Money.plFirmaArchiwumPrzeglądaj wg źródła
ZAPISZ SIĘ NA BEZPŁATNY NEWSLETTER



Archiwum artykułów wg autora

Artykuły z zakresu 21-40
  • Ważne zmiany dotyczące znaków towarowych
    Dzięki listom zgody podmioty trzecie mogą zgaszać do rejestru znaki towarowe podobne lub nawet takie same dla identycznych towarów lub usług. Głównym beneficjentem zmian są podmioty z tej samej grupy kapitałowej, które często posługują się podobnymi lub identycznymi oznaczeniami, a jedynie lekko zmodyfikowanymi na potrzeby danego kraju. Na nowych przepisach korzystają też spółki w żaden sposób ze sobą niezwiązane.
  • Dwie trzecie firm ma problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników
    Tylko co druga firma monitoruje efektywność procesu rekrutacji, a mniej niż 40 proc. sprawdza trafność wyboru. Zmiana podejścia do procesu zatrudniania może pomóc pracodawcom obniżyć wydatki, które trafiają na ten cel. Skuteczna rekrutacja wraz ze zmieniającym się na korzyść pracownika rynkiem pracy będą coraz poważniejszym wyzwaniem. Dziś traktuje ją tak 70 proc. HR-owców.
  • Eksport w małych i średnich firmach może przyspieszyć dzięki faktoringowi
    Upowszechnienie faktoringu, czyli sprzedaży faktur wyspecjalizowanym firmom, może zwiększyć polski eksport. Większa pewność transakcji może skłonić małe i średnie firmy, również te początkujące, do wchodzenia na nowe rynki. Dziś handel zagraniczny prowadzą głównie firmy o dobrej kondycji finansowej, dla których długie terminy płatności faktur lub ewentualne opóźnienia nie są poważnym problemem.
  • Rekrutacja: 2/3 pracodawców zwraca uwagę na wartości wyznawane przez kandydata
    Zmieniają się wymagania wobec kandydatów podczas rekrutacji. Coraz mniejsze znaczenie pracodawcy przywiązują do wykształcenia, rośnie natomiast wartość doświadczenia oraz wyznawanych wartości. Panuje przekonanie, że kandydat, który nie ma autorytetów i nie identyfikuje się z systemem moralnym, nie będzie także szanował nowych przełożonych. Również kandydaci, szukając pracy, zwracają uwagę na wartości, jakie reprezentuje dana firma.
  • Ulgi podatkowe dla firm, które postawią na innowacyjność
    Ulgi podatkowe dla przedsiębiorców, zachęty dla naukowców czy obowiązek oceny wprowadzanych przepisów pod kątem innowacyjności – tego typu rozwiązania mają się przyczynić do zwiększenia innowacyjności polskiej gospodarki. Minister nauki i szkolnictwa wyższego zapowiada, że do końca roku zostanie przedstawiony projekt nowej ustawy o innowacyjności. Do 2020 roku na innowacje trafi ponad 16 mld euro z krajowych i regionalnych programów operacyjnych.
1 | 2 | 3