Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zobacz, dlaczego twoi pracownicy są mniej wydajni

0
Podziel się:

Aż 85 proc. pracowników popularnych open space uważa, że w ich środowisko pracy jest zbyt głośno.

Zobacz, dlaczego twoi pracownicy są mniej wydajni
(nyul/iStockphoto)

Dźwięk młota pneumatycznego lub startującego samolotu odrzutowego to odgłosy, które słyszymy już praktycznie codziennie. Jeszcze do niedawna miejscem najbardziej intensywnego natężenia hałasu była ulica, dziś najbardziej doskwierają nam otwarte przestrzenie biurowe.

Według prognoz Instytutu Badań nad Słuchem (MRC) do 2015 roku problemy ze słuchem będzie miało blisko 700 mln ludzi. Przyczyn tego zjawiska można upatrywać w zmianie naszego trybu życia i pracy.

Z raportu wykonanego przez markę Jabra, producenta zestawów słuchawkowych dla biur i call center, wynika, że aż 85 proc. pracowników popularnych _ open space _ uważa, że w ich środowisko pracy jest zbyt głośno.

60 proc. przyznaje, że jest zmuszonych podnieść ton głosu podczas rozmów służbowych, aby być słyszanym przez swojego rozmówcę. Prawie połowa ankietowanych stwierdza, że nadmierny hałas wpływa na spadek ich koncentracji i sprawia, że _ gubią własne myśli _.

Hałas to nie tylko dyskomfort, ale także czynnik mający wpływ na efektywność pracownika. Takie objawy, jak przemęczenie, bóle głowy czy rozdrażnienie, to pierwsze oznaki problemu ze słuchem, które przeszkadzają w wykonywaniu codziennych obowiązków.

Zdrowotne konsekwencje nadmiernego hałasu potwierdzają także badania CBOS. 75 proc. ankietowanych osób wskazało na nerwowość, połowa respondentów na bezsenność, a 49 proc. na zaburzenia koncentracji.

Czytaj więcej w MenStream.pl
Twitter pomógł naukowcom. Zobacz, jak Rozpoczęcie nowego dnia to moment, w którym najczęściej na naszych twarzach gości uśmiech. Nastrój pogarsza się jednak już od chwili wejścia do pracy.
Oto najmniej higieniczne zawody świata Ponad połowa pracowników biurowych nie jest świadoma tego, że w ich miejscu pracy kryją się zarazki. Tymczasem bakterie można odnaleźć na 70 procentach klawiatur.
Chce ci się spać w pracy? Zobacz jak z tym walczyć! Południe to zawsze czas kryzysu w pracy. Po kilku godzinach spędzonych w biurze pojawia się uczucie zmęczenia i objawy senności. Jak skutecznie minimalizować efekt? Oto sposoby.
psychologia biznesu
praca
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)