wp.pl
wp.pl
Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Jak stworzyć skuteczną stronę internetową firmy

Jak stworzyć skuteczną stronę internetową firmy

Fot. lisegagne/iStockphoto
Rosnąca popularność internetu sprawia, że to właśnie strona internetowa jest często pierwszym miejscem, gdzie klient spotyka się z firmą. Dlatego warto w nią inwestować, a zlecenie stworzenia prostej strony to kosz od 1000 do 1500 zł.

Ale aby strona firmy była skuteczna trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Jak podkreślają eksperci z Grupy Adweb, strona musi spełniać tzw. zasady Web Usability oraz SEO aby stać się narzędziem, które posłuży w skutecznej komunikacji z klientem.

Jednym z podstawowych problemów firmowych stron internetowych jest słaba widoczność w wynikach wyszukiwania. Problemem może być też małe zainteresowanie użytkowników, czyli gdy ze statystyk widać, że użytkownicy, którzy weszli na stronę bardzo szybko ją opuścili.
Jeśli strona podoba się właścicielowi, to nie musi oznaczać, że będzie tak w przypadku potencjalnego klienta.

Grupa Adewb przypomina, że dla użytkownika liczy się zawartość, czyli informacje, które ułatwią mu zapoznanie się z ofertą. Dlatego najważniejszą kwestią jest odpowiednie rozmieszczenie informacji. Klient musi wiedzieć jak się z firmą skontaktować, gdzie znaleźć produkty, musi móc poznać Twoją firmę.

Drugą ważną kwestią jest to, czy firma daje się łatwo znaleźć w wynikach wyszukiwania. Żeby zdać sobie z tego sprawę wystarczy pomyśleć, jak często sami poszukujemy informacji wpisując poszczególne hasła w wyszukiwarkę.

Po wpisaniu hasła otrzymujemy pełny wynik propozycji stron, które odpowiadają profilowi zadanego pytania. Aby strona firmy dawała się łatwo odszukać trzeba pomyśleć o optymalizacja witryny. Pamiętać należy tu zasadach , dzięki którym nasza strona będzie dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania.

SEO (ang.Search engine optimization) to system zmierzający do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Dla wyszukiwarki, która nadaje stronie ocenę jakości i pozwala być na odpowiednim miejscu w wynikach, liczy się tzw. kod strony. Dlatego tak ważnym działaniem w trakcie tworzenia witryny jest jej optymalizacja czyli sprawdzenie czy wszystkie elementy kodu, zwane meta danymi, są prawidłowe i odpowiednio opisane.

Adweb przypomina, że w przypadku poprawnej optymalizacji strony pod względem treści i kodu łatwiej będzie dotrzeć do potencjalnego klienta. Przedstawić mu ofertę firmy, a przede wszystkim zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Użytkownik trafiając na stronę otrzymuje odpowiedź na pytanie jakie zadał poszukując informacji. W efekcie tego jego wybór jest trafny i bardzo prawdopodobne, że po znalezieniu odpowiedniej oferty postanowi z niej skorzystać.

W przypadku Usability sprawimy, że strona stanie się przyjazna użytkownikowi, a tym samym pozwoli wydłużyć jego czas spędzony na witrynie. Ułatwi mu to dotarcie do odpowiednich informacji i zaznajomienie się z firmą.

Konto hostigowe to usługa firm internetowych oferujących możliwość wygenerowania strony przy użyciu kreatorów - programów posiadających gotowe szablony stron i umożliwiających umieszczenie witryny w internecie.
W zależoności od tego jak bardzo rozbudowaną i skomplikowaną chcemy mieć stronę, różne będą koszty jej utworzenia i prowadzenia.

Średnia cena małego konta hostingowego to koszt od 100 do 200 zł rocznie plus koszt domeny. Cena za rejestrację i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej jest przeważnie symboliczna, jednak w kolejnych latach cena utrzymania domeny, w zależności od rodzaju domeny (np.: pl, com, info,) wynosi od 30 do 150 zł za rok.

Jeżeli zdecydujemy się jednak zlecić wykwalifikowanej firmie napisanie profesjonalnej, ale mało skomplikowanej strony, zapłacimy od 700 do 1000 zł.

Jeśli chcielibyśmy, aby na naszej witrynie znalazło się kilka zakładek, galerie zdjęć jakieś multimedia, skrzynka e-mail czy program umożliwiający zamieszczanie i redagowanie nowych treści tzw. CMS, cena takiej strony zaczyna się od 4 tys. zł do 7 tys. zł. Jednak do ceny strony musimy dodać jeszcze cenę obsługi większego konta- hostingu około 250 do 500 zł rocznie oraz koszt domeny.

internet, firma, cena, koszt, strona
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
Kos48
46.23.68.* 2014-07-17 10:37
Jeśli nie ma się pomysłu i cierpliwości to lepiej znaleźć firmę albo osobę, która stronę stworzy. A jeśli ma się podstawową wiedzę informatyczną można śmiało samemu pokombinować. Ja np tworzę przez webwave cms, bo nie trzeba nic kodować, za darmoszke i wszystko łatwo można powstawiać gdzie tylko ma się ochotę
Klemens36
193.22.83.* 2012-04-01 23:57
Polecam zlecić to profesjonalnej firmie. jest to niestety ciężki kawałek chleba, a profesjonaliści wcale nie biorą za to dużych pieniędzy, gdyż jest to dla nich chleb powszedni. Mój kolega ostatnio zlecił stworzenie sklepu internetowego firmie podajże firmie Hekama. Zachwyca się ta firmą non stop ponieważ w krótkim czasie, za małe pieniądze stworzyli mu super stronkę. Używają nowoczesne technologie, przez co sklep internetowy działa szybko i bez zarzutu.
WORTALE.NET
78.8.31.* 2009-12-07 20:14
I jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Wszyscy - nawet dla małych firm - upierają się na widoczność w wyszukiwarkach. Wg mnie walka o to, często nie ma sensu i jest za droga (pozycjonowanie, etc). Firmy działające lokalnie, mogą znacznie efektywniej zainwestować w reklamę tradycyjną w swoim regionie, więcej: http://www.wortale.net/136-Nie-pozycjonuj---buduj-marke.html
Ale wszyscy są tak zapatrzeni w googla, że tego nie widzą...
Zobacz więcej komentarzy (21)