Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak wpłynąć na dobre postrzeganie marki?

0
Podziel się:

Łatwy dostęp do internetu i zwiększona aktywność w mediach społecznościowych sprawiają, że niemal każdy może dotrzeć z informacją do pożądanej grupy odbiorców.

Jak wpłynąć na dobre postrzeganie marki?
(Shironosov/Dreamstime)

Łatwy dostęp do internetu, co raz bardziej powszechne smartfony i zwiększona aktywność Polaków w mediach społecznościowych sprawiają, że niemal każdy może dotrzeć z informacją do pożądanej grupy odbiorców. W druga stronę jest dokładnie tak samo, tzn. łatwo znaleźć najważniejsze wiadomości na temat danego produktu, czy opinie o firmie. Mając to na uwadze przedsiębiorcy powinni dołożyć wszelkich starań, żeby wyróżnić się z grona innych dostawców, podobnych usług.

Henry Ford powiedział kiedyś _ Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej. _ Słowa te doskonale charakteryzują punkt, z którego powinniśmy zacząć zastanawiać się jak naszą ofertę postrzegają inni i jaka jest świadomość naszej marki.

Żeby zrozumieć jak inni nas widzą najlepiej zacząć od przeanalizowania co o nas piszą. Nie chodzi tu tylko o publikacje w mediach, ale raczej o opinie klientów. Warto sprawdzić czy internauci interesują się firmą i dzielą się informacjami na temat oferty i usług. Idealnym stanem jest gdy mamy grono stałych, zadowolonych i dodatkowo aktywnych klientów. Jednak w życiu nie jest tak różowo, najczęściej sytuacja będzie wyglądała tak, że komentarzy będzie bardzo niewiele lub będą negatywne. Co wtedy należy zrobić?

Nie ukrywajmy, kryzys to ostatnia rzecz z jaką chcemy mieć do czynienia. W takim przypadku najlepiej oddać się w ręce specjalistów od zarządzania wizerunkiem. Trzeba mieć jednak świadomość, że tak zwane gaszenie pożaru jest dużo bardziej kosztowne niż działania zabezpieczające. Jeżeli mimo wszystko postanowimy zmierzyć się z tym problemem sami, należy dokładnie się do tego przygotować.

Przede wszystkim należy rozpocząć komunikację. Każda sytuacja jest lepsza od udawania, że nie widzimy problemu. Sam nie zniknie. Należy rozpocząć szczerą i otwartą komunikację z niezadowolonymi klientami i systematycznie pracować nad zmianą postrzegania marki.

Kiedy uda się nam już wyprowadzić wizerunek firmy i dojść przynajmniej do etapu, w którym nie pojawiają się nowe negatywne opinie należy zastanowić się jak chcemy, żeby nasza marka była postrzegana. Trzeba rozpocząć od obiektywnego przeanalizowania słabych oraz mocnych stron i zacząć porozumiewać się z otoczeniem językiem korzyści. Nie bez powodu nazywa się media czwartą władzą w państwie. Dzięki największemu dotarciu i stosunkowej obiektywności, to za ich pośrednictwem kształtowane są opinie konsumentów. Dlatego warto uwzględnić możliwości jakie daje informowanie za ich pośrednictwem.

Nie należy także umniejszać roli jaką mają portale społecznościowe czy fora. Powinno się jednak zachować umiar, za ich pomocą firma ma się przede wszystkim przejrzyście komunikować i przy okazji promować ofertę, nigdy na odwrót. Dużo racji ma również popularne ostatnio powiedzenie – Nie ma cię na Facebooku to nie istniejesz. Nie chodzi tu konkretnie o tę platformę, ale o fakt że klienci poszukują możliwości porozumiewania się z firmami właśnie za pośrednictwem portali społecznościowych (social media), czy forów tematycznych.

Kiedy zaczęliśmy się już komunikować z odbiorcami powinniśmy zatroszczyć się o jeszcze jeden składnik sukcesu - utrzymywanie relacji z klientami. W dobie gospodarki wolnorynkowej i wolnego handlu przedsiębiorcy zastanawiają się co zrobić, żeby wyróżnić się z grona innych firm, świadczących podobną ofertę. Jest mnóstwo sposobów, żeby wypromować swój produkt i zwiększyć sprzedaż. Jednak ile firm zdaje sobie sprawę jak ważną rolę odgrywa opieka posprzedażowa?

Jest to jedno z najważniejszych działań, które wymaga od przedsiębiorcy minimalnych kosztów. Dlatego warto zaplanować sobie strategię budowania trwałych relacji z otoczeniem handlowym, kierując się zasadą - skoro klient już raz do nas trafił nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobił to jeszcze raz.

Każda firma powinna wypracować sobie własne sposoby na pielęgnowanie relacji z byłymi kontrahentami. Warto także mieć na uwadze stała _ grzecznościową _ komunikacje z konsumentami polegającą m.in. na przesyłaniu życzeń świątecznych, czy urodzinowych oraz systematyczne komunikowanie się za pośrednictwem np. newsletterów. Kierując się słowami Walta Disneya _ Sposobem na zaczęcie jest skończenie mówienia i podjęcie działania _ do roboty!

Czytaj więcej o promowaniu własnej firmy
Formy marketingu internetowego Nie wystarczy już tylko zwykła reklama skromnie wkomponowana w treść. Liczą się innowacyjne rozwiązania na długo zapadające w pamięć odbiorcom.
Jak skutecznie promować swoja firmę? Dobra reklama nie musi być jednak droga. Nowoczesne narzędzia promocyjne pozwalają osiągnąć wymierne efekty, bez konieczności ponoszenia znacznych wydatków.
Strategia wizerunkowa w grupach kapitałowych Strategia wizerunkowa to sposób realizacji wizji firmy, to określenie gdzie, jak i co będziemy prezentować, a czego nie
firma
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)