Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

5 kroków: Co ma zrobić firma, by zaistnieć w internecie

Sprawdź, jak stworzyć atrakcyjną i popularną stronę dla firmy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(monkeybusinessimages/iStockphoto)

Rejestracja domeny, wybór serwera, odpowiedni projekt strony, a w końcu odpowiednia aktualizacja i pozycjonowanie - sprawdź, jak stworzyć atrakcyjną i popularną stronę dla firmy.

Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia firmowej www, jest określenie profilu serwisu i jego odbiorców. Jeśli chcemy stworzyć sklep internetowy, potrzeba większego serwera, niż dla strony będącej jedynie wizytówką firmy.

1. Nazwa domeny

Jeżeli oferta kierowana jest głównie do innych przedsiębiorstw, nazwa domeny powinna być rzeczowa. Adres WWW powinny opisywać trzy określenia: krótki, nieskomplikowany, budzący skojarzenia z działalnością. Najlepiej jeżeli będzie to po prostu nazwa firmy czy marki produktu. Domena, której głównymi odbiorcami mają być przedsiębiorcy, nie może być nazwana zbyt swobodnie.

_ - Użycie w niej sformułowań zbyt długich czy dwuznacznych, mogłoby być źle odebrane. Adres WWW i sam serwis to często pierwsze aspekty działalności, z jaką klienci czy kontrahenci, mają styczność _ - wyjaśnia Daniel Kotyras z firmy NetArt.

Domenę dla firmy możemy wykupić za pośrednictwem firm hostingowych. Cena takiego zakupu to około 100 zł rocznie. Zwykle promocje firm hostingowych przewidują pierwszy rok gratisowego działania domeny.

Poważnej nazwy trzeba się trzymać w przypadku firm, które oferują _ poważne _ usługi. Gdy serwis prezentuje śmieszne gadżety, domena może być dużo bardziej _ frywolna _, aniżeli w przypadku innych towarów.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/149/t90773.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/skuteczna;domena;dla;malej;firmy,238,0,612078.html) Skuteczna domena dla małej firmy
- _ Firma IT & Sale zamieściła swój sklep z zabawnymi akcesoriami pod adresem hultaj.pl, co ze względu na grupę docelową oraz asortyment jest jak najbardziej na miejscu. Przykładem niezbyt udanego doboru domeny może być serwis informacyjny iskry.pl. Adres, pod którym znajduje się witryna w żaden sposób nie nawiązuje do tematyki informacji codziennych. Nazwa nie dostosowana do profilu działalności sprawi, że odbiorcom będzie dużo trudniej zapamiętać sformułowanie, dzięki któremu mogliby odwiedzić czy powrócić do witryny - _wyjaśnia Kotyras.

2. Zakup serwera

Jedną z najważniejszych właściwości, na które należy zwrócić uwagę jest powierzchnia dyskowa. To ilość danych możliwych do umieszczenia na serwerze. Jeśli więc strona oprócz opisów produktów czy usług, będzie zawierała dużą liczbę plików multimedialnych (np. nagrania wideo, pliki mp3, fotografie), niezbędny będzie serwer o większej przestrzeni. Następnie należy zwrócić uwagę na transfer, czyli ilość danych, które można przesłać z oraz do serwera.

Zależy on nie tylko od zawartości firmowej strony WWW, ale również od liczby odwiedzin. Przeglądarka internetowa, aby wyświetlić firmowy serwis, musi pobrać z serwera jego składniki. Jeśli witryna ma większą odwiedzalność w pewnych okresach czy miesiącach roku, warto zwrócić uwagę, aby transfer rozliczany był w cyklu rocznym. Jeśli byłby rozliczany miesięcznie istnieje możliwość, iż w niektórych miesiącach zostanie przekroczony, a w innych niewykorzystany.

Warto zwrócić uwagę, czy na serwerze jest możliwość założenia dodatkowego konta ftp dla webmastera. Z tego poziomu będzie miał możliwość umieszczania danych oraz administrowania treścią stron WWW. Nie będzie jednak mógł zarządzać serwerem (np. zakładać i usuwać konta e-mail). Jest to szczególnie ważne dla bezpieczeństwa firmowej strony.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/134/t97414.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/wybor;serwera;a;funkcjonowanie;firmowego;serwisu,166,0,627110.html) Wybór serwera a funkcjonowanie firmowego serwisu
Zakup firmowego serwera to dla firmy niewielki koszt. Przy stronie, która wykorzystywana jest tylko dla przedstawienia oferty i kontaktów z klientem wystarczy w zupełności serwer o pojemności 1 GB i transferze na poziomie 500 GB. Kosztuje 100 złotych rocznie. W przypadku strony odwiedzanej częściej, bądź zawierającej wiele multimediów, średni koszt to 300 złotych rocznie, przy transferze 2000 GB i miejscu dyskowym wielkości 10 GB.

3. Budowa strony

Koszty zależą od sposobu stworzenia strony. Projektowanie serwisu samodzielnie przez firmę, wiąże się z kosztami związanymi z pracą personelu (nie tylko grafików komputerowych czy programistów, ale także osób odpowiedzialnych za działania marketingowe firmy, testerów i administratorów) oraz kosztami stałymi (takimi jak opłata za energię elektryczną, zakup i eksploatację sprzętu komputerowego, zakup oprogramowania). Kolejne opłaty, które należy wliczyć w koszt przygotowania strony to zakup zdjęć, grafik oraz animacji (np. prezentacji video lub flash).

Firmy mogą też jednak wybierać spośród projektów już opracowanych przez firmy hostingowe. To zdecydowanie ułatwia podjęcie decyzji tym, którzy nie do końca wiedzą, co chcieliby mieć na firmowej wizytówce.

Za projekt można zapłacić jednorazowo - przy jego tworzeniu. Można jednak też wybrać opcję abonamentu rocznego - w ten sposób nie mamy dużych _ kosztów utopionych _ przy starcie serwisu, za to płacimy roczny abonament rzędu 100 złotych przez cały czas jego funkcjonowania.

4. Aktualizacja serwisu

Odwiedzający witrynę zainteresowany klient powinien bez problemu znaleźć w niej wszystkie potrzebne informacje, począwszy od opisu firmy, poprzez specyfikacje i zdjęcia produktów, cennik aż po wyszczególnione formy kontaktu. Po drugie, dane zawarte na stronie muszą być prawdziwe i aktualne.

Sprawdź, jak najlepiej wybrać domenę i hosting - raport interaktywnie.com
Sposób prezentacji danych ma wpływ na ich odbiór. - _ Produkty na stronie muszą być dobrze wyeksponowane _ - przekonuje Daniel Kotyras.

Wizualny aspekt firmowej strony jest ważny, ale z punktu widzenia klienta największe znaczenie ma jej użyteczność. Przykładowo, jeżeli na stronie znajduje się interesująca prezentacja oferty (np. w technologii Flash), działa ona jednak zbyt wolno, to mimo atrakcyjnej formy część osób może zrezygnować z korzystania z serwisu.

Nieaktualne dane na stronie zniechęcają do odwiedzin, bo klient ma świadomość, że nie znajdzie na niej prawdziwych informacji. Brak aktualizacji może sugerować brak działalności firmy, a na pewno buduje jej niekorzystny wizerunek.

Jeśli klient podczas składania zamówienia dowie się, że obowiązuje nowy cennik na szukane przez niego produkty, uzna z pewnością firmę za mało wiarygodną.

Narzędziem, które służy użytkownikom strony do administrowania nią, jest CMS. Tym skrótem określa się zazwyczaj system zarządzania treścią.

Do jego obsługi należy oddelegować zaufanego pracownika - to on będzie miał ostateczny wpływ na treści, znajdujące się w serwisie.

5. Jak nas znaleźć?

Wśród kilku tysięcy firm oferujących podobne produkty bądź usługi, chcemy być na pierwszym miejscu w wyszukiwarkach. To też wymaga pracy.Przeczytaj, co Google radzi webmasterom

Według rad Google, na wysoką pozycję w wyszukiwaniu wpływa przede wszystkim prosta konstrukcja strony.

  • _ Do wyświetlania ważnych nazw, elementów zawartości i linków używaj raczej tekstu niż grafiki. Robot Google nie rozpoznaje tekstu widocznego na obrazach. Jeśli konieczne jest użycie obrazów dla treści tekstowych, pamiętaj o korzystaniu z atrybutu _ ALT _ w celu dodania kilku słów opisu tekstowego. _

  • _ Sprawdź, czy w witrynie występują nieprawidłowe linki, i w razie potrzeby popraw kod HTML. _

- zaleca, między innymi, najpopularniejsza na rynku wyszukiwarka.

Według zaleceń Googla strona powinna oferować też czytelną mapę i jasną hierarchię treści. Należy zamieszczać na niej unikalną zawartość, unikać powielania treści z innych serwisów. Przydatny test to zadanie sobie pytania: _ Czy to przynosi korzyść moim użytkownikom? Czy warto byłoby to robić, gdyby nie istniały wyszukiwarki? _ - radzi Google.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/138/t93834.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/jak;odswiezyc;firmowa;strone;www,4,0,638724.html) Jak odświeżyć firmową stronę WWW Z upływem czasu witryna traci na atrakcyjności. Rozwiązania zastosowane kilka lat temu wypierane są przez inne – bardziej ergonomiczne, atrakcyjniejsze pod względem wizualnym, sprawniej działające.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/134/t97414.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/strona;dla;malej;firmy;platna;raz;do;roku,59,0,640315.html) Strona dla małej firmy płatna raz do roku Model abonamentowy pozwala na posiadanie kilku różnych serwisów internetowych firmy lub na przygotowanie stron specjalnie na potrzeby konkretnej akcji promocyjnej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/221/t81117.jpg ) ] (http://msp.money.pl/wiadomosci/zarzadzanie/artykul/serwer;a;komunikacja;wewnatrz;firmy,8,0,635144.html) Serwer a komunikacja wewnątrz firmy Najważniejsze są parametry techniczne serwera oraz wiedza z zakresu ich efektywnego zagospodarowania.
Tagi: strona firmowa, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, porady, e-biznes, msp, zarzadzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz