Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wizerunek przedsiębiorców w Polsce. Nowe badania

0
Podziel się:

Przedsiębiorcy to już nie są wyzyskiwacze.

Wizerunek przedsiębiorców w Polsce. Nowe badania
(mediaphotos/iStockphoto)

Przedsiębiorcy to już nie są wyzyskiwacze, ale wciąż ich wizerunek w oczach społeczeństwa pozostawia wiele do życzenia - pisze "Puls Biznesu".

Stereotypy na temat przedsiębiorców wciąż pokutują w naszym społeczeństwie - pokazuje raport "Wizerunek przedsiębiorcy", przygotowany przez Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) na zlecenie Polskiej Rady Biznesu (PRB), na podstawie dostępnych na ten temat danych i opracowań.

Z raportu wynika, że generalnie Polacy zdają sobie sprawę z roli przedsiębiorców w gospodarce. Aż 72 proc. z nich zgadza się z tym, że wytwarzają oni większość dochodu Polski.

66 proc. z nich przyznaje, że przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy, 63 proc. przypisuje im budowę ekonomicznej siły Polski, a 55 proc. uważa, że podatki od biznesu finansują np. drogi czy administrację. Ponadto częściej przypisuje się im pozytywne cechy niż negatywne.

Jednocześnie jednak wciąż wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia. Rozbieżność w tym zakresie widać szczególnie w odpowiedziach na pytanie, jak oceniają swojego pracodawcę oraz typowego polskiego pracodawcę.

wiadomości
druki
baza wiedzy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)