to trochę czasu poświęcić. Słyszeliście o książce "Emery.tura nie jest Ci potrzzebna"? Jest o zarządzaniu swoimi pieniędzmi, budowaniu majątku i inwestowaniu, a przede wszystkim motywuje, by wziąć życie w swoje ręce, zamiast czekać aż "samo się zrobi". Pokazuje praktyczne rozwiązania w Polsce.