poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-03-26 12:37 | 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | kober |
witam, dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa. jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji). czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie? czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje sprzedawca czy konsument? pozdrawiam serdecznie, JW |
2008-03-26 12:43 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | Liwiusz |
kober pisze: > witam, > > dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa. > jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia > uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji). > > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o > wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie? Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny. > czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje > sprzedawca czy konsument? Raczej sprzedawca - jeśli ma obowiązek zwrotu pieniędzy, to może zapłacić osobiście, wysłać przekaz, zrobić przelew (jeśli zna numer konta kupującego) itp. Tak samo jak Ty płacąc rachunek na przykład za telefon możesz to zrobić na wiele sposobów. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-03-26 12:54 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | JW |
On 26 Mar, 12:43, Liwiusz > Domyślnie dostarcza się zawiadomienie na piśmie, aczkolwiek strony > mogą ustalić inny sposób poinformowania, np. telefoniczny. uzgodnilismy, ze o rozpatrzeniu mojego zgloszenia poinformuja mnie telefonicznie. teraz zakladam, ze sprzedawcy umknie fakt, ze wlasnie minal termin rozpatrzenia mojego zgloszenia. i dokladnie nastepnego dnia chcialbym sie u nich zjawic i oznajmic im te radosna nowine oraz zazadac zwrotu pieniedzy. czy to ostatnie żądanie moze byc ustne? czy koniecznie na pismie? chcialbym uniknac sytuacji, w ktorej 16-ego dnia od zgloszenia zadzwonia do mnie i oznajmia mi, ze reklamacja zostala odrzucona. pozdrawiam, JW |
||
2008-03-26 13:08 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | |
> dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa. > jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia > uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji). > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o > wymianie towaru? czy takie żądanie powinienem dostarczyc im na pismie? > czy o formie zwrotu pieniedzy - gotowka lub przelew, decyduje > sprzedawca czy konsument? Moim zdaniem nie możesz zmieniać żądań. Sprzedawca nie odpowiadając uznał reklamację i załatwić powinien ją tak jak chciałeś (wymiana towaru). Jeśli sie zgodzi na twoją prośbę inaczej załatwić(zwrocić kasę), to bedzie tylko jego dobrą wolą. |
||
2008-03-26 13:31 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 26.03.2008 kober > dziesiec dni temu reklamowalem towar z tytulu niezgodnosci z umowa. > jako forme kontaktu podalem nr mojego telefonu. w tresci zgloszenia > uzgodnilismy wymiane towaru (w wypadku uznania reklamacji). > czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli wymiany i lepiej 16tego dnia rano. -- Marcin |
||
2008-03-26 13:50 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | JW |
On 26 Mar, 13:31, Marcin Debowski > Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli > wymiany i lepiej 16tego dnia rano. a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru "od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn? jesli tak, to ile? JW |
||
2008-03-26 14:16 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 26.03.2008 JW > On 26 Mar, 13:31, Marcin Debowski >> Możesz się domagać tego czego żądałeś w zgłoszeniu reklamacyjnym czyli >> wymiany i lepiej 16tego dnia rano. > a co w wypadku, gdy 16tego dnia nie beda w stanie wymienic tego towaru > "od reki" (np. braki magazynowe)? czy mam czekac az uzupelnia magazyn? > jesli tak, to ile? Dobre pytanie. Ma to zrobić bezzwłocznie (bez zbędnej zwłoki) ale, MZ będą to maks. 2-3 tygodnie, bo takie terminy przyjmuje się zwykle w przypadku gdy sprzedawca jednak się w terminie 14tu dni zmieści i np. zechce naprawić. Z tym, że widzę tu taki problem, że w nie ma w opisanej sytuacji praktycznego bata na sprzedawcę aby przyspieszyć jego działania - ten sprzedawca już wtopił i nic gorszego od wymiany/odstąpienia od umowy mu nie grozi (przynajmniej w praktyce). Co mu hipotetycznie grozi, to że go pozwiesz, ale pewnie się aż z tym tak spieszyć nie będziesz bo to mało optymalny wariant. -- Marcin |
||
2008-03-26 17:43 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | Idiom |
> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac > zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o > wymianie towaru? Nie, nie możesz. Po pierwsze - z powodu, o którym mówili już inni - nie dotrzymanie terminu odpowiedzi oznacza tylko, że zgadza się na Twoje żądanie (czyli wymianę). Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. Ma Ci odpowiedzieć - a w interesie sprzedawcy jest, aby zrobił to tak, że będzie później mógł to udowodnić (np. przed sądem). Byłby debilem, gdyby informował Cię telefonicznie. Dlatego odpowiedzieć Ci może np. listem poleconym, który może wysłać 14 dnia i nie musi to być list priorytetowy, zatem przy naszej poczcie może spokojnie iść tydzień. Zatem domaganie się czegokolwiek w 15 dniu może być przedwczesne. Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia. A w przypadku braku reakcji pozostaje sąd. Przyjściem do sklepu i domaganiem się wymiany możesz nic nie wskórać, bo jak masz zamiar zmusić sprzedawcę do wydania rzeczy? pozdr Monika -- |
||
2008-03-26 19:48 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | JW |
On 26 Mar, 17:43, "Idiom" > Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że > sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. skladajac zgloszenie niezgodnosci sprzedawca stwierdzil, ze moj nr telefonu wystarczy - tylko w ten sposob sa w stanie mnie powiadomic o swojej decyzji, bo mojego adresu nie maja. > Po trzecie - w przypadku braku reakcji, możesz wysłać pismo domagając się > bezzwłocznej wymiany, w myśl Twojego roszczenia ze zgłoszenia. wiec jesli nie zadzwonia do mnie do konca 15ego dnia, w moim mniemaniu, reklamacja zostanie uznana. w takim wypadku zlozenie pisemnego żądania wymiany towaru bedzie de facto jedynym dowodem na to, ze przekroczyli 14-dniowego termin rozpatrzenia reklamacji. apropos: czy moglibyscie nadmienic co w takim pismie powinno sie znalezc? dziekuje za dotychczasowego uwagi i pozdrawiam serdecznie, JW |
||
2008-03-27 00:09 | Re: 15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 26.03.2008 Idiom >> czy 15-ego dnia po zgloszeniu reklamacji moge odwiedzic ich i zazadac >> zwrotu pieniedzy w zwiazku z tym, ze sprzedawca nie podjal decyzji o >> wymianie towaru? > Po drugie - to, że wskazałeś telefon, jako formę kontaktu, nie oznacza, że > sprzedawca musi w ten sposób udzielić Ci odpowiedzi na reklamację. Ma Ci > odpowiedzieć - a w interesie sprzedawcy jest, aby zrobił to tak, że będzie > później mógł to udowodnić (np. przed sądem). Byłby debilem, gdyby informował > Cię telefonicznie. Dlatego odpowiedzieć Ci może np. listem poleconym, który Szczególnie jak nie znał adresu. Biling lub świadkowie MZ wystarczą, a jak paranoik to może rozmowę nagrać (jeśli do takiej doszło). > może wysłać 14 dnia i nie musi to być list priorytetowy, zatem przy naszej > poczcie może spokojnie iść tydzień. Zatem domaganie się czegokolwiek w 15 dniu > może być przedwczesne. Już tu kiedyś była dyskusja ntt. - z czego wynika, że powyższy termin zostaje dotrzymany w przypadku wysłania listu przed jego upływem? -- Marcin |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Re: Wyjacy autoalarm - w dzien |
Artur Golanski | 2005-10-16 12:28 |
szosty dzien pracy w tygodniu |
G | 2005-10-25 13:53 |
Spis wyposazenia na dzien likwidacji ? |
Zullka | 2006-01-16 09:27 |
Dzien wolny |
Mark II | 2006-05-20 21:54 |
Czy moge tak napisac na zgloszeniu reklamacyjnym ? |
Fantom | 2006-07-24 10:54 |
Ile godzin powinien oddac pracodawca jesli zmieni dzien pracy na inny dzien. |
aaann30 | 2007-03-23 20:03 |
czas realizacji niezgodnosci towaru z umowa |
Crook | 2007-05-09 15:47 |
Przyjecie niezgodnosci i proba oddania nienaprawionego sprzetu |
Crook | 2007-05-15 09:22 |
Kwiaciarnia - 1 listopada - dzien wolny ? |
Tomi | 2007-10-18 11:31 |
Jaka kategoria w zgloszeniu wierzytelnosci upadlego? |
diok | 2008-03-19 15:08 |